Gå til innhold

Hvis noe blir feil med en julegave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne ønsket seg en bluray spiller i julegave i fjor. Hun har maaaange dvd' er og x samboer tok med seg dvd spilleren da han flytter like før jul.

Jeg synes synd på henne og kjøpte en i julegave. Jeg hadde ikke penger til de dyreste, men betalte 1300 kr for den.

Hun ble glad og takket. Men etter det sender meg meldinger hvis det er noe som ikke er ok med den. Den dvd får hun ikke spilt av. Lyden er svak osv. 

Er ikke det unødvendig? Selv om jeg kjøpte den, så skal ikke jeg fikse den hvis noe er feil? 

Anonymkode: 1b23e...cec

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ei venninne ønsket seg en bluray spiller i julegave i fjor. Hun har maaaange dvd' er og x samboer tok med seg dvd spilleren da han flytter like før jul.

Jeg synes synd på henne og kjøpte en i julegave. Jeg hadde ikke penger til de dyreste, men betalte 1300 kr for den.

Hun ble glad og takket. Men etter det sender meg meldinger hvis det er noe som ikke er ok med den. Den dvd får hun ikke spilt av. Lyden er svak osv. 

Er ikke det unødvendig? Selv om jeg kjøpte den, så skal ikke jeg fikse den hvis noe er feil? 

Det er vel fortsatt garanti på den, så gi henne kontaktinformasjon til de du kjøpte den fra og la henne ta det videre med dem.

Anonymkode: 2564f...a58

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel fortsatt garanti på den, så gi henne kontaktinformasjon til de du kjøpte den fra og la henne ta det videre med dem.

De gangene de er feil, så er det bare at hun har trykket på noen feil knapper 

Skrevet

Nei, det er jo ikke ditt ansvar å fikse den. Men hun er jo venninnen din, og når venner har et problem så hjelper man jo til hvis man kan? 

Skrevet

Hun høres ærlig talt litt krevende ut. 

Anonymkode: 3a85a...ed4

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De gangene de er feil, så er det bare at hun har trykket på noen feil knapper 

Hun høres veldig hjelpeløs ut.

Hvordan skulle du kunne noe mer om spilleren enn henne? Sannsynligvis har hun tilgang til en brukermanual enten fysisk eller på nett.

Anonymkode: 3ae39...303

Skrevet

Kanskje hun tror du vet alt om den siden du kjøpte den. Kanskje det er vanlig for henne å lese hele bruksanvisningen før hun gir bort noe..   gi henne noe spiselig neste gang. 

Anonymkode: 9ad5d...061

Skrevet

Tenker vel at en person som fortsatt ser på DVDer, ikke er helt i vater kanskje.. 

Anonymkode: 80747...2c3

Skrevet

Er ikke dette et ikke-problem, du kan løse ved å si «Jeg kjøpte dvd-spilleren, men jeg vet ikke noe mer om den enn du. Du får søke opp bruksanvisningen på nettet, og lese i den». Hvis dere ikke har et sånt vennskap hvor dere har konstant kontakt gjennom dagen ang. alt mellom himmel og jord da. Det kan jo virke som om problemene heller er en slags inngangsport for å få kontakt, med minste du jobber i multimediaavdelingen hos Power da. 

Anonymkode: 79e11...854

Skrevet

med mindre**

Anonymkode: 79e11...854

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker vel at en person som fortsatt ser på DVDer, ikke er helt i vater kanskje.. 

Da er det mange av oss som ikke er "helt i vater", kan jeg fortelle. Det er mange som har sett seg lei av at strømmetjenester legger ut og tar vekk filmer og serier etter eget forgodtbefinnende, og så er favorittene borte. 

Jeg har mange dvd-er, særlig av serier og filmer jeg ønsker å se på nytt. De jeg ikke vil se på nytt kvitter jeg meg med, men enkelte blir favoritter og klassikere. Akkurat nå, for eksempel, ser jeg en av yndlingsseriene mine igjen, sikkert for tredje eller fjerde gang, som jeg har på samleboks-dvd. Den er ikke å finne på noen av strømmetjenestene jeg har tilgang til, og det er faktisk begrenset hvor mange strømmetjenester folk kan sitte og betale for hver måned.

Anonymkode: 3407a...efb

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kanskje hun tror du vet alt om den siden du kjøpte den. Kanskje det er vanlig for henne å lese hele bruksanvisningen før hun gir bort noe..   gi henne noe spiselig neste gang. 

Anonymkode: 9ad5d...061

Hun er allergisk mot mye, så det tørr jeg ikke 🤣

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er det mange av oss som ikke er "helt i vater", kan jeg fortelle. Det er mange som har sett seg lei av at strømmetjenester legger ut og tar vekk filmer og serier etter eget forgodtbefinnende, og så er favorittene borte. 

Jeg har mange dvd-er, særlig av serier og filmer jeg ønsker å se på nytt. De jeg ikke vil se på nytt kvitter jeg meg med, men enkelte blir favoritter og klassikere. Akkurat nå, for eksempel, ser jeg en av yndlingsseriene mine igjen, sikkert for tredje eller fjerde gang, som jeg har på samleboks-dvd. Den er ikke å finne på noen av strømmetjenestene jeg har tilgang til, og det er faktisk begrenset hvor mange strømmetjenester folk kan sitte og betale for hver måned.

Anonymkode: 3407a...efb

Ikke ble vondbråten av min kommentar. Veldig mange har ikke dvdspiller i våre dager, så dere er i mindretall.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke ble vondbråten av min kommentar. Veldig mange har ikke dvdspiller i våre dager, så dere er i mindretall.

Mindretall er noe ganske annet enn å påstå noen "ikke er helt i vater". Har man fortsatt en fungerende spiller og dvd'er er det jo ingen grunn til å betale for å se filmene på streaming isteden. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...