Tough cookie Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Katten min lar ikke blomstervasen stå i ro mer enn to minutter, før den blir veltet og blomstene er spist på. Blomster i potte derimot er han ikke interessert i, uansett hvilken blomst det er. Hva er grunnen til det tror dere?
Tough cookie Skrevet 21. oktober 2023 Forfatter #2 Skrevet 21. oktober 2023 Er det ingen her inne som har katter som spiser blomster og velter vaser?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Fordi vasen ser finere ut, er dyrere, lager bedre lyd når den faller og eier blir mer sint/fortvilet. Anonymkode: 6e7b1...26f 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Enkelte katter har slike særegenheter. Tror ikke det er veldig vanlig. Er katten interessert i vannet som søles ut? Utifra overskriften så tenkte jeg kanskje at den kunne veltet vasen for å drikke vannet, men det høres ikke ut som at det er det den gjør? Kan det være at den biter i blomstene fordi den mener at de ikke skal stå i det utilgjengelige "drikkevannet"? Anonymkode: d5677...d1c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 En blomstervase kan enkelt bare bikkes over før den velter. En blomsterpotte veltes ikke så enkelt, den vil bare bli skjøvet bortover. Anonymkode: db822...f51
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 Her i huset blir kattene oppdratt fra de er små til at de ikke får lov til å gå opp på border, benker og i vinduskarmer, så her veltes aldri blomster, eller slikkes på tallerkner eller liknende. De er aldri høyere opp enn på stoler og i sofa. Fungerer helt topp. Anonymkode: 0ddd4...2a4
Tough cookie Skrevet 21. oktober 2023 Forfatter #7 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her i huset blir kattene oppdratt fra de er små til at de ikke får lov til å gå opp på border, benker og i vinduskarmer, så her veltes aldri blomster, eller slikkes på tallerkner eller liknende. De er aldri høyere opp enn på stoler og i sofa. Fungerer helt topp. Anonymkode: 0ddd4...2a4 Hvordan har dere klart det?
Tough cookie Skrevet 21. oktober 2023 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enkelte katter har slike særegenheter. Tror ikke det er veldig vanlig. Er katten interessert i vannet som søles ut? Utifra overskriften så tenkte jeg kanskje at den kunne veltet vasen for å drikke vannet, men det høres ikke ut som at det er det den gjør? Kan det være at den biter i blomstene fordi den mener at de ikke skal stå i det utilgjengelige "drikkevannet"? Anonymkode: d5677...d1c Han er ikke interessert i å drikke vannet fra vasen, men kun knaske på blomstene som står i vasen. Blomster i krukke er han ikke interessert i, og det er det som er så merkelig.
Mt3 Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 Har du som oftest eukalyptus i vasen? Veldig mange katter som reagerer på lukten av den, i hvertfall hørt mange katteeiere si at en vase med eukalyptus får aldri stå i fred.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 Fysikk. Ei blomsterpotte veier mere og har større bunnflate. Ergo krever det mere kraft for å velte den, og det blir fort for mye for ei katt. Anonymkode: b044c...2d2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #11 Skrevet 21. oktober 2023 Ene katten min elsker roser. Han elsker også å drikke av glass og vaser. Han er også uinteressert i potteplanter. Jeg har også en gammel godt oppdratt katt som aldri har gjort slikt. Men den unge er en kronisk velter. Jeg passer på at jeg ikke har noe i vase som er giftig for han. Det har sikkert noe med med personlighet og en god del med oppdragelse å.gjøre. vi var nok mye strengere med gamlekatten. Han er en god og skikkelig katt. Men kattungen er kattunge uansett hvor stor han blir og er en bortskjemt drittunge og lever godt med det. Vi tolererer mye som vi ikke hadde gjort m førte det er nok som medbarn. Den første er vi streng med den siste er liten og søt og blit tatt unna og bortskjemt. Anonymkode: 2c08e...742
Tough cookie Skrevet 21. oktober 2023 Forfatter #12 Skrevet 21. oktober 2023 Mt3 skrev (3 timer siden): Har du som oftest eukalyptus i vasen? Veldig mange katter som reagerer på lukten av den, i hvertfall hørt mange katteeiere si at en vase med eukalyptus får aldri stå i fred. Har aldri hatt det i stuen Ts
Tough cookie Skrevet 21. oktober 2023 Forfatter #13 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fysikk. Ei blomsterpotte veier mere og har større bunnflate. Ergo krever det mere kraft for å velte den, og det blir fort for mye for ei katt. Anonymkode: b044c...2d2 Jo det vet jeg, men det rare er at han ikke spiser på potteplanter mens snittblomster er snadder visstnok. Ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå