AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #41 Del Skrevet 23. oktober 2023 Vi har en Labrador festet med en spesiell sele til låsen til sikkerhetsselen. Så sitter han i dørken bake mellom barna. Går fint. Anonymkode: 3dacd...1e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 23. oktober 2023 #42 Del Skrevet 23. oktober 2023 Så utrolig mange rare svar 🙈 Så klart man kan ta til seg en omplasseringshund selv om man ikke har råd til ny bil! Makan. Du trenger ikke bur TS, om du ikke har plass til det. Som andre har nevnt regnes hunder i bil som last, og last må sikres. Enten i bur, eller bak et gitter, eller i sele. Om hunden sitter mellom bena på passasjeren foran, og er sikret med en sele (jeg ville hatt et bånd rundt basen på setet, festet i en god sele på hunden f.eks), så holder nok det helt fint. Det er jo ikke forbudt å ha en sekk på gulvet foran, så jeg kan ikke se at det skulle være forbudt med en hund der heller. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #43 Del Skrevet 23. oktober 2023 Takboks til bagasjen Anonymkode: 33f11...aa5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #44 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 21.10.2023 den 13.58): Er det lov å ha hunden løs baki her da? Regnes det som «sikret last?» ts Anonymkode: faa9f...dfd Ja jeg har hunden løs baki med sånn netting over setene på samme måte. Har blitt stoppa i kontroll av politi og de sa ingenting på det Anonymkode: 13765...a6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #45 Del Skrevet 23. oktober 2023 Myrmica skrev (4 timer siden): Så utrolig mange rare svar 🙈 Så klart man kan ta til seg en omplasseringshund selv om man ikke har råd til ny bil! Makan. Du trenger ikke bur TS, om du ikke har plass til det. Som andre har nevnt regnes hunder i bil som last, og last må sikres. Enten i bur, eller bak et gitter, eller i sele. Om hunden sitter mellom bena på passasjeren foran, og er sikret med en sele (jeg ville hatt et bånd rundt basen på setet, festet i en god sele på hunden f.eks), så holder nok det helt fint. Det er jo ikke forbudt å ha en sekk på gulvet foran, så jeg kan ikke se at det skulle være forbudt med en hund der heller. Det er ikke forsvarlig og er ikke noen gode løsninger for det. Å ha en hund mellom bena fremme i en ulykke kan bli fatalt. Jeg ville ikke hatt en sekk på 25 kg løs der heller uten ordentlig sikring. Anonymkode: 13765...a6e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. oktober 2023 #46 Del Skrevet 23. oktober 2023 Ja hvorfor ikke ? Mamma satt med hunden på fanget helt til Haugesund ganske stor hund dette var på 1990 tallet 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 23. oktober 2023 #47 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke forsvarlig og er ikke noen gode løsninger for det. Å ha en hund mellom bena fremme i en ulykke kan bli fatalt. Jeg ville ikke hatt en sekk på 25 kg løs der heller uten ordentlig sikring. Anonymkode: 13765...a6e Å ha en hund hvor som helst i en ulykke kan bli fatalt. Er det en optimal løsning? Nei. Er det lov? Ja. Hvor du ville eller ikke ville hatt en sekk i bilen er ikke så relevant. Og om alternativene er å avlive hunden, eller ha den mellom bena foran på vei til hytta en gang i blant, så vet jeg i alle fall hva jeg ville valgt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #48 Del Skrevet 23. oktober 2023 Myrmica skrev (4 minutter siden): Å ha en hund hvor som helst i en ulykke kan bli fatalt. Er det en optimal løsning? Nei. Er det lov? Ja. Hvor du ville eller ikke ville hatt en sekk i bilen er ikke så relevant. Og om alternativene er å avlive hunden, eller ha den mellom bena foran på vei til hytta en gang i blant, så vet jeg i alle fall hva jeg ville valgt. Hvis den er sikret ordentlig så går det i allefall ikke utover deg som sitter der. Det finnes ikke løsninger til å feste hunden forsvarlig så den sitter på gulvet dett på passasjeren foran,må feste er bånd rundt setet som du foreslår er ikke forsvarlig. Anonymkode: 13765...a6e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 23. oktober 2023 #49 Del Skrevet 23. oktober 2023 Jeg tar meg ikke råd til å ha bil i det hele tatt. På høy tid at jeg avliver el omplasserer hunden min, om man skal høre på noen av geniene å tråden her. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #50 Del Skrevet 23. oktober 2023 Mulig du har svart på dette allerede og at det bare er jeg som ikke ser det i tråden, men hva legger du i stor hund? Da vi hadde new Foundlandshund (altså hund i størrelse ponni), brukte vi transportsele på hunden. Hvor i bilen hunden var plassert varierte etter hva slags bil vi kjørte. Hadde den med i alt fra liten Yaris til store varebiler. I små biler slo vi ned baksetene, og i biler med stort nok bagasjerom var hunden i bagasjen. Hadde da gitter mellom bagasjerommet og baksetene. Anonymkode: 83204...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #51 Del Skrevet 23. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Mulig du har svart på dette allerede og at det bare er jeg som ikke ser det i tråden, men hva legger du i stor hund? Da vi hadde new Foundlandshund (altså hund i størrelse ponni), brukte vi transportsele på hunden. Hvor i bilen hunden var plassert varierte etter hva slags bil vi kjørte. Hadde den med i alt fra liten Yaris til store varebiler. I små biler slo vi ned baksetene, og i biler med stort nok bagasjerom var hunden i bagasjen. Hadde da gitter mellom bagasjerommet og baksetene. Anonymkode: 83204...8b1 For å løse kabalen med bagasje og hund, stroppet vi fast bagasjen med lastereimer for sikkerhetsskyld. Som regel la han seg inntil bagasjen og holdt den på plass selv. Anonymkode: 83204...8b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #52 Del Skrevet 23. oktober 2023 Julie skrev (På 22.10.2023 den 8.11): Google Travall. Selges av Mekonomen bl.a. Vi har denne løsningen og funker veldig bra! Hund på ene siden og bagasje på andre. Og veldig greit å kunne bruke bagasjeplass når hunden ikke er med. Kostet vel ca 3000 alt inkl. Bare vær obs på at hunden kan hoppe ut når dere åpner bagasjeluka. Skummelt hvis den ser en katt el.l! Vår er trent til å vente på kommando, men finnes dør til dette gitteret også. Finnes også en variant fra variocage, men det er mye dyrere. Anonymkode: 36930...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #53 Del Skrevet 23. oktober 2023 Hvilken bil har dere da? Man kan få tilpasset bur som passer i bilen… Dere burde jo finne en god løsning hvis dere skal reise mye med hunden, å sitte i gulvet på bilen er ikke en god løsning. Hunden skal ha mulighet for å sitte, ligge, reise seg opp og snu seg rundt. mange hunder blir også mer rolig av å ligge i buret Anonymkode: 1c62a...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #54 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 21.10.2023 den 10.15): Har ikke sjans til å kjøpe ny bil nå pga økonomien. Og helt ærlig har jeg ikke lyst til å bruke flere hundre tusen på ny bil pga en omplasseringshund… ts Anonymkode: faa9f...dfd Det er noe med den setningen du har valgt å formulere her som forteller meg at du ikke egentlig bør ha denne hunden... Anonymkode: 02d76...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #55 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er noe med den setningen du har valgt å formulere her som forteller meg at du ikke egentlig bør ha denne hunden... Anonymkode: 02d76...8f7 ? Hvorfor ? Anonymkode: faa9f...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #56 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): ? Hvorfor ? Anonymkode: faa9f...dfd Fordi ved spørsmål om pengebruk fokuserer du ikke bare på å prioritere en hund, men en omplasseringshund. Og i overskriften din bruker du ordet må, når det gjelder å ta til seg hunden. Dere er ikke supergira og supermotiverte, er dere vel? Anonymkode: 02d76...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #57 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi ved spørsmål om pengebruk fokuserer du ikke bare på å prioritere en hund, men en omplasseringshund. Og i overskriften din bruker du ordet må, når det gjelder å ta til seg hunden. Dere er ikke supergira og supermotiverte, er dere vel? Anonymkode: 02d76...8f7 Nice try Anonymkode: faa9f...dfd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #58 Del Skrevet 24. oktober 2023 Nei. Ville du latt barnet ditt sitte der? Anonymkode: f84ae...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #59 Del Skrevet 24. oktober 2023 Stakkars hund❤ Hadde hentet hunden å latt den sitte uten bur!!! Situasjonen er jo den den er,dere redder den jo🙏❤ Anonymkode: 859cb...952 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #60 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stakkars hund❤ Hadde hentet hunden å latt den sitte uten bur!!! Situasjonen er jo den den er,dere redder den jo🙏❤ Anonymkode: 859cb...952 ❤️ Ja, alternativet er jo avliving, men det virker som om noen mener det er det beste siden vi ikke har råd til ny bil… 🤷♀️ Anonymkode: faa9f...dfd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå