AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Du fra 50-60 år, hvordan bor du? Og bor du i by eller på bygda? Er du fornøyd? Jeg bor i rekkehus, men ønsker å bo et sted mer privat. Jeg drømmer om stor uteplass uten innsyn, men føler at jeg har blitt for gammel og at jeg nå bare må bli der jeg er. Hvem tar opp stort lån og flytter til enebolig når man er over 50, liksom, når ungene har flyttet ut og man er alene? Andre på min alder tenker på leilighet, men jeg vil bo et sted ingen naboer forstyrrer meg, der jeg kan ha både katt og hund, kanskje til og med være fosterhjem for hjemløse katter, et sted jeg kan ha tredemølle og danse på kvelden og ha yoga om morgenen…. Men det blir kanskje med drømmen? Anonymkode: 7e6d0...f12 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg er 52 og bor sammen med mannen min, 1 hund og 3 katter. Vi bor rett utenfor en mindre by. Området er et jordbruksområde. Det er masse fin natur, vann og skogsveier her. Hadde vi hatt bedre utsikt ville jeg kaldt stedet helt perfekt. Vi har naboer, men ingen så tett at det er innsyn. Jeg stortrives og synes absolutt at du skulle ta løs og finne noe som er nær drømmen din, Levet er kort! Anonymkode: dcb57...249 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 Rekkehus i en mellomstor by. Anonymkode: 85756...c6b 1 1
Alice123 Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg kjenner flere som gikk fra flermannsbolig/rekkehus til enebolig i 50-årene. Et par jeg kjenner kjøpte seg gård, tok landbruksutdanning og ble bønder etter et helt yrkesliv som kontorrotter! 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #5 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg og samboeren min bor i et gammelt hus med hage som ligger perfekt til i naturen i en halvstor/halvliten by i Viken. Her skal jeg bo til jeg dør, huset er lite og enkelt nok til at en eller to gamle mennesker kan bo her. Han jeg kjøpte av, var 92. I tillegg kan jeg gå til byen og togstasjonen og både hav og ferskvann på 20 minutter. Anonymkode: e8fa5...22d 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #6 Skrevet 20. oktober 2023 Bor i et rekkehus 5 min fra sentrum i en av Norges største byer. Har en liten hage. Vi har renovert huset som var fra 1958. 2 etg. Eneste jeg ikke liker er at huset er trekkfult og kaldt i vinterhalvåret. Anonymkode: c1df0...cb0
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #7 Skrevet 20. oktober 2023 Enebolig med mann og hund. Barna har flytta ut. Mellomstor by. Anonymkode: 51324...60e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #8 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg er snart 50 år. Jeg bor i en enebolig med mann, to store barn på 18 og 20 år, en hund og en katt Jeg drømmer om det samme som deg. Her leier vi ut, og leieboer kan benytte en del av hagen. Vi har litt mye hus rundt oss, og det er litt lite privat. Mannen kunne gjerne flytte til leilighet, men jeg vil selge hytta, og selge huset, og kjøpe meg et hus med skjermet hage, litt mindre enn dette- men ikke for lite (vi har 300 kvm i dag) slik at jeg har plass til bibliotek/kontor, soverom, stue, spisestue og kjøkken i 1 etasje, slik at vi kan bo der som gamle. Gjestesoverom oppe. Så vi jeg gjerne ha sjøutsikt. ...og jeg vil ikke høre noe trafikk. Der skal vi plante,grønnsakshage, ha barn på besøk, gjerne barnebarn en gang... Det er jo robotstøvsugere i dag, og robotklippere. Det må jo være fordel med en hage som man kan kose seg med? Jeg vil ikke sitte i en stygg leilighet med masse folk rundt meg. Aldri! Jeg planlegger å kjøpe inn mine egne tjenester, vaskehjelp - Mine foreldre er 75 og bor i sin enebolig som de har bygget "der ingen skulle tru"...midt i et natureldorado. De er jo i god form, og jeg tror ikke de kommer på noe hjem med det første. Så jeg tenker vel at 50-60 er ganske ungt. Du har en del år du skal leve og trives. For 20 år siden var jeg 30 år. Om 20 år er jeg 70. Anonymkode: 9701b...71a 4
tirben Skrevet 20. oktober 2023 #9 Skrevet 20. oktober 2023 Flyttet ut på landet for fem år siden. Har enebolig og koselig hage. Har hyggelige naboer, men ingen tett på oss. Har både hund og katt og liker at det er så fredelig her. ⁷ Bor 20 min.unna byen der jeg jobber. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #10 Skrevet 20. oktober 2023 Bor i rekkehus med stor hage i utkanten av en større by. Drømmer om leilighet. Tungt med vedlikehold, hagearbeid og snømåking. Jeg blir ikke yngre med årene. Er alene om alt som må gjøres. Anonymkode: a7809...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #11 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bor i rekkehus med stor hage i utkanten av en større by. Drømmer om leilighet. Tungt med vedlikehold, hagearbeid og snømåking. Jeg blir ikke yngre med årene. Er alene om alt som må gjøres. Anonymkode: a7809...7e9 Hvor gammel er du? Anonymkode: 7e6d0...f12
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #12 Skrevet 21. oktober 2023 Enebolig i byen sammen med mannen. Anonymkode: 6cd57...66b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 Enebolig i en bydel i Oslo. Minste bor fortsatt hjemme. Jeg er lei av husmaling så drømmer om leilighet men mannen er ikke enig. Vi har snakket om å flytte til Hadeland men det må bli når jeg blir pensjonist. Orker ikke så lang pendling i årevis. Men billige hus der. 😳😃🤞 Anonymkode: 1420a...124
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #14 Skrevet 21. oktober 2023 K55. Stor enebolig og hage på lite tettsted, 1,40 t til nærmeste store by. Mindre byer nærmere. Slekt og venner i gåavstand. Trives godt. Glad jeg bodde andre plasser i mange år som ung voksen. Det er bra å oppleve andre områder av landet. Mann og voksne barn. Anonymkode: f9890...f93
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #15 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg bor alene med en hund og en katt i en enebolig på 200 kvm i 2.etasjer. Boligen har livsløpsstandard da jeg har ett soverom og bad i 1.etasje (soverommene og badene er i all hovedsak i 2.etasje). Jeg har 2 mål stor tomt med naboer rundt meg, men huset mitt ligger på en topp og er veldig skjermet mot innsyn. Nydelig utsikt fra alle kanter. Anonymkode: c0567...53b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #16 Skrevet 21. oktober 2023 I starten av 50-årene her👵🏼Vi har enebolig og stor hage rett utenfor byen. Barna er flyttet ut og jeg kjenner absolutt på at alt av vedlikehold er mye for oss. Innen 10 år så ønsker jeg å flytte til en leilighet eller rekkehus som krever mindre av oss, men jeg ønsker fortsatt å ha en hagelapp da vi har hund🐶 Det jeg tenker en del på er at vi er kommet i en alder der en plutselig blir alene…..og da vil jeg ihvertfall ikke sitte på et digert hus😬 og oppleve dobbel sorg fordi jeg (eller han….) må selge huset fordi en ikke klarer å sitte på det alene. Mannen min er selvsagt ikke enig…..han lider av «jeg-er-fortsatt-25-år» syndrom🙄 Anonymkode: b98f5...c2d 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #17 Skrevet 21. oktober 2023 Du kan fortsatt ha 20 gode år der du klarer ta deg av egen hage. Mine naboer er over 70 og de er ofte ute på tur, sykler, klipper plen osv. (Bor i enebolig på landet) Anonymkode: 01a08...771 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #18 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bor i rekkehus med stor hage i utkanten av en større by. Drømmer om leilighet. Tungt med vedlikehold, hagearbeid og snømåking. Jeg blir ikke yngre med årene. Er alene om alt som må gjøres. Anonymkode: a7809...7e9 Enig i at det er mye som blir tyngre med årene når man er alene. Har kjøpt leilighet med livsløpstandard utenfor en mellomstor by. Kort vei til badestrand og naturen. Anonymkode: 743fd...912
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #19 Skrevet 21. oktober 2023 Mann 52. Bor i liten leilighet i, (for Norge å være), storbykjerne. Er veldig delt mellom komforten dette medfører og det å bo litt mer avsidesliggende. Har friluft som hobby, både sjø og fjell. Anonymkode: fb267...7b8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #20 Skrevet 21. oktober 2023 Flyttet fra stor enebolig og stor tomt til sentrumsnær leilighet med balkong i en nesten ny blokk, og elsker det. Hører ikke et pip fra naboene, slipper hagestell og utvendig vedlikehold, og kan dra på lange ferier uten å organisere plenklipp, søppelspann, post osv. Her skal jeg bo til jeg må bæres ut. Anonymkode: 4ca1b...f63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå