AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg bor i en blokk hvor jeg ikke hører noe av naboer - bortsett fra en baby. Den høres ut som den er besatt av Satan sjøl. Det er ikke bare gråting på natten, den er faktisk minst forstyrrende. Men når den er våken også så vrenger den ut av seg vræl og skrik jevnt gjennom dagen. Høres stort sett relativt misfornøyd ut, litt som en illsint katt som blir dratt i halen. Det er ikke et problem for meg altså, bare å ha på TV så overdøver det. Synes mer synd på foreldrene. Men jeg bare begynte å fundere.. ved hvilken alder slutter barn med dette? Det var faktisk ikke helt rett frem å få svar på fra google, så spør her hva deres erfaringer er. Jeg har bodd her et år nå og hørt på den skrikingen, er ikke det lenge? Anonymkode: 252c6...6a4
Helt uperfekt Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Hørte seinest forrige uke naboens 14-åring hyle og brøle til foreldrene fordi hun følte seg urettferdig behandla 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Helt uperfekt skrev (Akkurat nå): Hørte seinest forrige uke naboens 14-åring hyle og brøle til foreldrene fordi hun følte seg urettferdig behandla Haha jada, de har en litt større unge som jeg av og til hører når hun er veldig oppspilt. Men dette er umiskjennelig babygråt, man hører at personen ikke er 14 liksom, og at akkruat denne type skriking er noe som man vokser litt av seg når man får litt mer språk og stemmen har utviklet seg noe mer. Anonymkode: 252c6...6a4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg bor i en blokk hvor jeg ikke hører noe av naboer - bortsett fra en baby. Den høres ut som den er besatt av Satan sjøl. Det er ikke bare gråting på natten, den er faktisk minst forstyrrende. Men når den er våken også så vrenger den ut av seg vræl og skrik jevnt gjennom dagen. Høres stort sett relativt misfornøyd ut, litt som en illsint katt som blir dratt i halen. Det er ikke et problem for meg altså, bare å ha på TV så overdøver det. Synes mer synd på foreldrene. Men jeg bare begynte å fundere.. ved hvilken alder slutter barn med dette? Det var faktisk ikke helt rett frem å få svar på fra google, så spør her hva deres erfaringer er. Jeg har bodd her et år nå og hørt på den skrikingen, er ikke det lenge? Anonymkode: 252c6...6a4 Ett år med konstant skriking? Du mistenker ikke mishandling? Har du sett familien? Vet du om barnet går i barnehage? Anonymkode: a43ba...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 Gråting tar jo slutt som en veldig vanlig hendelse. Men herjing og roping.. Tja, 16 år kanskje? Spørs på ungdommen Anonymkode: 90e21...096
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ett år med konstant skriking? Du mistenker ikke mishandling? Har du sett familien? Vet du om barnet går i barnehage? Anonymkode: a43ba...ed0 De bor i en annen oppgang så jeg har aldri møtt på dem. Jeg har sett noen i bakgården som jeg tror er dem. Ser ut som et helt normalt ungt par. Mistenker ikke mishandling, men har jo lurt litt på om det er noe type sykdom involvert da. Men så kan jeg null og niks om babyer, som dere sikkert skjønner 😂 Spørsmålet er vel kanskje mer om det er vanlig å skrike som "språk" så lenge. Skjønner jo babyer blir misfornøyde når de ikke får putte alt de finner på bakken i munnen og den slags. Anonymkode: 252c6...6a4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 Gråting mer enn et par timer om dagen hver dag i de fleste dager av uken kan forekomme hos babyer (kolikk) men det pleier å gå over etter ca 3 mnd. Uvanlig å gråte timesvis hver dag opp til 1 år med mindre det er noe sykdom eller utviklinsproblemer i bildet. (Gråt/hyl daglig er vanlig altså men ikke lenge hver dag hele dagen..) Anonymkode: fe82f...5e5
Helt uperfekt Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Haha jada, de har en litt større unge som jeg av og til hører når hun er veldig oppspilt. Men dette er umiskjennelig babygråt, man hører at personen ikke er 14 liksom, og at akkruat denne type skriking er noe som man vokser litt av seg når man får litt mer språk og stemmen har utviklet seg noe mer. Anonymkode: 252c6...6a4 Jeg skjønte egentlig det, men var litt for å illustrere at det er litt vanskelig å si når det går over. 14 åringen hylte tydeligvis av frustrasjon fordi hun ikke følte at foreldrene forstod det hun prøvde å formidle. Det er jo det samme min 2-åring gjør. Det blir jo lenger mellom hver gang, og selvfølgelig endrer det seg, spesielt når språket kommer på plass, men hvor lang tid det tar kommer vel an på hvor gode barna blir på å formidle følelsene på andre måter, og på å regulere følelsene. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 Helt uperfekt skrev (Akkurat nå): Jeg skjønte egentlig det, men var litt for å illustrere at det er litt vanskelig å si når det går over. 14 åringen hylte tydeligvis av frustrasjon fordi hun ikke følte at foreldrene forstod det hun prøvde å formidle. Det er jo det samme min 2-åring gjør. Det blir jo lenger mellom hver gang, og selvfølgelig endrer det seg, spesielt når språket kommer på plass, men hvor lang tid det tar kommer vel an på hvor gode barna blir på å formidle følelsene på andre måter, og på å regulere følelsene. Sant det, det er vel derfor det var vanskelig å få et godt svar ut av google også - fasiten på når det går over finnes jo ikke. Barnløse og uerfarne meg bare innbillte meg at babyskrik var en greie i noen måneder. Så kan de være like bråkete når de blir større, men tenker jo at de på et tidspunkt klarer å formidle følelsene bedre ja, og ikke reagerer med sinte skrik heeeeele tiden. Er det kanskje sånn at noen barn bare er født rasende? 😂 Kom på denne tweeten: Anonymkode: 252c6...6a4
Helt uperfekt Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Sant det, det er vel derfor det var vanskelig å få et godt svar ut av google også - fasiten på når det går over finnes jo ikke. Barnløse og uerfarne meg bare innbillte meg at babyskrik var en greie i noen måneder. Så kan de være like bråkete når de blir større, men tenker jo at de på et tidspunkt klarer å formidle følelsene bedre ja, og ikke reagerer med sinte skrik heeeeele tiden. Er det kanskje sånn at noen barn bare er født rasende? 😂 Kom på denne tweeten: Anonymkode: 252c6...6a4 Her har du en tråd om 2-åringer: og ts sitt barn her har et godt utviklet språk.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #11 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sant det, det er vel derfor det var vanskelig å få et godt svar ut av google også - fasiten på når det går over finnes jo ikke. Barnløse og uerfarne meg bare innbillte meg at babyskrik var en greie i noen måneder. Så kan de være like bråkete når de blir større, men tenker jo at de på et tidspunkt klarer å formidle følelsene bedre ja, og ikke reagerer med sinte skrik heeeeele tiden. Er det kanskje sånn at noen barn bare er født rasende? 😂 Kom på denne tweeten: Anonymkode: 252c6...6a4 Det er rett og slett slik at babyer kommer med ulikt volum. Noen småklynker litt først når de er f.eks sultne før volumet øker, mens andre går rett fra stille og fornøyd til øredøvende remjing som kan vekke de døde. Å ha storesøsken kan også medføre hyppigere høylytt gråt - søskenkrangling begynner lenge før den yngste har språk og emosjonell modenhet til å si 'jeg hadde den leken, finn deg noe annet'. Om storesøsken i tillegg bruker taktikken 'plag minstemann litt' for å få oppmerksomhet fra foreldrene så er virkelig sirkuset i gang. Så joda, det du hører er ikke unormalt, og kan forventes å gradvis avta - med en og annen repriserunde - de nærmeste 3-5 årene 😅 Anonymkode: c259d...db9 1
Hedda-78 Skrevet 21. oktober 2023 #12 Skrevet 21. oktober 2023 Skriking og hyling som "språk" forsvinner jo gradvis etter hvert som språket faller på plass. Trassalderen kan være ganske høylytt, med vræling og melt-downs. Men det er egentlig det samme: man gråter fordi man ikke klarer å formidle følelsene sine med ord. Det gjør voksne også, jeg har lett for å gråte når jeg blir sint og følelsene er større enn evnen til å formulere meg. Men, ja, sånn rundt skolealder burde nok det verste være over hos naboen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå