Gå til innhold

Får ikke sove pga vonde tanker og følelser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt jeg prøver å få til i livet, slår feil. Fysiske smerter stopper meg gang på gang hver gang jeg prøver å gjøre noe for meg selv. Kjærligheten fungerer heller ikke, av erfaring har jeg skjønt at ingen menn kan like meg godt nok på den måten, så alle forsøk og all dating slår feil. Jeg har vært i mørket såå mange ganger, karret meg opp igjen og turt å forsøke på nytt, både med kjærligheten og med alt annet i livet, men møter motstand hver gang. Sitter her alene i natten og kjenner at jeg snart ikke har mer guts igjen. Jeg føler meg utslitt og ferdig. Spurte nettopp pendelen om det er lys i tunnelen for meg, fikk nei. Spurte deretter om alt vil føles mørkt for meg resten av livet, og fikk ja. Er sønderknust, og får ikke ro. Dette livet har vært et helvete, skal det virkelig aldri snu? 😢

Anonymkode: 1f460...6c2

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Slutt å "spørre pendler". Forhold deg til virkelighent, ikke humbug.

2. Gjør noe med "fysiske smerter". Gå til legen, legg om kostholder, tren mer.

3. Det fysiske og psykiske henger sammen. Trening gjør deg både gladere og gjør det enklere å få sove.

4. Legg om tankesettet. De negative tankene du holdet på med nå blir selvoppfyllende.

5. Sett deg konkrete mål og finn skrittene du må gjøre for å nå dem.

6. Begynn å jobbe målrettet på planen.

Anonymkode: 9cfc8...eb3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første råd er å ikke spørre pendelen om råd. Mitt andre er å oppsøke fastlegen og ta en prat om hvordan ting er, forklar at du sliter med smerter og du føler ting er mørkt akkurat nå. Så tar du det derfra. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til dere begge💗

Det var vel et desperat rop om hjelp, når jeg skrev dette i natt. Men jeg vet jo at ingen kan hjelpe, det er som det er. Jeg husker ikke noen annen hverdag enn dette, dette har pågått i «alle» år. Jeg har selvsagt vært innom mølla av leger, spesialister, fysioterapeuter, andre terapeuter, osv osv, i flere omganger og lange perioder, men uten hell. Trening tåler jeg ikke, pga smertetilstandene jeg har. Det har også vært prøvd i alle varianter, skånsomt og forsiktig, i lange perioder. Det fører bare til mer smerter. Alt av smertestillende er prøvd, uten hell. Nei, det er ikke håp, dessverre. Men jeg vet dere mener det vel, og takk for det. Jeg ønsker så gjerne svar på ting, derfor skaffet jeg meg en pendel, siden ingen andre kan gi svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klem til deg. 

Det finnes mennesker som har kroniske smerter - du er én av dem høres det ut som. 

Har ikke noe råd. Ønsker deg bare et mirakel. Hvem vet.. 

Anonymkode: 642d7...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pendel kan heller ikke gi deg svar. Skjønner at alt føles håpløst, det må være en vond følelse ❤️ har du vurdert å gå til psykolog? Ikke fordi at psykologen kan gjøre deg frisk, men fordi det er godt å ha en utenforstående å prate med. 

Jeg har iallfall god erfaring med det. Var heldig og fikk god kjemi med første psykolog jeg prøvde, og har gått hos henne i 1,5 år nå. Hun hjelper meg å få nye perspektiver på ting, og selv om problemene mine ikke er borte så føler jeg at hverdagen er lettere og bedre likevel.

Anonymkode: ab2ed...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må uttrykke følelsene. Få de ut. Skriv dagbok. Uttrykk deg og tankene dine

Anonymkode: 5c754...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det fysiske ikkje fungerer, så er du på ein måte heldig, fordi du då får tid og rom å fokusere på det psykiske/mentale. Vil på det varmaste anbefale å gjere denne meditasjonen så ofte du kan: https://www.youtube.com/watch?v=Lov0SQw5G-0&t=997s Og denne: https://www.youtube.com/watch?v=XWhxYvL-O-U

❤️ 

Anonymkode: d8bd3...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 13.14):

Når det fysiske ikkje fungerer, så er du på ein måte heldig, fordi du då får tid og rom å fokusere på det psykiske/mentale. Vil på det varmaste anbefale å gjere denne meditasjonen så ofte du kan: https://www.youtube.com/watch?v=Lov0SQw5G-0&t=997s Og denne: https://www.youtube.com/watch?v=XWhxYvL-O-U

❤️

Anonymkode: d8bd3...979

Det har du helt rett i, men når man står fast i så uendelig mange år på denne måten, og jobber med seg selv på alle mulige måter mentalt, mens man er borte fra veldig mye i livet fordi det fysiske ikke fungerer, da blir man veldig oppgitt og nedbrutt til slutt. Jeg ser ingen utvei, og begynner å tro på at det er sånn livet mitt tydeligvis skal være. Jeg kommer meg liksom ikke tilbake til livet, og for hver gang jeg prøver, blusser alt av smerter voldsomt opp, også er jeg tilbake til start hvor jeg ikke orker noen ting, hvor smertene overtar all oppmerksomhet. Og det er så tungt. Jeg har ikke mer guts igjen.

Takk for link meditasjon, det setter jeg stor pris på❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...