AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Naboparet over krangler noe så jævlig innimellom. Det er skriking, smelling i døra,ting som blir kastet i veggen... Det skjer minst en gang i måneden, og har vært sånn et par år nå. Har snakket litt med andre naboer, noen har sagt i fra til styret, men ingenting blir gjort. De kan jo ikke kastes ut og det er et veldig rolig nabolag og de fleste her blander seg ikke inn i hva naboene gjør. Hva hadde dere gjort her? Er det eneste å gjøre bare å godta det? Anonymkode: 638b4...75f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Hadde ringt politiet neste gang de holder på Anonymkode: 6f81a...50a 8 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Hvor lenge holder de på hver gang? Er det snakk om 5 minutter eller 2 timer? 5 minutter tror jeg at jeg kunne stått i én gang i måneden, men hvis det er mye lengre hadde jeg kanskje ringt politiet neste gang (spesielt hvis det høres voldelig ut). Det er egentlig det eneste du kan gjøre. Anonymkode: c4f8b...b50 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Ring politiet, hver eneste gang du hører høye ulyder som knusing osv. Si at det er vold i bildet så kommer de fort. Anonymkode: 222cb...644 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor lenge holder de på hver gang? Er det snakk om 5 minutter eller 2 timer? 5 minutter tror jeg at jeg kunne stått i én gang i måneden, men hvis det er mye lengre hadde jeg kanskje ringt politiet neste gang (spesielt hvis det høres voldelig ut). Det er egentlig det eneste du kan gjøre. Anonymkode: c4f8b...b50 Det varierer, men noen ganger har det gått flere timer faktisk. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde ringt politiet neste gang de holder på Anonymkode: 6f81a...50a Politiet har visst vært her en gang pga. det. Men ja , det er vel ikke så mye annet å få gjort. Anonymkode: 638b4...75f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 Dokumenter alt og ring politiet. Når du har tilstrekkelig dokumentasjon kan de kastes ut (tvangssalg). Anonymkode: c5133...369 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 Er det borettslag eller selveier? Er dere mange i samme blokk eller et hus/liten blokk med få beboere? I borettslag så kan vel flere gå sammen om å klage/få de kastet ut Anonymkode: b2571...6a3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 Politiet. Og hvis de har barn, barnevernet Anonymkode: ee628...2ec
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det borettslag eller selveier? Er dere mange i samme blokk eller et hus/liten blokk med få beboere? I borettslag så kan vel flere gå sammen om å klage/få de kastet ut Anonymkode: b2571...6a3 Borettslag med flere blokker. Anonymkode: 638b4...75f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Politiet. Og hvis de har barn, barnevernet Anonymkode: ee628...2ec Det er heldigvis ingen barn der. Anonymkode: 638b4...75f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #11 Skrevet 21. oktober 2023 Heh? Kastes ut fordi man krangler i et forhold et par ganger I måneden? I et sameie er det lyder. Ærlig talt. Jeg hører barna over meg bråke noe jævlig i trappoppgang og i leilighet, jeg hører bikkja under meg ule hele dagene, jeg hører naboen to etasjer pusse opp.. tidligere naboer kranglet, noen festet på kveldene. En ting er å ringe politiet hvis du er bekymret for noen sin helse. Annen ting er å ta det opp i sameiet fordi det er lyd. Med mindre det er på nattetid så er det jo lov å gi lyd fra seg. Ja det er ikke greit å krangle så mye, men å bli kastet ut for det? Anonymkode: f5f3c...e94 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #12 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Heh? Kastes ut fordi man krangler i et forhold et par ganger I måneden? I et sameie er det lyder. Ærlig talt. Jeg hører barna over meg bråke noe jævlig i trappoppgang og i leilighet, jeg hører bikkja under meg ule hele dagene, jeg hører naboen to etasjer pusse opp.. tidligere naboer kranglet, noen festet på kveldene. En ting er å ringe politiet hvis du er bekymret for noen sin helse. Annen ting er å ta det opp i sameiet fordi det er lyd. Med mindre det er på nattetid så er det jo lov å gi lyd fra seg. Ja det er ikke greit å krangle så mye, men å bli kastet ut for det? Anonymkode: f5f3c...e94 Husbråk kan heldigvis både anmeldes og føre til utkastelse. Jeg bor i en blokk med 12 leiligheter, og hvis samtlige beboere skulle holde et sånt støynivå hadde det jo blitt fullstendig galehus her. Og reglene er naturligvis de samme for alle. Anonymkode: c5133...369 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 Har noen sånne naboer jeg også. Men det er ikke en gang i måneden bare, men langt oftere. De skrek og brølte noe så vanvittig til hverandre hele tiden at jeg ble seriøst redd for at de skulle drepe hverandre. Men det verste av alt var at det er to barn der nede.. Så en dag de holdt på og skrike noe så vanvittig, ringte jeg til politiet og sa i fra. Trodde ikke de skulle gidde og møte opp, men det gjorde de faktisk. Det som da skjedde, var at kvinnfolket sto der og latet som hun ikke kunne verken norsk eller engelsk. Hun har en sønn på 9-10 år som kan norsk og går på norsk skole hver dag, de brukte vel han som tolk kanskje, jeg vet ikke. Uansett, etter at politiet var på døra den gangen, har de sluttet med den spinngale skrikingen, og gått over til ...ja, får vel kalle det litt småbehersket roping i stedet under kranglene sine. Den er ikke så ille å høre på for naboer, men de har fremdeles barn der som må høre foreldrene sikkert fortsatt kaster dritt og skjeller hverandre ut med stygge ord støtt og stadig. Stakkars unger! Det som er ille å tenke på er at de sannsynligvis vokser opp skadet av hjemmemiljøet, og tror det er normalt, og viderefører det inn i sine egne voksenliv og ekteskap og behandler egne unger likedan. En ond sirkel som aldri tar slutt. Men siden de er innvandrere, så hadde vel ikke barnevernet tatt affære og reddet barna fra det usunne hjemmemiljøet, men skyldt på "ulik kultur" og slike ting. Jeg vet ikke om de slår barna, men det høres jaggu sånn ut på den yngste av og til. Hun kan virkelig skrike som om noen stakk rødglødende nåler under føttene hennes eller noe. For en skriking... Anonymkode: f6001...e7c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #14 Skrevet 21. oktober 2023 Har hun pms? Anonymkode: 4d14e...c3d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #15 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Men siden de er innvandrere, så hadde vel ikke barnevernet tatt affære og reddet barna fra det usunne hjemmemiljøet, men skyldt på "ulik kultur" og slike ting. Jeg vet ikke om de slår barna, men det høres jaggu sånn ut på den yngste av og til. Hun kan virkelig skrike som om noen stakk rødglødende nåler under føttene hennes eller noe. For en skriking... Du må jo sende bekymringsmelding til barnevernet, herregud. Anonymkode: 2718c...796 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #16 Skrevet 22. oktober 2023 Håper de ikke har barn. Anonymkode: 00888...1fa
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #17 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du må jo sende bekymringsmelding til barnevernet, herregud. Anonymkode: 2718c...796 Selvfølgelig bryr BV seg. Du må jo sende inn bekymring. De er bosatt i Norge. BV har plikt bry seg. Anonymkode: 00888...1fa 1
Hmmmmmm Skrevet 22. oktober 2023 #18 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Dokumenter alt og ring politiet. Når du har tilstrekkelig dokumentasjon kan de kastes ut (tvangssalg). Anonymkode: c5133...369 😂 tvangssalg faktisk.
Norja Skrevet 22. oktober 2023 #19 Skrevet 22. oktober 2023 Har du forsøkt å snakke med de kranglende naboene?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #20 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Heh? Kastes ut fordi man krangler i et forhold et par ganger I måneden? I et sameie er det lyder. Ærlig talt. Jeg hører barna over meg bråke noe jævlig i trappoppgang og i leilighet, jeg hører bikkja under meg ule hele dagene, jeg hører naboen to etasjer pusse opp.. tidligere naboer kranglet, noen festet på kveldene. En ting er å ringe politiet hvis du er bekymret for noen sin helse. Annen ting er å ta det opp i sameiet fordi det er lyd. Med mindre det er på nattetid så er det jo lov å gi lyd fra seg. Ja det er ikke greit å krangle så mye, men å bli kastet ut for det? Anonymkode: f5f3c...e94 Alle par krangler, men det er måten på. Sånn oppførsel i et borettslag er ikke greit uansett på døgnet når det skjer, og da bør du bo et sted du kun trenger og ta hensyn til deg selv. X svigers bodde over sånne mennesker, dem og naboene klaget og klaget og tilslutt måtte dem flytte. Det finnes regler og forholde seg til selv på dagtid i et borettslag. Ellers kunne jo alle holdt på som dette paret. Anonymkode: 13fd3...8aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå