AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 I så fall, hvordan? Har prøvd samleie, turer, sterk mat, yogaball, trapper ++ Er så lei. 1 uke til termin så barnet er fullbåren. Har et barn fra før som trenger den aktive mammaen sin igjen Anonymkode: 9ac25...99c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Kroppen ordner opp når det er klart. Å når det går for lang tid må sykehuset ordne opp. er du veldig moden KAN noen ting hjelpe, slik som sæd. Men hvorfor sånn hastverk når det er ogjen en hel uke til termin? Er ikke sikkert at du er moden engang. Anonymkode: ecec1...813 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Er vel ikke så mange forskningsbaserte metoder, bortsett fra brystknoppstimulering. Anonymkode: 88579...07e
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Hva er det med dere som ikke klarer å vente? Pakker dere opp julegavene før jul også? Barnet kommer når det kommer, og du føder når du er klar og moden for det! Anonymkode: 4d013...fca 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): I så fall, hvordan? Har prøvd samleie, turer, sterk mat, yogaball, trapper ++ Er så lei. 1 uke til termin så barnet er fullbåren. Har et barn fra før som trenger den aktive mammaen sin igjen Anonymkode: 9ac25...99c Samleie har ikke nødvendigvis noe for seg i denne sammenhengen om du ikke kom selv. Sæd alene er ikke alltid nok. Og kroppen må i tillegg være moden for fødsel om samleie skal virke utløsende. Anonymkode: b7cf9...992
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 Min venninne fødte andremann en måned for tidlig, og fødselen startet da hennes treåring kom løpende mot henne og «hoppet» på magen. Vil kanskje ikke anbefale den metoden, men det kan fungere.😅 Anonymkode: e1664...912
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 Teskje med kanel har jeg hørt skal funke Anonymkode: 34d78...469
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 Hørt om ei som brukte q-tips for å åpne livmorhalsen og tok vannet, anbefales selvsagt ikke! En uke eller to fra eller til skader virkelig ikke din førstefødte, dårlig unnskyldning Anonymkode: e1437...28b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 Nei. Det er barnet og kroppen som bestemmer og det er gode grunner til det. Når baby sine lunger er klare for å puste utenfor magen skilles det ut mye surfactant (lungemodningshormon) som bygges opp i livmoren, og det setter i gang fødsel. Ville fokusert på hvile nå, det trenger kroppen både for fødsel og etterpå. Det eldste barnet klarer seg, det er en veldig kort periode man er høygravid. Anonymkode: 2c970...5d8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 Tre dager før termin var vi på filmvisning av Eva Rose sine rørende fødselsfilmer, og samleie etterpå - samme kvelden startet fødselen! Masse oxytocin fikk fart på sakene 🔥❤️ https://www.zacapa.no/fodselsfotografen Anonymkode: 70104...5bc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #11 Skrevet 22. oktober 2023 Leste håndpumping kan sette prosessen i gang Anonymkode: 1e00b...a47
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #12 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tre dager før termin var vi på filmvisning av Eva Rose sine rørende fødselsfilmer, og samleie etterpå - samme kvelden startet fødselen! Masse oxytocin fikk fart på sakene 🔥❤️ https://www.zacapa.no/fodselsfotografen Anonymkode: 70104...5bc Det er ikke "masse oxytocin" i sæd. Det er ekstremt lite sammenlignet med dosene som gis på sykehuset og har ingen beviselig effekt på modning. Det er heller ingen forskning som har vist at sex kan få i gang fødsel. Alle som har hatt sex rett før fødselen starter vil selvsagt gjerne tro at det var årsaken, men det er helt tilfeldig og så glemmer man jo alle de som hadde sex helt uten at fødselen startet rett etterpå. Anonymkode: dc23b...f68
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #13 Skrevet 22. oktober 2023 Min fødsel startet bare timer etter at jeg forsøkte å massere mellomkjøttet for første gang (etter anbefaling fra jordmor). Var noen uker før termin. Kan være helt tilfeldig da.. Anonymkode: 8a15e...a70
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #14 Skrevet 22. oktober 2023 Har du prøvd hvile? Min erfaring er at kroppen helst vil være uthvilt til fødselen, så hvis du roer ned nå, og hviler, kan det hende noe skjer. Anonymkode: 9dcda...dd8
Million Skrevet 22. oktober 2023 #15 Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Jeg mente ikke å starte noe, men måkte tung og våt snø ute på balkongen da jeg var sju måneder på vei. Kjente at det strammet seg veldig i magen, og tenkte det var kynnere igjen som ikke likte dette, så jeg ga meg. Men de hissige kynnerne ga seg ikke. Dagen etter gikk de over til premature rier og jeg ble innlagt på sykehus for å stoppe dem. Det klarte de for så vidt, men de neste ukene skjedde det på nytt igjen og igjen, omtrent en gang i uka. De klarte å stoppe det hver gang med medisiner, men den fjerde gangen jeg lå på sykehuset, sa legen i fra at nå var jeg straks 8 mnd på vei, så dersom det skjer igjen vil vi ikke stoppe det mer men bare la barnet bli født. Det skjedde igjen noen dager senere, og barnet ble født akkurat en kalendermåned før termin, 8 mnd på vei. Så ja, snømåking (eller annet tungt fysisk arbeid) kan anbefales... Endret 22. oktober 2023 av Million
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #16 Skrevet 22. oktober 2023 Finnes jo kjerringråd men de vil utgjøre så lite uansett (sex er eneste som har vitenskapelig bevist å kunne fremskynde fødsel) Anonymkode: be6f5...b9f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #17 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke "masse oxytocin" i sæd. Det er ekstremt lite sammenlignet med dosene som gis på sykehuset og har ingen beviselig effekt på modning. Det er heller ingen forskning som har vist at sex kan få i gang fødsel. Alle som har hatt sex rett før fødselen starter vil selvsagt gjerne tro at det var årsaken, men det er helt tilfeldig og så glemmer man jo alle de som hadde sex helt uten at fødselen startet rett etterpå. Anonymkode: dc23b...f68 Eh?? Nei, det har selvfølgelig ingen påstått heller. Men nærhet, kroppskontakt, sex, etc. er aktiviteter som frigjør oxytocin. Anonymkode: 88579...07e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #18 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 23.22): I så fall, hvordan? Har prøvd samleie, turer, sterk mat, yogaball, trapper ++ Er så lei. 1 uke til termin så barnet er fullbåren. Har et barn fra før som trenger den aktive mammaen sin igjen Anonymkode: 9ac25...99c Hvis du har 1 uke til termin, så bør du ikke allerede stresse med at fødselen må starte. Jeg har gått nesten 2 uker over termin med alle mine 3. Belag deg heller på at du må gå lenge over termin Anonymkode: 6683a...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå