AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Ofte når jeg føler meg som ett elendig menneske, en håpløs mamma, tenker jeg at det hadde bare vært bedre om jeg ble borte. Å dø rett og slett. Heller bare dø enn å leve med å føle meg så elendig. Særlig hvis andre jeg er glad i påpeker dette dårlige ved meg. Og da mener jeg ikke konstruktive tilbakemeldinger, men skikkelig i dybden på meg som person, som gjør vondt å høre og innse at jeg gjør for mye. Hvorfor tåler jeg så dårlig å høre sånt at jeg tenker dette? Jeg ville aldri handlet på tankene, men jeg drømmer om å bare få slippe å tåle å se dette negative om meg selv. Særlig når det gjelder barna. Kranglet med mannen min nå i dag fordi jeg ble stresset når barna skulle avgårde og ting ikke var klart. Mannen lekte med barna og bråkte veldig og jeg reagerte med å bli stressa og litt kjeftete. Mannen min synes det er en skikkelig uting at jeg ofte blir stressa når de/vi skal ut og skjønner ikke hvorfor jeg stresser. Mener jeg gjør det med vilje for å skape dårlig stemning som andre da ser, mener jeg gjør det for å få han til å virke som en dritt som ikke bidrar, og attpåtil gjør situasjonen vond for barna når det 30 minutter før de skal ut blir dårlig stemning og stress. Vi burde jo koset oss med dem heller. Helt enig i det. Burde planlagt bedre. Jeg prøver å si jeg blir overstimulert av å skulle tenke på hva som skal pakkes samtidig som det løpes og bråkes. Jeg mener han burde hjulpet meg mer, sett meg med kjærlighet og prøvd å hjelpe meg ut av stresset, heller enn å bli sint av det. Han mener hvis jeg ikke takler litt lek og bråk må jeg virkelig gå i meg selv, fordi små barn leker og bråker.. Han mener han bidro med å holde barna fornøyde og i aktivitet.. Jeg mener de kunne klart seg uten han, jeg trengte han. Og jeg klarte ikke få den eldstes oppmerksomhet for å komme og skifte når de var i en veldig herjete lek med den andre voksne her i huset, da mistet jeg tålmodigheten. Skal det liksom være gøy at det er så mye bråk og herjing mellom 2 barn og 1 voksen at jeg ikke kan gi en beskjed? Synes dere andre mødre det er bare tipp topp når pappa herjer med barna når noe annet egentlig bør skje? Det ble veldig lang forklaring. Men nå sitter jeg her da, barna har dratt, mannen gikk i sinne over at jeg visstnok liker å lage drama ut av ikke noe, og jeg føler meg som en stressa, sur kjerring mamma som ikke er noe gøy. Og vil egentlig bare gi opp livet. Det er da vel ikke normalt å ta noe sånt så tungt at du bare vil dø?? Anonymkode: 40c84...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg vet at det jeg spør om kanskje er vanskelig å svare på, og for tungt. Men hva med dette stresset da, er jeg unormal og kjip? Hva tenker dere om situasjonen som oppsto? TS Anonymkode: 40c84...f2a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 De bør få leke og herje, men når du prøvde få tak i eldste mann burde far hjulpet med å si "hørte du Per, nå må du gå til mora di så vi blir ferdige til å gå". Uavhengig av det synes jeg det er en uting å stresse så mye, hva er poenget med det? Synes det virker som du stresser unødvendig mye og det er slitsomt å forholde seg til for de rundt deg. Anonymkode: 499b8...8d6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Neste gang leker du med ungene, og mannen ordner det praktiske. Men ja, bedre planlegging er ofte svaret på sånne kriser. Ang å dø fra alt, jeg tenker også sånn til tider. Jeg er syk, og belaster familien, de kunne fått det bedre uten den belastningen. Anonymkode: f1364...4ca
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 Kanskje du har ADHD? Anonymkode: 856ce...ab8 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ofte når jeg føler meg som ett elendig menneske, en håpløs mamma, tenker jeg at det hadde bare vært bedre om jeg ble borte. Å dø rett og slett. Heller bare dø enn å leve med å føle meg så elendig. Anonymkode: 40c84...f2a Jeg tenkte depresjon når jeg leste dette. Kan du snakke litt med fastlegen din om det? Ta kontakt med den psykiske helsetjenesten i kommunen din? Jeg tror det kunne vært fint for deg å snakke med noen utenforstående om dette. Greit å sjekke opp i om det er depresjon eller hva som foregår. Kanskje trenger du behandling eller bare støtte til å sortere litt tanker rundt utfordrende situasjoner. Synes det høres litt ille ut at mannen din automatisk antar at du gjør ting ut av vond vilje. Ikke bra. Anonymkode: c31eb...8a7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 Når ønske om å dø kommer opp (som det gjør hos de fleste en eller flere ganger i livet) så er det et tydelig tegn på at du må ta bedre vare på deg selv! Ta ett steg tilbake og prøv å tenk på hva du selv trenger for å få det bedre. Om det er hyppigere egentid, mindre husarbeid mer tid til hobby. Gjør noe som DU liker og gjør deg glad, samme hva..ta godt vare på deg selv ❤️ Anonymkode: b3c78...729
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje du har ADHD? Anonymkode: 856ce...ab8 Skulle kommentere det samme! Anonymkode: ef65b...5a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå