Gå til innhold

Selgere på Tise

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg grønn over enkelte selgere på Tise. Jeg prøver å kjøpe brukt når det lar seg gjøre, det er fint både for miljø og lommebok. Men jeg har opplevd flere ganger at jeg ikke får svar. Jeg kan for eksempel skrive at jeg gjerne vil kjøpe varen. Ikke noe svar. Selv om de er logget inn i dagene etterpå og legger ut nye varer. Har også opplevd å legge inn direkte bud og da alltid på beløpet de ber om for varen. Likevel svarer de ikke og akseptfristen går ut selv om de har vært innlogget i mellomtiden. Jeg bare skjønner det ikke? Vil ikke enkelte selge tingene sine likevel? 

Anonymkode: 172bc...431

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her, prøvde to ganger den siste måneden. Ene avviste budet (som var på summen som bar lagt ut) og ingen grunn eller kommunikasjon. Den andre svarte aldri og budet gikk ut etter en uke.

Jeg vil også helst kjøpe brukt, men da må de kunne klare å svare i løpet av et par dager i alle fall. Man får jo e-post om det.

Anonymkode: 0cc2f...a07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å kjøpe ting fra flere forskjellige. De svarer etter litt og skal finne tingen. Så har det blitt stille. Jeg opplever dette mer på Tise enn på Finn og Facebook. Hadde vært noe annet om de bare ikke hadde svart, men når jeg får svar og det så blir stille er det mer irritasjon.

Anonymkode: 265d4...c47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig det der.. En gang spurte jeg om hun hadde sett budet på skoene. Nei, hun fant dem ikke. Annonsen ligger like herlig ute fortsatt 🙄

Anonymkode: 342d7...5eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare har opplevd å ikke få svar en gang på Tise jeg. Eller to, en gang jeg la inn et bud ble det aldri akseptert eller avvist. Jeg bruker Tise mye både til kjøp og salg, svarer alltid raskt, til og med de som kommer med skambud.

Anonymkode: 77c88...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror grunnen er at det er mange unge brukere der. De er bare surrete tenåringer som har lyst å tjene lette  penger. De er ofte svært egosentritriske. 

Men har også gjort gode handler med bra service der 🙂

Anonymkode: c6b35...fbd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heidi Høst

Ja, Finn fungerer mye bedre. Er den del sløve der også, men mange bruker appen og får varsel, så da flyter kommunikasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget Tise for kort tid siden og skal innrømme at jeg har gått litt bananas. Har spart tusenvis allerede på å kjøpe vinterdress, støvler, gensere, tøfler, regntøy osv. til ungene. Tror jeg har gjort 15 kjøp på to måneder.

Kun ÉN gang har jeg opplevd at varen allerede var solgt, men alle selgerne har svart innen 24 timer på bud og deretter sendt varen etter maks to dager.

Så jeg har i hvert fall bare gode erfaringer til nå.

Anonymkode: 65114...803

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri klart å kjøpe noe på Tise, får aldri svar. De bare binder pengene en periode. Kommer aldri til,å,gidde bruke krefter på å kikke på noe der igjen, er seriøse sider hvor produktene faktisk er til salgs. Så hvorfor kaste bort tiden på en useriøs side?

Anonymkode: 37a2e...61b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Opplever at mange er veldig treige. Også at mange endrer prisen selv om jeg har lagt inn bud på den prisen plagget/tingen sto til i utgangspunktet. Det er hvert fall irriterende..

Anonymkode: 82b31...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd fleire gonger at dei ikkje svarer på melding eller bud. Sjølv om dei er aktiv på appen kvar dag?? Lurar på korfor dei har ting ute til salgs...🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min opplevelse også.

Purret og spurte om hun kunne svare da varen skulle være en gave. Forble like stille selv om jeg så hun hadde vært inne på appen flere ganger.

Hadde da ikke tid til å finne andre steder og måtte kjøpe til noen hundre lapper mer.

Angrer du deg, eller ikke gidder jobben med å overlever varen, så svar iallfall, det tar 30 sekunder!

Anonymkode: aaa92...b55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2023 den 12.31):

Tror grunnen er at det er mange unge brukere der. De er bare surrete tenåringer som har lyst å tjene lette  penger. De er ofte svært egosentritriske. 

🙂

Anonymkode: c6b35...fbd

Akkurat dette tror jeg også.

Det er mange unge der, som ikke er helt trent i skikk og bruk når det kommer til kommunikasjon og salg.

Anonymkode: 4cb82...839

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg selger lite på Tise fordi jeg får ikke varsel om meldinger. Må da selv gå inn og sjekke, og det er jeg ikke så god på. Velger heller Finn og Facebook.

Anonymkode: 1f143...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg selger lite på Tise fordi jeg får ikke varsel om meldinger. Må da selv gå inn og sjekke, og det er jeg ikke så god på. Velger heller Finn og Facebook.

Det kan du endre på innstillinger.. Jeg får varsler fra Tise 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan du endre på innstillinger.. Jeg får varsler fra Tise 

Det kan jeg sikkert, men det er likevel grunnen til at jeg ikke ser at folk skriver til meg. Foretrekker Finn der jeg får Mail om ny melding. Ønske Rikke direkte varslinger på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan jeg sikkert, men det er likevel grunnen til at jeg ikke ser at folk skriver til meg. Foretrekker Finn der jeg får Mail om ny melding. Ønske Rikke direkte varslinger på telefonen.

Du kan få mal fra tise også, det får jeg 

Anonymkode: 82b31...dbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden her sier jo alt om at skal du selge, velg en annen kanal…

Anonymkode: 37a2e...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både kjøpt og solgt mye på Tise. Både fra damer på egen alder, og fra ungdommer. Kun positive opplevelser. Faktisk gjort kupp hos ungdommene, da de ikke alltid har helt begrep om hva plagg er verdt, de vil bare ha penger inn😅

Anonymkode: ce679...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig begynt å selge på Tise, og er innom daglig å sjekker (jeg får ikke notification på meldinger selv om det er huket av). La ut en del ting for noen dager siden, og allerede solgt noe som jeg sendte samme dag, systemet er jo suuuperenkelt. Så vil si jeg er en av de seriøse der inne hvertfall 😊

MEN det kommer mye rart i innboksen der inne, altså, og en har allerede prøvd å scamme meg (gikk heldigvis ikke på). Så om det er useriøse kjøpere, er det nok flust av useriøse selgere og. Jeg har enda ikke prøvd å kjøpe noe, formålet nå er å få ryddet opp i garderoben som bugner av årevis med oppsamling av klær. Klarer ikke forsvare å kjøpe før jeg får solgt inna litt. 

Anonymkode: ea9ef...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...