AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Altså du som kjæresten hans. At de feirer 17mai sammen pga barna. Å se 17mai toget (kanskje sammen også) er jo omtrent obligatorisk når man har barn... Men han jeg nettopp har blitt sammen med feirer hele 17mai sammen med eksen, vi kjente hverandre ikke forrige feiring så er litt spent på neste. De har grillings sammen med barna etter arrangementer ang 17 mai etter toget. Uvant for meg da meg og min eks ikke har kontakt. Hva kan jeg forvente nå fremover? Merkelig om hun er der med mine nye svigers... Mine foreldre bor på østlandet og vi en helt annen plass, så kunne tenkt meg å feire med han, hans barn og mine. Anonymkode: a2504...86c
Majer Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 (endret) Det er jo en del av pakka når man velger å bli sammen med noen som har barn. Det varierer hvor ofte de ses. Noen drar og på ferie sammen. Du er ikke tilfeldigvis flere år yngre enn han? Sånne forhold pleier ikke å vare så da kan du jo gjøre en vurdering selv, men skal du bli må du akseptere mye. Endret 21. oktober 2023 av Majer 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Feir sammen med dem da? Og når barna blir større, forsvinner feiring sammen av seg selv. Anonymkode: 2a2ec...639 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Majer skrev (1 minutt siden): Det er jo en del av pakka når man velger å bli sammen med noen som har barn. Det varierer hvor ofte de ses. Noen drar og på ferie sammen. Du er ikke tilfeldigvis flere år yngre enn han? Sånne forhold pleier ikke å vare så da kan du jo gjøre en vurdering selv, men skal du bli må du akseptere mye. Kun 3 år yngre, har 3 barn selv med eksen, så setter meg fint inn i rollen. Tenker bare om det er litt vel mye å feire 17mai med båt/grilling på kvelden med barna og familie. Anonymkode: a2504...86c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Altså du som kjæresten hans. At de feirer 17mai sammen pga barna. Å se 17mai toget (kanskje sammen også) er jo omtrent obligatorisk når man har barn... Men han jeg nettopp har blitt sammen med feirer hele 17mai sammen med eksen, vi kjente hverandre ikke forrige feiring så er litt spent på neste. De har grillings sammen med barna etter arrangementer ang 17 mai etter toget. Uvant for meg da meg og min eks ikke har kontakt. Hva kan jeg forvente nå fremover? Merkelig om hun er der med mine nye svigers... Mine foreldre bor på østlandet og vi en helt annen plass, så kunne tenkt meg å feire med han, hans barn og mine. Anonymkode: a2504...86c Jeg feirer 17.mai med eksen. Det har vi gjort i 8 år nå. Vi går i toget, er på aktiviteter med skolen og samles enten hos hans familie eller min familie etterpå for mat. Jeg har min nye samboer med, han har sin nye samboer med seg. Vi feirer også felles barnebursdag med familiene, og grøt på julaften (kvelden med gaver og middag bytter vi på). Påsken har vi felles påskeeggjakt osv.. Det er helt supert at de har ett slikt samarbeid. Og hvis ikke du takler det, så er det ditt problem. En ting er sikkert. Det er bedre å være sammen med en som går over ens med eksen og samarbeider bra, enn en hvor det er full krig hele tiden. Og det er en del av pakka når man velger å bli sammen med noen med barn. Barna bør og skal alltid komme først. Du vil dessverre aldri bli første prioritet - med eller uten eksen tilstede. Anonymkode: b805d...d08 5 2 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Kun 3 år yngre, har 3 barn selv med eksen, så setter meg fint inn i rollen. Tenker bare om det er litt vel mye å feire 17mai med båt/grilling på kvelden med barna og familie. Anonymkode: a2504...86c Selv om du og eksen din ikke gjør det så betyr ikke det at det er litt vel mye. Det blir for dumt å gå inn i ett forhold med noen du vet har barn og god relasjon til eksen også forvente at de skal slutte med familietradisjoner bare pga deg. Hvorfor må de slutte med det? Hvorfor kan ikke du være med feks? Anonymkode: e05dc...daa 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Selv om du og eksen din ikke gjør det så betyr ikke det at det er litt vel mye. Det blir for dumt å gå inn i ett forhold med noen du vet har barn og god relasjon til eksen også forvente at de skal slutte med familietradisjoner bare pga deg. Hvorfor må de slutte med det? Hvorfor kan ikke du være med feks? Anonymkode: e05dc...daa Hvis jeg er med blir det noe helt annet ja. Vet jo ikke om det blir på neste. Anonymkode: a2504...86c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 Da er det bare å glede seg til ferier og høytider. De foreldrene er nok av den typen som tror det er det «beste for barna» Og at dette er fantastisk morsomt for de nye partnere. Jeg styrer unna menn som har felles samvær med barn. Forkastelig! Anonymkode: 7fc8b...f11 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg syns det er flott for barns at foreldre har så god relasjon, at de kan ha sånne felles feiringer. Problemet er jo da for nye partnere. Jeg hadde ikke involvert meg i en mann som hadde felles 17.mai, jul, nyttårsaften, påske osv., med sin eks. Hadde syns at det var fint for barnas del, men jeg har ikke lyst til å ende opp alene på disse dagene bare fordi han skal feire med sin eks. Og jeg har heller ikke lyst til å feire slike dager med typens eks. Det kan også bli et problem med tanke på relasjon til barna; jo tettere relasjon foreldrene har, jo mer kan det påvirke barnas håp/ønsker om at foreldrene skal bli sammen igjen. Men man har jo valget selv. Man kan velge å gå inn i et forhold med en mann som har en så tett relasjon til sin eks (selv om han legger det på at det er for barnas skyld. Men tar man det valget, så kan man ikke i ettertid bli sur, lage problemer og krangler for at mannen drar til sin eks (eller inviterer eksen hjem til dere). Eller så kan man velge å heller finne en annen mann, som har en livssituasjon som passer bedre til hva du ønsker og har behov for. Anonymkode: d9649...078 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 Utrolig at 17. mai er et tema allerede i oktober! 😂 Det er jo ikke en gang sikkert dere er et par mer når den tid kommer, så dette skjønner jeg ikke at du har begynt å tenke på. Anonymkode: 903c8...dd6 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #11 Skrevet 21. oktober 2023 For noen er det naturlig å gjøre ting sammen med eksen for barnas skyld. Pleier de å gjøre det, synes jeg du skal la være å bry deg, det angår ikke deg. Anonymkode: 908e9...803 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): For noen er det naturlig å gjøre ting sammen med eksen for barnas skyld. Pleier de å gjøre det, synes jeg du skal la være å bry deg, det angår ikke deg. Anonymkode: 908e9...803 Det angår nye partnere veldig mye! Anonymkode: 7fc8b...f11 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #14 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg syns det er flott for barns at foreldre har så god relasjon, at de kan ha sånne felles feiringer. Problemet er jo da for nye partnere. Jeg hadde ikke involvert meg i en mann som hadde felles 17.mai, jul, nyttårsaften, påske osv., med sin eks. Hadde syns at det var fint for barnas del, men jeg har ikke lyst til å ende opp alene på disse dagene bare fordi han skal feire med sin eks. Og jeg har heller ikke lyst til å feire slike dager med typens eks. Det kan også bli et problem med tanke på relasjon til barna; jo tettere relasjon foreldrene har, jo mer kan det påvirke barnas håp/ønsker om at foreldrene skal bli sammen igjen. Men man har jo valget selv. Man kan velge å gå inn i et forhold med en mann som har en så tett relasjon til sin eks (selv om han legger det på at det er for barnas skyld. Men tar man det valget, så kan man ikke i ettertid bli sur, lage problemer og krangler for at mannen drar til sin eks (eller inviterer eksen hjem til dere). Eller så kan man velge å heller finne en annen mann, som har en livssituasjon som passer bedre til hva du ønsker og har behov for. Anonymkode: d9649...078 Ts her. Nettopp det du forteller, barnet de sitt har etterspurt om ikke mamma og pappa kan bli sammen igjen. Men de legger jo omtrent opp til det. Hun er ofte innom hsn, viser tøy hun har kjøpt til barna osv .. Det er like før jeg sier ifra. Jeg har også et barn på ni år som de har, men han spør aldri meg om meg og hans pappa sksl bli kjærester. Han er innforstått med det. Jeg merker de deler veldig mye til felles, ikke bare 17mai.. Anonymkode: a2504...86c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #15 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her. Nettopp det du forteller, barnet de sitt har etterspurt om ikke mamma og pappa kan bli sammen igjen. Men de legger jo omtrent opp til det. Hun er ofte innom hsn, viser tøy hun har kjøpt til barna osv .. Det er like før jeg sier ifra. Jeg har også et barn på ni år som de har, men han spør aldri meg om meg og hans pappa sksl bli kjærester. Han er innforstått med det. Jeg merker de deler veldig mye til felles, ikke bare 17mai.. Anonymkode: a2504...86c Jeg ville sagt ifra om dette, at du ikke synes dette blir riktig. Enten så tar han hensyn til deg, eller til sin x. Tar han ikke hensyn til deg, er ikke dette forholdet noe å samle på. Dette blir bare et større problem om du ikke sier ifra. Jeg har prøvd! Anonymkode: 7fc8b...f11 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #16 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ts her. Nettopp det du forteller, barnet de sitt har etterspurt om ikke mamma og pappa kan bli sammen igjen. Men de legger jo omtrent opp til det. Hun er ofte innom hsn, viser tøy hun har kjøpt til barna osv .. Det er like før jeg sier ifra. Jeg har også et barn på ni år som de har, men han spør aldri meg om meg og hans pappa sksl bli kjærester. Han er innforstått med det. Jeg merker de deler veldig mye til felles, ikke bare 17mai.. Anonymkode: a2504...86c Hvis de fortsatt vil være sammen, ville de vel vært kjærester? Men som sagt, det er syv måneder til 17.mai, hvorfor fokuserer du på akkurat den dagen? Anonymkode: 903c8...dd6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #17 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville sagt ifra om dette, at du ikke synes dette blir riktig. Enten så tar han hensyn til deg, eller til sin x. Tar han ikke hensyn til deg, er ikke dette forholdet noe å samle på. Dette blir bare et større problem om du ikke sier ifra. Jeg har prøvd! Anonymkode: 7fc8b...f11 Takk for forståelse. Til og med vennen hans reagerte på at hun var hos han så ofte, sitter gjerne barnevakt for hverandre. (De har tre barn, to jenter og en gutt) Kan også gjøre andre småting sammen når den ene ikke har barnet. Siden vennen hans også reagerte på dette, så mener vel han kanskje også at han må velge ? Anonymkode: a2504...86c
PM75 Skrevet 21. oktober 2023 #18 Skrevet 21. oktober 2023 Du kan ikke vinne her, ts. De er altfor nære, der er jeg helt enig med deg. Men hvis du sier noe, så blir det du som «ødelegger». Tror du bør tenke på om du gidder dette..! 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #19 Skrevet 21. oktober 2023 PM75 skrev (1 time siden): Du kan ikke vinne her, ts. De er altfor nære, der er jeg helt enig med deg. Men hvis du sier noe, så blir det du som «ødelegger». Tror du bør tenke på om du gidder dette..! Jeg fortsetter som før med han jeg. Så får det bli opp til henne å akseptere at det er oss om så😊 Anonymkode: a2504...86c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå