AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Har et barn på 3 år som ble født under epidemien, var derfor ikke syk en eneste gang det første året pga. lite kontakt med andre + mye spriting osv🙈 det førsts året i barnehagen var et h***, var mer hjemme enn i barnehagen omtrent pga. sykdom. Har nå en baby på 3 mnd og hun er forkjølet for 3 gang😅 det er vel ikke til å unngå med et barnehagebarn i tilegg, men er jo tøft når det står på. Det ironiske er at storebror ikke er like hardt rammet, kun litt snørr. Han har også vært veldig lite syk etter første året, kun hatt et par runder.Mens jeg og baby er potte tette og nyser dagen lang🙈 Vil da babyen bli bedre rustet før barnehagestart? Eller må vi belage oss på like mye sykdom første året i barnehage likevel? Erfaringer?😄 Anonymkode: 8f337...a8b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #2 Skrevet 23. oktober 2023 Har ikke inntrykk av det. Har venninner som er syke selv og ungene er syke annenhver uke, kronisk forkjølet.. sånn har det bare vært år etter år. Vi derimot berger som oftest, men får skikkelig tøffe runder med oppkast over 4-5 dager når det først slår til. Så vil nok tro at noen bare er mer mottakelige enn andre for småsnusk, og sånn vil det nok være. Babyer med søsken vil naturligvis være mer utsatt enn førstemann som ikke har søsken som kommer hjem med masse bakterier. Anonymkode: 1588f...a2e
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Skrevet 23. oktober 2023 Det tror jeg ikke, heller motsatt. Folk som er mye syke, er det fordi de har dårlig immunforsvar. Mine unger var sjelden syke som små, og har vært sjelden syke gjennom hele barndommen (tenåringer nå). Anonymkode: ecc8e...2a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå