AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Vi er en familie som reiser mye til hytta med bil. Bilen vi har er ikke kjempestor, og vi er fem i familien så alle seter er tatt. Vi får ikke plass til bur i bagasjerommet da taket skråner og umuliggjør disse store hundeburene. Kan vi ha hunden sittende på gulvet ved beina til passasjeren foran? Anonymkode: faa9f...dfd
Hill83 Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Ja. Egentlig ikke lov men politet pleier sjeldent si noe på det 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Ny bil, bedre plass til alle. Skoda superb anbefales. Anonymkode: 18ec1...b9f 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Det funker jo på turen hjem om den får plass, men det beste er jo å lage plass i bagasjerommet eller kjøpe ny bil. Anonymkode: dbf2b...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ny bil, bedre plass til alle. Skoda superb anbefales. Anonymkode: 18ec1...b9f Har ikke sjans til å kjøpe ny bil nå pga økonomien. Og helt ærlig har jeg ikke lyst til å bruke flere hundre tusen på ny bil pga en omplasseringshund… ts Anonymkode: faa9f...dfd 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 Hvor stor er denne hunden da? Strengt tatt trenger man ikke bur i bagasjerommet. Man kan få kjøpt gitter til å dele av bagasjerommet, så det er jo en mulighet. Gir jo mindre plass til bagasje, men takboks hjelper. Sjekk med bilforhandler angående bur/gitter som passer i bilen. Anonymkode: 2be37...2ce 13 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 Støtter gitter som avdeler over/mellom baksetet og bagasjen. Mye billigere enn ny bil, og bra for trafikksikkerheten. Anonymkode: f5ed9...63b 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 Kjøper større bil. Anonymkode: 95625...f5c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 Det hørest for meg ut som dere ikke er klare for å ta til dere en stor hund. Anonymkode: 9510a...a0d 16 1 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 Hvorfor må dere overta en omplasseringshund når dere egentlig ikke kan ha den? Jeg skjønner godt at det ikke bare er å kjøpe ny bil. Anonymkode: f83fe...906 7 2
NiceOrNothing Skrevet 21. oktober 2023 #12 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi er en familie som reiser mye til hytta med bil. Bilen vi har er ikke kjempestor, og vi er fem i familien så alle seter er tatt. Vi får ikke plass til bur i bagasjerommet da taket skråner og umuliggjør disse store hundeburene. Kan vi ha hunden sittende på gulvet ved beina til passasjeren foran? Anonymkode: faa9f...dfd Dere MÅ jo ikke ta til dere en omplasseringshund hvis økonomien ikke tillater det. En hund koster jo både med stell , mat og dyrlege . 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må dere overta en omplasseringshund når dere egentlig ikke kan ha den? Jeg skjønner godt at det ikke bare er å kjøpe ny bil. Anonymkode: f83fe...906 Lang historie, men de som har den kan ikke ha den mer, og vi er blitt glad i hunden. Den blir avlivet om vi ikke tar den. Alt annet er forsøkt, vi er siste utvei. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Støtter gitter som avdeler over/mellom baksetet og bagasjen. Mye billigere enn ny bil, og bra for trafikksikkerheten. Anonymkode: f5ed9...63b Det har jeg ikke sett. Sitter hunden løs blant bagasjen da? Er ikke det farlig for den? ts Anonymkode: faa9f...dfd
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #14 Skrevet 21. oktober 2023 NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Dere MÅ jo ikke ta til dere en omplasseringshund hvis økonomien ikke tillater det. En hund koster jo både med stell , mat og dyrlege . Ja, det er greit, det skal vi få til, men å kjøpe ny bil, det er verre. ts Anonymkode: faa9f...dfd
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #15 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi er en familie som reiser mye til hytta med bil. Bilen vi har er ikke kjempestor, og vi er fem i familien så alle seter er tatt. Vi får ikke plass til bur i bagasjerommet da taket skråner og umuliggjør disse store hundeburene. Kan vi ha hunden sittende på gulvet ved beina til passasjeren foran? Anonymkode: faa9f...dfd Hvor mye skråer det? Jeg har bil med skrå bakluke, det holdt å ta vekk hatthylla, så fikk jeg hjelp til å montere sånn netting mellom bagasjerom og baksete, kosta 200 kr. Så satt hund bak der uten bur. Golden retriever stor. Det hadde IKKE blitt plass til bur, men den kunne sitte der. Dere kan kanskje ha sånn skiboks til bagasje? Anonymkode: 13765...a6e 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #16 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lang historie, men de som har den kan ikke ha den mer, og vi er blitt glad i hunden. Den blir avlivet om vi ikke tar den. Alt annet er forsøkt, vi er siste utvei. Det har jeg ikke sett. Sitter hunden løs blant bagasjen da? Er ikke det farlig for den? ts Anonymkode: faa9f...dfd Du må i allefall pakke med tanke på hunden og feste bagasjen fast med stropper så den ikke slår hunden i hel ved ulykker Anonymkode: 13765...a6e
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #17 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ny bil, bedre plass til alle. Skoda superb anbefales. Anonymkode: 18ec1...b9f Vi har skoda superb, to små og hund. Vi har ikke plass til hundeburet om vi skal på ferie/hyttetur. Måte på hvor fantastisk superb er. Anonymkode: 33955...b29 3
NiceOrNothing Skrevet 21. oktober 2023 #18 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er greit, det skal vi få til, men å kjøpe ny bil, det er verre. ts Anonymkode: faa9f...dfd For meg er hunden som et barn å regne . Har opplevd en hund som ble stygt skadet etter en utforkjøring , så tenker at en hunds sikkerhet i bil også er viktig . 1
Duff Skrevet 21. oktober 2023 #19 Skrevet 21. oktober 2023 Vi har en hund bak i bilen, god sele på hunden som vi fester en sikkerhetssele på fra selen til festepunkter. Spør på en solid dyreforretnign hvilke løsninger som finnes. https://www.musti.no/rukka-car-bilsetebelte-isofix-svart?72123 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #20 Skrevet 21. oktober 2023 Få tak i gitter mellom bagasjerom og kupeen i bilen. Dette får du kjøpt i dyrebutikker, Biltema, hos forhandlere osv. Koster under 1000kr. Bagasjen ser du om du får kjøpt en skiboks til. Ikke optimalt, men det funker. Anonymkode: 05e6e...8b7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå