AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Har alltid sett for meg at når vannet går, så er det ekstreme mengder med vann som bare plasker ut. Men lurer nå på om vannet kanskje kan ha gått? Litt tmi, men jeg gikk på do for å tisse, og når jeg føler jeg er tom tørker jeg meg. Før jeg får reist meg opp kjenner jeg at det er bløtt igjen, uten at jeg har følt jeg har tisset.. Gjør meg helt ferdig igjen. I det jeg går ut av badet kjenner jeg at det igjen lekker.. Kan vannet ha gått, eller er det bare helt normalt å lekke på dette viset? Er forresten 38 uker. Anonymkode: 9547f...acd
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Skrevet 20. oktober 2023 Det kan være vannavgang ja. Ta på deg et bind og gå litt rundt, både fargen og lukta på væsken er visst noe spesielt. Anonymkode: a220e...f6b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 Ikke alle har vannavgang der alt bare plasker ut. Noen lekker litt og litt. Men ville vært obs dersom det fortsetter utover kvelden uten at det kommer noen rier. Anonymkode: c24e4...330
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 Nå har jeg bare fått tatt vannet på sykehuset og da fosset det typ kroppstemperert vann nedover, sånn at det ikke er tvil, men har hørt litt ulikt av andre hvor vannet har gått. Det er kun 10-15% som opplever at vannet går før fødsel, men det er klart du kan være en av de. Ellers er min erfaring at blæra blir litt "løsere" så mulig du lekker litt urin. Det tryggeste er å ringe føden for en sjekk. Anonymkode: 5976c...0bd
Forumkonto Skrevet 20. oktober 2023 #5 Skrevet 20. oktober 2023 Det kan være vannet som har gått ja. Gikk slik med to av mine. Ta på deg et truseinnlegg. Dra på sykehuset med det og få jordmødrene til å se/lukte og vurdere om det er vannavgang. Høres rart ut, men det er slik de sjekker det. Lukter ofte litt søtlig. Kan være lyserosa på farge. kan selvsagt også være urin eller utflod. Men høres likt ut som jeg hadde det, og det var fostervann.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #6 Skrevet 20. oktober 2023 Noen ganger kommer det mye, andre ganger kommer det litt og litt. Skal dog sies at jeg opplevde både veldig tyntflytende utflod, svette og at jeg skvettet litt tiss uten å merke det da jeg var høygravid 🥴 Er ikke alltid lett å si hva som er hva. Går an å ringe føden om du er usikker, evt. avvente og se om det kommer mer. Bruk f.eks. et bind til å samle opp, på sykehuset kan de teste bindet. Anonymkode: 71710...290
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #7 Skrevet 20. oktober 2023 Skal prøve med bind nå. For nå lekker det kort tid etter jeg reiser meg opp.. Anonymkode: 9547f...acd
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #8 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skal prøve med bind nå. For nå lekker det kort tid etter jeg reiser meg opp.. Anonymkode: 9547f...acd Lekker det ikke når du sitter eller ligger? Prøv med bind og se. Du kan uansett alltid ringe inn til føden for råd Ikke vær redd for det. Anonymkode: eadd0...fd5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #9 Skrevet 20. oktober 2023 Endte opp med å ringe føden da det bare ble mer og mer, og kom inn på kontroll. Var vannavgang, men ble sendt hjem siden jeg er uten rier, og får ny kontroll i morgen. Takk for alle svar 😄 Anonymkode: 9547f...acd
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #10 Skrevet 20. oktober 2023 Med første gikk vannet som på film🙈 med nr. 2 som du beskriver, ringte føden men de ville se det ann. Baby ble født neste dag🥰 fikk aldri den store vannavgangen med nr 2. Anonymkode: 4e45a...514
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå