AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Og det er skikkelig kjipt, ser at far blir demotivert og oppgitt. Det var annerledes med første barnet vårt, hvor han deltok nesten like mye som meg. Så lenge babyen er opplagt og mett så går det sånn passe. Men om hun er misfornøyd så er det kun mamma og puppen som gjelder. Han kan ikke bysse henne i søvn igjen, det må pupp til. Og det blir gjerne full baluba av det (jeg har aldri hørt en baby hyle så høyt før). Nå er babyen bare 6 uker så det er vel ikke så uvanlig akkurat at mamma er best, men det er ganske upraktisk og intenst for meg og ikke minst kjipt for far. Blir vanskelig for han å avlaste meg (og det trenger jeg, for babyen våkner straks hun blir lagt ned). Må man bare vente til det går seg til? Vente til babyen blir stor nok til å tulle og leke, så de får en annen type relasjon? Hjelper det hvis far gir flaske? Og... hvordan holde motet hans oppe? 😕 Anonymkode: ed79d...f1f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Og det er skikkelig kjipt, ser at far blir demotivert og oppgitt. Det var annerledes med første barnet vårt, hvor han deltok nesten like mye som meg. Så lenge babyen er opplagt og mett så går det sånn passe. Men om hun er misfornøyd så er det kun mamma og puppen som gjelder. Han kan ikke bysse henne i søvn igjen, det må pupp til. Og det blir gjerne full baluba av det (jeg har aldri hørt en baby hyle så høyt før). Nå er babyen bare 6 uker så det er vel ikke så uvanlig akkurat at mamma er best, men det er ganske upraktisk og intenst for meg og ikke minst kjipt for far. Blir vanskelig for han å avlaste meg (og det trenger jeg, for babyen våkner straks hun blir lagt ned). Må man bare vente til det går seg til? Vente til babyen blir stor nok til å tulle og leke, så de får en annen type relasjon? Hjelper det hvis far gir flaske? Og... hvordan holde motet hans oppe? 😕 Anonymkode: ed79d...f1f Babyen er jo bare 6 uker.. det vil nok bli bedre ❤️ Anonymkode: c0523...954 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 23.56): Babyen er jo bare 6 uker.. det vil nok bli bedre ❤️ Anonymkode: c0523...954 Ja, det gjør nok det. Men i mellomtiden er det ganske krevende 😕 Og kjipt for eldste som får lite tid med mamma. Anonymkode: ed79d...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 Det er vel helt vanlig at pappa tar seg mest av eldste de første ukene, samtidig som han må prøve med babyen jevnlig for at den skal vende seg til han også. Men høres lurt ut å la han ta henne mye når hun er fornøyd og mett, så får kroppen din litt pause samtidig som det er hyggeligere for han også. Anonymkode: 21246...8dd
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 Babyen er bare 6 uker, dette kan og vil sannsynligvis endre seg. Vet det føles som en evighet nå, men før dere vet ordet av det er det helt andre ting som funker/ikke funker. Babyen skal gjennom masse faser fremover:) Anonymkode: 8027b...113
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå