Gå til innhold

Klarer ikke se for meg at jeg skal klare å få følelser for en ny mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart et år siden den mannen jeg ønsket å leve med resten av livet gikk fra meg på grunn av at vi ikke var enig om en viktig avgjørelse for framtida. 

Hatt det helt grusomt, vært langt nede. Går bedre og kjenner ikke på smerte på samme måte som før. Tenker på han, men gjort stort sett ikke like vondt som før. 

Ønsker å møte en ny mann og ønsker familie. Hele pakken. Men klarer ikke se for meg å få like sterke følelser for noen andre. Er det normalt? 

Noen som har vært der jeg er nå, men likevel møtt ny kjærlighet?

Anonymkode: 9b0ce...100

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du har bare ikke møtt den rette😊 

Det finnes mer enn én The One. 

Handler mest om timing. Og at du må bestemme deg for å gå videre og lukke døra til fortiden. 

Å slutte å tenke på hva og hvis om. Det vil uansett ikke endre på nuet.

Skrevet
WhisperingWind skrev (12 timer siden):

Du har bare ikke møtt den rette😊 

Det finnes mer enn én The One. 

Handler mest om timing. Og at du må bestemme deg for å gå videre og lukke døra til fortiden. 

Å slutte å tenke på hva og hvis om. Det vil uansett ikke endre på nuet.

Takk for svar. 

Men hvor møter jeg en rett. Virker liksom litt umulig. 

ts

Skrevet

Hvorfor må du få følelser for en ny mann? Hvorfor er det så viktig å finne en ny? 

Anonymkode: 7a50c...2b0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må du få følelser for en ny mann? Hvorfor er det så viktig å finne en ny? 

Anonymkode: 7a50c...2b0

Alltid er det noen som kommer trekkende med denne. Det er fordi folk har ulike preferanser. Mange trives bedre som par enn som enslig.

Anonymkode: bfead...ae7

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for svar. 

Men hvor møter jeg en rett. Virker liksom litt umulig. 

ts

Det er en prosess😅

Jeg møtte en på Tinder som jeg merker mye stemmer med. Føler prosessen er litt annerledes i voksen alder. Men også enklere i den forstand at men gjerne er mer åpen og direkte. Vet hva en ser etter.

Han jeg dater nå er så lik meg på mange måter, ekstrem seksuell kjemi og mye latter.

Om han er The One vet jeg ikke, men jeg koser mer i prosessen med å utforske det😊

Skrevet

Det er for tidlig for deg ennå, men når du møter noen som kan vekke interesse igjen hos deg, da kommer du
på andre tanker og hvis vedkommende besvarer interessen...da er mye gjort. ;) Slapp av og lykke til. 

• Hjerte 1
Skrevet

Naturlig etter et brudd å gå gjennom en periode med sorg, altså reagerer du helt normalt. Skjønner at du ikke er så optimistisk enda.

Men altså, det kommer med tiden. Tenker at du senere vil se tilbake på bruddet du opplevde som riktig, altså at du når den tiden kommer vil være glad for at det hendte. På dine vegne ser jeg det som en start på noe riktigere og viktigere, all den tid med han du hadde så var det ikke slik...

Så bare benytte den tiden du trenger, du vil bli klar til å gå videre når tiden er inne.

• Liker 1
Skrevet

Takker for alle fine svar bortsett fra personen som spurte om hvorfor jeg må få følelser for en ny mann. Forstår virkelig ikke at sånne folk må komme med de der kommentarene. Kun irriterende. 

Men jeg skal svare: Fordi jeg ønsker en å være nær på den måten, fordi jeg ønsker en å dele hverdagen med, ha opplevelser med, være trygg på, ha nærhet, kos og sex med, få barn og familie med. Ingen andre kan ersatte en slik relasjon. Det å leve og få barn alene er ikke det samme. Og sex utenfor forhold gjør med ikke glad. Greit nok at noen syns det et det samme og være alene og som par. Noen foretrekker også å være alene. Men for mange er dette ikke ønskelig. Og det betyr ikke at man er desperat. Jeg vil ikke gå inn i noe før jeg føler gjensidig kjærlighet. 

Setter pris på om flere som har vært igjennom det samme som meg deler historien deres. 

ts

• Hjerte 1
Skrevet

Så lenge du er i aktiv sorg tenker jeg at det er helt naturlig å ikke kjenne tiltrekning til nye, eller være i stand til å tenke seg inn i et nytt forhold. Du heler traumene dine før du lar det bli til noe mer enn fjerne drømmerier, og jeg synes at det høres både sunt og smart ut.
En dag er du klar, men det haster ikke å komme dit. Kjenn at du er nok i deg selv, at du er trygg alene, så du ikke blir ukritisk den dagen du møter en sjarmør som vil vinne deg. Kjenn på hvor grensene dine går, og tenk på hva du krever og hva du ønsker deg. Ikke nøy deg med noe mindre enn det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...