Gå til innhold

Ni av mine elleve søskenbarn har fått adhd diagnose i voksen alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det egentlig mulig? Så mange i en familie og ingen fikk diagnosen som barn. De fleste har betalt av egen lomme for å få diagnosen

Anonymkode: d956d...7b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ADHD er veldig arvelig. Så det er ikke så rart. 

Anonymkode: b1a4d...c92

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Diagnosen gis ut rundhåndet.

Anonymkode: e6dc8...3a8

Skrevet

Fordi det er arvelig og de er i familie? Privat betyr ingenting. Leger ber pasienter gå privat, fordi DPS er full av mani, schizofreni, dype depresjoner og akutte greier. Privat er ikke en dårligere utredning, og de er ikke mer slepphendte med diagnoser enn det offentlige. Noen private kanskje, ja ,men det er også offentlige på DPS som ber pasienter prøve ut medisiner først og se effekt for å vurdere om de skal utrede i det hele tatt. 

Anonymkode: 84cca...1b8

• Nyttig 4
Skrevet

Det tror jeg vi og hadde fått omtrent hele gjengen om vi tok utredning.

Alle barn inkludert mitt eget har enten adhd og/eller autisme. Alle svært høytfungerende (utredet). 

Min mor mener hun har adhd (forklarer alt) og min far har GARANTERT autisme - det ser alle.  

At vi søsken med foreldre og samtlige barn med neurospicyness ikke skal ha noe tviler jeg på. Kan jo ha hoppet over et ledd, men tror ikke det. 

Lillesøsken 1 har annen far - tror ikke han har noe.

Men jeg tror jeg kan vippe mot en slags svært høytfungerende adhd, og 2 andre søsken kan ha autisme/adhd de også svært høytfungerende. Hun ene tror jeg kan ha begge mens hun andre gjerne kan ha autisme. 

Vi sliter alle oss 3 (som har samme foreldre) med gjenvendende burnouts/depresjoner/angst osv som jeg igrunnen bare tror bunner i at komboen jobb/barn er for mye. Så vi får «adhd/autistic burnout» sånn innimellom slagene. 

Anonymkode: 77fbc...0df

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...