Gå til innhold

Bihulebetennelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har vært hos legen.

Jeg har hodepine på 3 uken nå. Smerter og press over øyenbryn og mellom øyenbryn. Dette er ubehag og smerter som øker seg utover dagen. Etter hvert blir det press på hode. Nesten som bånd. 

Jeg har ikke spesielt uttalt grønt eller gult snørr, men det er relativt tett. Etter skylling med nesehorn, kom det en del gult ut. Otrivin hjelper ikke. Eneste som hjelper mot smerte er Paracet/Ibux. Tar jeg ikke smertestillende blir jeg også kvalm. Kroppen slutter nærmest å respondere og jeg blir ør og rar i kroppen. 

Legen mener jeg er utslitt. Ikke at jeg føler meg utslitt eller stresset. 

Det som taler mot bihulebetennelse er lite grønt og gult snørr. Ingen feber og ingen smerter når jeg bøyer hodet fremover. Men smertene i panna og over øynene gir seg jo ikke. Ingen bedring. Samme dritten utover ettermiddagen.

Er det bare en vanlig forkjølelse som sitter lenge? Har aldri, aldri i min 40 år hatt disse plagene og smertene over så lang tid. Jeg spiser sunt, trener over gjennomsnittet mye og har god helse. Jeg sover og hviler bra. Egentlig ingenting alarmerende i livet. 

Spørsmålet er bare hvordan jeg blir kvitt den eventuelle bihulebetennelsen?

Anonymkode: 9e6a6...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drt ENESTE som hjelper meg når jeg sliter med bihulene, og det har jeg gjort i 20 år, er å koke opp vann i vannkoker, helle i en bolle og dampe fjeset. Den varmen og dampen gjør at kanalene utvider seg litt og det vonde presset slipper. 

Jeg damper 5-10 min om gangen, så 1 min pause, så 5-10 min igjen til vannet slutter å dampe. Så gjentar jeg et par timer etter. Det hjelper veldig. Bruk handle over hodet. 

Anonymkode: 37f40...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært av og på forkjølet I mange uker,jeg vær nettopp hos legen,og han sa bihulebetennelse, jeg har ikke de såkalte klassiske symptomer på bihulebetennelse, som smerter når jeg bøyer meg osv.kun tett og tung I hodet.

Når jeg snakker så høres jeg potte tett ut,men er ikke det kan puste med nesa,så er tett lenger oppe i systemet ☺️

Våkner om natta knusk tørr I kjeften,for blir veldig tett på natten.

Tette bihuler varer lenge desverre☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Drt ENESTE som hjelper meg når jeg sliter med bihulene, og det har jeg gjort i 20 år, er å koke opp vann i vannkoker, helle i en bolle og dampe fjeset. Den varmen og dampen gjør at kanalene utvider seg litt og det vonde presset slipper. 

Jeg damper 5-10 min om gangen, så 1 min pause, så 5-10 min igjen til vannet slutter å dampe. Så gjentar jeg et par timer etter. Det hjelper veldig. Bruk handle over hodet. 

Jeg skal teste ut dette. Kan det hjelpe med salt i vannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mental dråper i vannet bruker jeg☺️

Anonymkode: 9938e...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menthol skulle d stå🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Salt i vannet hjelper egentlig ikke sa legen min, for saltet fordamper ikke, det bare blir i vannet. Hvis det skal hjelpe må jeg skylle kanalene med det med sånn skyllehorn. Mentol dråper ville nok hjelpe bedre tenker jeg, som den over sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menthol skulle d stå🙉

Hehe mental dråper jeg så det ikke heller først 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker først vanlig nesespray og venter en stund. 

Så nesehorn med lunkent saltvann. 

Det som virkelig hjelper er disse, som utvider kanalene akkurat nok. 

image.png.2799de2b48efaa6ee75dbaedc1dddce4.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var plaget med kronisk hodepine, pressfølelse, tetthetsfølelse og en følelse av "bobling" mellom øynene. Hadde ikke noe snørr og pustet greit. Kunne få ut litt gulaktig slim ved hjelp av neseskylling. Var hos ønh som raskt konstaterte at årsaken var hovne slimhinner i bihulene, og jeg fikk en nesespray på resept som jeg har brukt fast siden.

Anonymkode: 05d02...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...