Concert Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 En nyttig bok å lese i disse dager er: Arbeiderpartiets Maktspill Lån den på biblioteket nær deg, https://bokelskere.no/bok/arbeiderpartiets-maktspill-veien-sannheten-og-partiet/577604/ Omtale fra forlaget Hva er bakteppet for alle maktkampene i Arbeiderpartiet? Hvorfor har det vært så vanskelig å skrive om interne stridigheter? Hvorfor skrev ikke Einar Gerhardsen eller de andre sentrale lederne om sine overtramp? I denne boken kan du lese en komprimert dokumentar om de styggeste maktkampene i Arbeiderpartiet. Helt fra Martin Tranmæl til Jonas Gahr Støre. Forfatter og historiker Aage G. Sivertsen har gått i dybden på en materie som tidligere ikke har tålt dagens lys. Mange av temaene er velkjente. Intrigene, de ufine metodene for at enkeltpersoner skal gjøre karriere eller for at partiet skal seire, kunne neppe vært bedre fremstilt i en roman. Man kan undre seg over hvorfor ikke historiene har blitt presentert fullt og helt tidligere. Med gode kilder presenteres her en dramatisk historie som du nesten ikke skulle tro var fra virkeligheten. Trond Giskes forsøk på come-back som fylkesleder i høst, føyer seg inn i rekken av et skittent spill. 4 1
Concert Skrevet 21. oktober 2023 Forfatter #2 Skrevet 21. oktober 2023 https://www.nrk.no/norge/reiulf-steen-mente-det-ville-vaere-en-katastrofe-om-jonas-gahr-store-ble-ap-leder-1.14749689 Tidligere Ap-leder Reiulf Steen var skeptisk til Jonas Gahr Støre allerede da han var statssekretær ved Statsministerens kontor i år 2000. Da Støre ble partileder, var Steen uforsonlig. 3
Drizzt Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg lurer på hva slags pikante sannheten fra bakrommet som kommer frem i boka. Jeg kommer ikke til å kjøpe den men kan låne den fra biblioteket når den kommer dit en dag. 2
Gjest SVK Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 4 minutter siden, Drizzt said: Jeg lurer på hva slags pikante sannheten fra bakrommet som kommer frem i boka. Jeg kommer ikke til å kjøpe den men kan låne den fra biblioteket når den kommer dit en dag. Boka er fra 2020 så den er allerede på biblioteket.
Drizzt Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 SVK skrev (1 minutt siden): Boka er fra 2020 så den er allerede på biblioteket. Så bra, takk Jeg har ikke sett så nøye, så trodde den var ny.
Gjest Refreng Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Høres interessant ut. Har du lest den? Har du et eksempel eller to på hva som står der? For de som er interessert i tema som dette, så kanskje Inventing reality av Parenti ville vært interessant Endret 22. oktober 2023 av Refreng
Concert Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter #7 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg har lest, bør leses. Er på biblioteket, kjøper ikke bøker.
Concert Skrevet 4. november 2023 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2023 Boka er ganske aktuell i dag med tanke på Makta serien: https://tv.nrk.no/serie/makta Norge er bygd opp etter andre verdenskrig av amatører. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/eJrrmg/makta-paa-nrk-ap-valgkampen-som-sporet-av-til-et-fylleslag 1
trioving Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 Noen som vet om serien er tilgjengelig som torrent noe sted?
Gjest Urias Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 trioving skrev (9 minutter siden): Noen som vet om serien er tilgjengelig som torrent noe sted? He? Serien ligger ute fritt tilgjengelig på NRKs Nett-TV. Og er torrent fortsatt en greie??
Brunello Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 Politikk handler om makt. Det er ikke vanskeligere enn det. 1
trioving Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 2 hours ago, Urias said: He? Serien ligger ute fritt tilgjengelig på NRKs Nett-TV. Ikke hvis man er utenfor norge. VPN virker heller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå