AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Vi bruker ofte å ha noe ekstra på fredagskveldene. I kveld f.eks lagde jeg pizza til familien. Lagte ekstra mye så det kunne bli til lunsj på tur i morgen også. Men nei da.. alle er ferdige, vi rydder vekk maten, mannen og sønnen min tar stadige turer innom kjøkkenet. Nå viser det seg at de har spist en hel pizza etter vi var ferdige med måltidet. Alle restene er borte. Mannen ligger og vrir seg i sofaen fordi han er så mett (han sa allerede da vi ryddet bort maten at han var stappmett.) Sønnen ligger og vrir seg i senga og får ikke sove fordi han er så stappa. Datteren ble skuffet over at vi ikke skal ha med rester på tur. Er ikke noe spørsmål her egentlig… bare herregud!!! Jeg blir så irritert! Er det mulig! Kvalmt!! Anonymkode: 72759...c81 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 Ga du beskjed om at restene var reservert for imorgen? Anonymkode: 184d4...ebe 12 1
Grüner Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 Det er ikke så uvanlig å ha litt ekstra plass i magen hvis en får noe ekstra godt. Ikke heng deg opp i det, hvis det bare er enkelttilfeller. 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #5 Skrevet 20. oktober 2023 🤦♀️ Du må jo SI I FRA , ikke bare tenke det, for så å bli irritert. I dems øyne var de sikkert flinke og spiste opp restene. Anonymkode: 2df0a...3b3 7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #6 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ga du beskjed om at restene var reservert for imorgen? Anonymkode: 184d4...ebe Jeg sa «jeg lagde såpass mye at vi kan ta med restene på tur i morgen». Han sier «det ble ikke noe rester.» Jeg mener det som er igjen når måltidet er ferdig (og alle har spist seg mette) er rester. De kunne umulig være sultne da de begynte sine lusne turer til kjøkkenet. Anonymkode: 72759...c81 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #7 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤦♀️ Du må jo SI I FRA , ikke bare tenke det, for så å bli irritert. I dems øyne var de sikkert flinke og spiste opp restene. Anonymkode: 2df0a...3b3 Jeg sa ifra.. Anonymkode: 72759...c81 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #8 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg fråtser egentlig ingenting. Bortsett fra pizza 😄😄 Så ingen råd her Anonymkode: aad27...54d 1
Rosa Gnom Skrevet 20. oktober 2023 #9 Skrevet 20. oktober 2023 Hvorfor ikke tenke litt positivt ? Ta det som ett kompliment at de syntes at pizzaen var så god! Går jo veldig fort å lage en ny pizza uansett. 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #10 Skrevet 20. oktober 2023 Man må si NEI- det er til turen i mårn!!! Sette grenser!! Anonymkode: e41cb...76d 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #11 Skrevet 20. oktober 2023 Ta det som et kompliment og en kjærlighetserklæring: De liker maten din og ønsker å vise det til deg ❤️ Anonymkode: 0cb4a...f94
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #12 Skrevet 20. oktober 2023 I min familie var vi ofte sånn, men hørte aldri noe klaging eller irritasjon fra mammaen min, og har bare gode minner fra oppveksten og så heldig for at jeg har en sånn mamma som jeg har. Det er rart å bli sint pga dette. Søsteren min har barn og har hørt at hun kommentere mengden familien spiser og det gjør meg trist, hvis jeg noen gang får barn skal jeg aldri bli slik. Når jeg er på besøk hos foreldrene mine (høytider som regel) og fråtser, ler moren min og sier at jeg må kose meg når jeg har ferie, verdens beste mamma. Anonymkode: 8c2ed...e28 2 8
Maskinfører Skrevet 20. oktober 2023 #13 Skrevet 20. oktober 2023 Kunne høres ut som meg detta men nå er jeg ungkar 2
Gjest ti10 Skrevet 20. oktober 2023 #14 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg sa ifra.. Anonymkode: 72759...c81 Jeg skjønner veldig godt at du er irritert, men du har jo åpenbart sagt fra ETTER at de har kjørt i seg restene. Neste gang sier du fra at "Det som er igjen nå, tar vi med på tur i morgen". Eventuelt kan du jo demonstrere ekstra denne gangen med å ta med skikkelig kjip turmat i morgen😉
Gjest Mysticgirl Skrevet 20. oktober 2023 #15 Skrevet 20. oktober 2023 Eh... du er sint fordi de spiste mat dere laget? Veldig merkelig at de ikke får spise det de vil av pizzaen 🙄 De ville vel ha mer pizza da. Synes det er merkelig å sette begrensninger på hvor mye de skal spise.
Ingar-André Skrevet 20. oktober 2023 #16 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mannen ligger og vrir seg i sofaen fordi han er så mett (han sa allerede da vi ryddet bort maten at han var stappmett.) Anonymkode: 72759...c81 I can indeed relate! Spiser så det gjør vondt! Men du? Ikke ta det negativt, ta det heller positivt. Om mannen og i dette tilfelle sønnen spiser så dem ligger rett ut.. Ta det som en jævla stort pluss fordi maten du lager er langt over snittet god. Som mann selv så vet jeg at magemål ikke stemmer med øyemål (fet). 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #17 Skrevet 20. oktober 2023 Typisk hankjønn. De forstår ikke hva det vil si å ta hensyn til andre. De bare tar det de vil når de vil, selv når de er mette. Sånn er det bare. Anonymkode: bd992...f29 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #18 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I min familie var vi ofte sånn, men hørte aldri noe klaging eller irritasjon fra mammaen min, og har bare gode minner fra oppveksten og så heldig for at jeg har en sånn mamma som jeg har. Det er rart å bli sint pga dette. Søsteren min har barn og har hørt at hun kommentere mengden familien spiser og det gjør meg trist, hvis jeg noen gang får barn skal jeg aldri bli slik. Når jeg er på besøk hos foreldrene mine (høytider som regel) og fråtser, ler moren min og sier at jeg må kose meg når jeg har ferie, verdens beste mamma. Anonymkode: 8c2ed...e28 Jeg lar de da spise seg veldig mette til måltidet og tenker at det er lov å kommentere mengden mat som blir konsumert når de ligger og vrir seg og stønner fordi de er så mette. Hvis det betyr at jeg er en dårlig mor fordi jeg ikke er fan av fråtsing så får du bare mene det. Anonymkode: 72759...c81 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #19 Skrevet 20. oktober 2023 ti10 skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner veldig godt at du er irritert, men du har jo åpenbart sagt fra ETTER at de har kjørt i seg restene. Neste gang sier du fra at "Det som er igjen nå, tar vi med på tur i morgen". Eventuelt kan du jo demonstrere ekstra denne gangen med å ta med skikkelig kjip turmat i morgen😉 Jeg sa det jo da vi satte fram maten. Ikke etterpå. Jeg tenker måltidet er over når vi rydder av bordet og alle sier de er mette… Anonymkode: 72759...c81 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #20 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg lar de da spise seg veldig mette til måltidet og tenker at det er lov å kommentere mengden mat som blir konsumert når de ligger og vrir seg og stønner fordi de er så mette. Hvis det betyr at jeg er en dårlig mor fordi jeg ikke er fan av fråtsing så får du bare mene det. Anonymkode: 72759...c81 Jeg syns ikke du fremstår som så veldig koselig, for å være ærlig. Anonymkode: 8c2ed...e28 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå