AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg hadde fått tilbud om kommunal bolig men min far sier han trenger de pengene jeg gir til han ellers så må han selge huset så jeg sitter fast i mitt foreldre hus osv bare familie problemer.. spørsmålet mitt er hvordan kan jeg øve meg i å bli selvstendig som når jeg bor for meg selv? Hva kan jeg gjøre for å øve meg på å klare for meg selv? Anonymkode: 04f89...832
Fighter83 Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Om du er 18 år eller eldre + ferdig med videregående utdannelsesløp(ikke går i skole lengre) så er det ditt beste å takke ja til kommunal bolig. Faren din tenker ikke på ditt beste her. 3
Gjest ti10 Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Fighter83 skrev (2 minutter siden): Om du er 18 år eller eldre + ferdig med videregående utdannelsesløp(ikke går i skole lengre) så er det ditt beste å takke ja til kommunal bolig. Faren din tenker ikke på ditt beste her. Dette er riktig, TS. Du bør fokusere på å bli selvstendig og skape ditt eget liv. Det er ikke ditt ansvar å forsørge faren din. Hvis han trenger pengene, må han heller leie ut til noen andre. Det kan også hende han bare sier det med pengene pga noe annet, men du må altså tenke på deg selv her.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 jeg tenker å støtte han og gi ham penger til husleie fordi min søster bor med oss nå og tenker det blir vanskeligere å selge huset og flytte et annet sted enn å tenke bare på meg og bare flytte for meg selv. Hva kan jeg gjøre for å bli mer selvstendig som når jeg flytter for meg selv? Anonymkode: 04f89...832
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 Hvor gammel er du da ts? En ung person på feks 20, bor Kansje på hybel mens de studerer. Da har de en deltidsjobb. De vasker, rydder og betaler regninger, og tjener nok til å greie seg. De har kontroll på utgifter og bruker ikke mer enn de har. En på 30 som er ferdig med utdanning leier eller eier egen bolig, og har egen bil. De har Kansje en jobb som betaler nok til at de greier utgiftene sine. Anonymkode: f4b52...c67
Gekko Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 Du kommer til å bli mer selvstendig av å flytte for deg selv. Tror ikke du trenger å tenke på hva annet du skal gjøre, for det er tusen voksen-ting som følger av å bo for seg selv og som kommer til å modne deg. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 Faren din må nok bare innse at han ikke har råd til å sitte med en så stor bolig. Han kan ikke belage seg på at voksne barn skal bo hjemme for alltid og hjelpe han økonomisk, det er ikke slik vår del av verden fungerer. Han må selge og kjøpe seg noe mindre og rimeligere bolig, rett og slett, og du kan flytte for deg selv i den kommunale boligen du fikk tilbud om. Du blir aldri selvstendig i ordets rette forstand om du bor med din far (og søster?). Egen husholdning, egne regninger og egen husleie og egen adresse er det du trenger. Anonymkode: 6885f...9e0
Jytte Skrevet 24. oktober 2023 #9 Skrevet 24. oktober 2023 Hvor gammel er din søster da? Kan det la seg gjøre å lage en egen enhet til deg i boligen? Hvis ikke bør du ikke gå glipp av å bo for deg selv og få friheten de fleste i din alder har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå