AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Har ei venninne som ikke liker barn. Og hun kommentarer det ofte. Hun flyttet pga det var en fotballbanen i nærheten og det ble litt bråk om helgene om morgenen kl 9-10. Og klubben hadde cup en gang i året og da snakket de i speaker. Hun drar ikke ut på restaurant før seint på ettermiddagen pga da er det ikke barnefamilier der. I dag spurte hun om vi kunne dra til ett kjøpesenter. Kom så vidt inn før hun klaget over at det var barn der. Nå er barna mine tenåringer og bråker ikke sånn lengere. Men de høres de også. Nå har hun spurt om hun kan feire jul med oss. Pga at mor og faren hennes reiser bort og hun har ingen å feire med. Men jeg er usikker på det. Føler at jeg må passe på at ungdommen ikke spiller musikk eller snakker høyt når de spiller playstation. Hun har bodd alene i mange år og er vant med det Og så er det maten. Hun er vant med ribbe og vi har pinnekjøtt. Hun har ofte sagt at det blir ikke jul uten ribbe og det og det tilbehøret. Det sa jeg til henne, men da sa hun at hun spiste hva som helst hvis hun fikk feire jul med noen. Men hun har ofte sagt det motsatte Hva hadde du gjort? Anonymkode: d3da9...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Hadde feiret jul som jeg ønsket selv og ønsket venninnen velkommen til akkurat den julen dere har hjemme. Sier hun noe i løpet av kvelden, kan du pent be henne om å reise hjem hvis det plager henne så fælt. Anonymkode: 7f1f4...d4c 21 8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Er hun singel? Hadde lett datet henne! Barn er det mest plagsomme og irriterende som finnes, vel, etter hysteriske mødre 😅😂 Anonymkode: 7ca1c...844 5 1 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Hvis hun spør om å få feire jul med dere, så hadde hun vel ikke gjort om det hun ikke ville være der på grunn av barna. som du sier så er de tenåringer. Og du skal så klart bare ha det lydnivået du er vant til. Og hun har sagt at hun kan spise noe annet også, så den er grei. Anonymkode: 91672...175 5 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 La henne feire jul med dere om dere syns det er greit, men da med tydelig beskjed om at tenåringene får leve og gjøre som de pleier! Takler hun ikke det og begynner å klage får hun pakke sakene sine og dra hjem igjen. Anonymkode: 17fcc...900 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er hun singel? Hadde lett datet henne! Barn er det mest plagsomme og irriterende som finnes, vel, etter hysteriske mødre 😅😂 Anonymkode: 7ca1c...844 Hun er singel. Kjør på 🤣🤣 Er enig at andres barn er plagsomme . Men jeg irriterer meg mer over gretne mannfolk og kvinnfolk 😊 Anonymkode: d3da9...6e6 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 Å ikke like barn er jo... Kanskje en fair sak? Men å fortelle det ofte er helt unødvendig. Og i hvert fall til en som har barn. Konsekvensen er jo at TS naturlig nok vegrer seg å invitere hjem fordi de har barn.. Ville sagt at du er usikker på hvordan hun vil like jul med tenåringsbarn Anonymkode: f359e...a98 3
Gjest ti10 Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 Det er vel gjerne sånn at folk som ikke liker barn, altså ikke liker barn generelt, ikke har noe imot barn de kjenner og blir kjent med. Med mindre disse barna har en veldig krevende oppførsel. Alle kommer jo i kontakt med barn på et eller annet tidspunkt. Og så er det jo forskjell på tenåringer og småbarn.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hva hadde du gjort? Anonymkode: d3da9...6e6 Hadde selvklart sendt ungene bort så de ikke sjenerer henne og laget den maten hun foretrekker. Anonymkode: c8d02...79b 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun er singel. Kjør på 🤣🤣 Er enig at andres barn er plagsomme . Men jeg irriterer meg mer over gretne mannfolk og kvinnfolk 😊 Anonymkode: d3da9...6e6 Vi har alle vårt. Venninna mi HATER alle dyr og må påpeke det før det har gått fem minutter i hver forbanna samtale vi har. Vurderer å skaffe meg katt eller hund på pur faen. Neida. Joda. Anonymkode: 91672...175 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #11 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde selvklart sendt ungene bort så de ikke sjenerer henne og laget den maten hun foretrekker. Anonymkode: c8d02...79b 😆 Anonymkode: 91672...175
skreppamedleppa Skrevet 21. oktober 2023 #12 Skrevet 21. oktober 2023 (endret) Jeg kan lett innrømme at jeg kan være enig med hun ang barn. Det sagt så tilpasser en jo selvfølgelig seg til vertskapet spesielt i julen tenker jeg. Det er jo veldig spesielt å ønske å tilbringe jul hos noen som har barn og forvente at det ikke skal være barn der. Så her må du nesten velge å tro på hun: nei hun liker ikke barn, men hun velger å sette det tilside for å oppleve jul med dere. Det trenger ikke nødvendigvis å være en stor konfliktfylt kontrast. Jeg liker heller ikke barn men jeg er verdens beste "tante" som både leker med modelkitt, blir sminket i all verdens farger osv når jeg er på besøk til en god venninne som har barn. Men det er nok også stor forskjell på skrikende "løpe overalt og tafse på alt, hylende skrikende frekke " småbarn på kjøpesenter og det å feire jul med tenåringer en kjenner litt fra før av, slik er det vel for de fleste vil jeg anta. Slik det er forskjell på å bli vekket kl 09 på en søndag med en megafon nesten inn soverommet omtrent og 40 skrikunger og det å feire jul med noen en er glad i. Up to you. Men i relasjoner må en nesten gi og ta litt. Hun liker ikke barn, det bør faktisk være innenfor å si til en god venninne men hun ønsker å feire med deg og dine. Så må du selv bestemme om du ønsker å gi litt selv.. Endret 21. oktober 2023 av skreppamedleppa 5 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg tror faktisk jeg ville "tatt samtalen" med henne i forkant. Sagt klart og tydelig i fra at "du klager alltid på barn og snakker nedsettende om barn i hver eneste samtale vi har. Når du nå spør om å få komme til mitt hjem på julaften, der jeg har barna mine, vil jeg ikke høre deg ytre et eneste negativt ord om barn under besøket ditt og at du hater barn. Klarer du det og oppføre deg vennlig nok mot dem, er du hjertelig velkommen". Det må nok avtales på forhånd med sånne, så jeg tror mest på rene ord for penga i forkant. Anonymkode: 4a2e0...bf7 1 2 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #14 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg stusser litt over de som blir irriterte bare de ser eller hører et barn, så sant det ikke er langvarig skrik og jammer, da må det være noe rart med den personen. Blir litt som å si man blir irritert på gamle mennesker, eller mennesker av en annen etnisk bakgrunn. Hadde invitert, hun sier jo at hun spiser hva som helst bare hun slipper å sitte alene, da har hun tydeligvis skjønt at hun må offre ribba. Men hadde sagt at tenåringene må få leve som normalt uten at det skal kommenteres. Tenker at folk er mer rause når de vet alternativet er å sitte alene, i bestefall er hun kjempe takknemlig og bidrar til god stemning. Anonymkode: 28dc4...d26 5
enda1anonymbruker Skrevet 21. oktober 2023 #15 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vi har alle vårt. Venninna mi HATER alle dyr og må påpeke det før det har gått fem minutter i hver forbanna samtale vi har. Vurderer å skaffe meg katt eller hund på pur faen. Neida. Joda. Anonymkode: 91672...175 Barn kan eg til en viss grad forstå, men alle dyr😶 Alle er jo ulike, men i allverden eg kan bare ikke forstå. Hvem kan la være å ikke like en kattunge eller valp. Til ts Innviter henne er jo en venn, men som andre har skrevet ta gjerne en prat med henne 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #16 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Har ei venninne som ikke liker barn. Og hun kommentarer det ofte. Hun flyttet pga det var en fotballbanen i nærheten og det ble litt bråk om helgene om morgenen kl 9-10. Og klubben hadde cup en gang i året og da snakket de i speaker. Hun drar ikke ut på restaurant før seint på ettermiddagen pga da er det ikke barnefamilier der. I dag spurte hun om vi kunne dra til ett kjøpesenter. Kom så vidt inn før hun klaget over at det var barn der. Nå er barna mine tenåringer og bråker ikke sånn lengere. Men de høres de også. Nå har hun spurt om hun kan feire jul med oss. Pga at mor og faren hennes reiser bort og hun har ingen å feire med. Men jeg er usikker på det. Føler at jeg må passe på at ungdommen ikke spiller musikk eller snakker høyt når de spiller playstation. Hun har bodd alene i mange år og er vant med det Og så er det maten. Hun er vant med ribbe og vi har pinnekjøtt. Hun har ofte sagt at det blir ikke jul uten ribbe og det og det tilbehøret. Det sa jeg til henne, men da sa hun at hun spiste hva som helst hvis hun fikk feire jul med noen. Men hun har ofte sagt det motsatte Hva hadde du gjort? Anonymkode: d3da9...6e6 Jeg ville vært veldig tydelig på hvordan julen er hos dere. "Er du sikker på at du vil det? Såklart er du velkommen hos oss, men jeg vet jo hvor slitsomt du synes "barnebråk" er, og jeg kommer ikke til å be barna mine dempe seg i jula. De er jo store, men det kan bli endel lyd fra musikk og gaming. Men dersom du synes det går fint, så er du såklart velkommen" gjerne overdriv litt om hvordan det blir også, eller vær ærlig om at du synes det er litt ubehagelig at hun alltid klager over at det er barn tilstede i mange sammenhenger. Og så må du selv godta at dette er hennes problem, ikke ditt. Om du inviterer henne, ikke legg noe som helst demper på ungdommen. Om hun sutrer eller virker misfornøyd, så er det bare å smile bredt og si at du advarte henne, men sånn er det hjemme hos dere, og at du selv ikke ville hatt der annerledes. Anonymkode: 65ffd...4c7 7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #17 Skrevet 21. oktober 2023 enda1anonymbruker skrev (9 minutter siden): Barn kan eg til en viss grad forstå, men alle dyr😶 Alle er jo ulike, men i allverden eg kan bare ikke forstå. Hvem kan la være å ikke like en kattunge eller valp. Til ts Innviter henne er jo en venn, men som andre har skrevet ta gjerne en prat med henne Ja, alle dyr. Både de i skogen og kjæledyr. Hater alle sammen. Men må det sies høyt hver jævla gang hvor ekkel nabohunden er liksom? Jeg skjønner TS blir lei av å høre av at venninna ikke liker barn, selv om det er en ærlig sak å ikke like dem. Men det er ikke alt man trenger å gjenta hele tiden. Vi har skjønt tegninga liksom. Anonymkode: 91672...175 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #18 Skrevet 21. oktober 2023 Hun kan definitivt ikke kreve at ungene demper seg mer enn det ville vært normalt å forvente. Pinnekjøtt er best, men jeg vet at for noen er det uspiselig. Du kan jo ev. tilby at hun kan komme innom med en ferdig preppet ribbebit du kan steke i ovnen, det er ikke mye ekstra jobb (vi har begge deler som regel selv). Eller hun kan steke selv og ta med. Anonymkode: edf07...73c 1
Gjest Angry Man Skrevet 21. oktober 2023 #19 Skrevet 21. oktober 2023 Synes hun høres bitte-litt eksentisk ut. Du og dine skal ihvertfall ikke tilpasse dere hennes særegenheter når hun kommer på besøk. Hvis hun skal drive og klage over at dine barn bråker og at hun ikke fikk ribba si, så tror jeg det er siste gang dere ber henne.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #20 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg hadde sagt at hun er hjertelig velkommen, men at jeg ikke har kapasitet til å ordne både pinnekjøtt og ribbe, så ribbe kan hun ta med selv om hun ønsker, og at tenåringene lager litt lyd men at jeg regner med at hun ordner med støydempende ørepropper om hun synes det blir bråkete. Anonymkode: 72ac1...8ab 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå