Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve meg på en ny rett, og skal handle inn Garbanzo bønner...

Er dette noe som er på boks? :sjenert:

Eneste jeg finner i butikken på boks er 'hvite bønner i tomatsaus' og 'brune bønner i lake'.

Kan noen hjelpe? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Garbanzo er spansk og betyr kikerter.

Hvis de ikke har det på den vanlige matbutikken din, kan du ta en tur til en innvandrerbutikk.

Endret av salsera
Gjest Catwoman
Skrevet

De aller fleste matbutikker har kikerter på hermetikkboks. Ihvertfall har de litt større butikkene det Ica, Meny, Ultra, maxi etc.

Skrevet

Da skal jeg se om jeg finner kikerter på boks i stedet for å lete etter Garbanzo bønner.

Hva er kikerter da? Hvordan ser de ut? Ser for meg at de ligner hvite bønner..

Skrevet

Nja, de ligner kanskje mer på tørkede gule erter? Men litt større.

De på boks er mest lettvint. Ellers er Bama kommet med en ny serie med bønner og linser, her i blant kikerter. Kjøpte her om dagen, på Rema faktisk. Lå i fruktdisken i 500 grams poser.

Skrevet

Slipper vel å legge de til bløt, de på boks. Blir enklest det..

Da får eg se hvordan det går med kokkeleringen på kjøkkenet..

Alltid kjekt å prøve noe nytt.. Kjøpte til og med kokosmelk for første gang i går!

Gjest Catwoman
Skrevet

De på boks er ferdig til bruk. Så de er enklest sånn, vis du skal ha de med en gang.

Jeg pleier å bløtlegge en stor porsjon over natta og koke oppdagen etter for deretter fryse ned i passelige porsjoner.

Kikerter/garbanzobønner (det er samma bønna) er litt nøtteaktis i smaken, og kan ligne litt på en mellom ting mllom en stor gul ert og en hasselnøtt. . Det smaker ikke som hvite bønner, og ser heller ikke sånn ut.

Skrevet

Skal lage en slags afrikansk gryterett, med ingrediensene: kyllingfilet, sopp, brokkoli, kikerter, kokosmelk, chili, karry... og noen til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...