AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #21 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kjæresten min har lovet meg flere ganger at han skal slutte med rus. Jeg er ganske i mot slikt og han vet det. Vi har det ganske fint når vi er sammen, men plutselig har han tatt LSD en kveld og ser ikke problemet fordi det er ikke det verste stoffet. At jeg må åpne sinnet mitt synes han. Jeg føler meg bare dum som tilgir igjen og igjen. Jeg blir så skuffet og trist når han gjør det. Ville dere klart å se bort ifra noe slikt? Han sier jeg er alt han vil ha og at jeg er fremtiden hannes, men virker som han ikke vil gi slipp på LSD og sopp. En mann på 40 år... Anonymkode: 90418...0df Hadde dratt. Du kan ikke kreve mer enn det noen ønsker å gi. Han har valgt å ruse seg fremfor deg. Så ville tatt en prat til, ikke vist han noen antydning om at det finnes en mellomting her. Og ved neste runde, da hadde jeg pakket tingene mine å dratt. Anonymkode: 53fb2...6c8 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #22 Skrevet 21. oktober 2023 Litt vanskelig å svare på spørsmålet ditt. Hvis dere har blitt enige om å unngå hasj/syre/alkohol/sopp/nikotin/knips/kokain/gudene vet og han fortsetter, så er jo det et tillitsbrudd som ikke kan ses bort fra. Det forutsetter jo enighet. Anonymkode: 91213...624 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #23 Skrevet 21. oktober 2023 Nei. Det er trist å I det, men rusen vil alltid være viktigere for ham enn deg. Sånn er det bare. Du fortjener bedre, uansett hvor fin fyr han er. Du kan ikke "redde" ham. Avslutt forholdet for din egen del! Anonymkode: 1a38e...8ee 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #24 Skrevet 21. oktober 2023 Narkomane er ikke kjæreste-emner... De mangler vesentlige ting, og er typen man er støttekontakt for. Anonymkode: 7d767...8c4 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #25 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): For min del er det fascinerende at han liker å ta psykedeliske stoffer, da jeg prøver det selv en sjelden gang, og er klar over at psykedelika er en egen kategori som skiller seg markant fra andre rusmidler, og det har mye mer å by på enn tradisjonelle rusmidler. Blant annet er psy svært lite avhengighetsskapende. Jeg hadde egentlig foretrukket en partner med erfaring med psykedeliske stoffer enn en uten. Når det gjelder andre stoffer og alkohol har disse betydelig avhengighetsrisiko til sammenlikning, og da hadde jeg vært meget skeptisk. Spørsmålet blir vel konteksten, tar han andre rusmidler også, hvor ofte tar han sopp og syre, hvordan fungerer han ellers i livet? Som sagt, for min del hadde det vært et stort pluss om en svært oppegående mann i 40 årene hadde sans for sopp og syre, uten at han brukte andre rusmidler. Da hadde jeg gjerne delt opplevelser med ham. Derimot hadde jeg klart styrt unna et voksent menneske med generelle rusproblemer og større utfordringer i livet, for det hadde blitt for dårlig match Anonymkode: f3927...2f8 Han fungerer ellers fint i livet. Før sa han at han brukte bare iblant fordi han er deprimert og slet med ting, men det har visst seg å ikke stemme. Jeg visste ikke at han drev på med sånt når jeg gikk inn i forholdet. Han skal alltid rettferdiggjøre det med en grunn. Sist tok han sopp på en helgetur. Han lovet på nytt at han ikke skulle ta slikt mer. Plutselig så hadde han bare tatt LSD her om dagen selv om han ikke var i dårlig humør eller noe. Bare fordi. Han rettferdiggjør det bare med at det er ikke av det verste stoffene, at det er ikke avhengighetsskapende, at det får han til å slappe av og jeg gjør det mer dramatisk enn det trenger å være. Han har tatt verre stoffer tidligere i år. Jeg har vært så skuffet hver gang han har tatt noe. Fordi det var et nytt tillitsbrudd. Så har jeg tilgitt og tilgitt, selv om jeg vet bedre og ikke tror på det han sier selv. Så får jeg bare bevisst gang på gang at magefølelsen er rett. Anonymkode: 90418...0df 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #26 Skrevet 21. oktober 2023 Fru2020 skrev (16 timer siden): Jeg var gift med en som drakk for mye. Jeg klarte ikke bryte ut av forholdet på atten år. Da gikk jeg på en smell som har ført til at jeg er uføretrygdet. En mann som ruser seg elsker rusen høyere enn sin partner. Stakkars:( Hva var vendepunktet siden du plutselig klarte å dra? Anonymkode: 90418...0df
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #27 Skrevet 21. oktober 2023 Rødt flagg! Anonymkode: c5ca2...484
Fru2020 Skrevet 21. oktober 2023 #28 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Stakkars:( Hva var vendepunktet siden du plutselig klarte å dra? Anonymkode: 90418...0df Da drikkingen begynte å gå utover ikke bare meg, men barnet mitt. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #29 Skrevet 22. oktober 2023 Det hadde ikke vært et problem for meg. Anonymkode: f88cc...eba
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #30 Skrevet 22. oktober 2023 Er du gal? Anonymkode: 29f0b...53d
Lorieen Skrevet 22. oktober 2023 #31 Skrevet 22. oktober 2023 Æsj, nei. Rusmisbrukere er virkelig siste sort. Hadde ikke villet hatt en slik mann om det så var den siste mannen på jorda.
Million Skrevet 22. oktober 2023 #32 Skrevet 22. oktober 2023 Aldri om jeg hadde "sett bort fra slikt", nei. Jeg hadde dumpet mannen på flekken. Rusavhengige er ikke mennesker jeg vil ha noe med å gjøre. De får drive med sine ulovlige stoffer på egenhånd, uten meg i livet sitt. En mann som drev med rus av det slaget hadde jeg aldri fortsatt forholdet med fra det øyeblikket jeg fikk kjennskap til rusbruken. Alkohol med måtehold er det rusmiddelet jeg "tillater". 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #33 Skrevet 7. november 2023 Det kommer an på, vi har ikke nok informasjon til å si det ene eller det andre. Har du en god grunn til å være i mot at han tar LSD? Hvordan påvirker det deg, ham, forholdet osv.? Å være mot rus kun fordi det er rus er tull, man må være mot rus når rus skaper problemer, og det kan alle rusmidler føre til, selv LSD. Anonymkode: c8fb5...9ea
Hoppetaujenta Skrevet 7. november 2023 #35 Skrevet 7. november 2023 Nei. Trangen til rus vil alltid være der hvis den har vært der så lenge. Han er godt voksen og synet på rus vil ikke bedre seg. Det er farlig. Jeg hadde aldri blitt sammen med en som holdt på med slike ting, eller drakk alkohol for den delen. Jeg er rusfri, har valgt det selv og det må partnere også være. Helt frivillig.
Jdz Skrevet 7. november 2023 #36 Skrevet 7. november 2023 Jeg bruker ikke rusmidler selv, men jeg må si at jeg sliter med å se problemet med sporadisk bruk av psykedeliske stoffer som LSD, psilocybin og lignende. Dette er stoffer som har lavere misbrukspotensial enn kaffe og har ikke mer til felles med stoffer som cannabis, amfetamin, heroin osv. enn at de begge faller inn under den juridiske sekkebetegnelsen "narkotika". De har ellers ingenting med hverandre å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #37 Skrevet 7. november 2023 Psykedelika og sopp osv vil ikke jeg kall narkotika på den måten. Er vel noe mange gjør av helt andre grunner enn rus. Min kjæreste gjør dette avogtil. Han er verdens fineste mann. Men hadde han ruset seg på kokain etc hadde jeg ikke orka. Anonymkode: b24c1...ada 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #38 Skrevet 7. november 2023 Å kalle noen rusmisbruker fordi de bruker lsd er som å kalle noen terrorist fordi de er muslim 🙊🙊🙊 Anonymkode: b24c1...ada 1
Vera Skrevet 7. november 2023 #39 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (På 21.10.2023 den 7.21): Du må gjerne mene dette. Men rekreasjonel bruk av feks fleinsopp gjør ikke en person til rusmisbruker noe mer enn det å ta seg en pils på lørdags kveld gjør det til alkoholiker. Jeg kan forstå at psykedeliske stoffer kan virke skremmende på dem som har lite erfaring med det. Nå er det slik at både psylosibin, ketamin og MDMA blir forsket på som behandlingsmiddel innen psykiatrien blant annet. Rekreasjonel brukt av rusmidler gjør det ikke til en rusmisbruker altså Anonymkode: f3927...2f8 Du må faen slutte å spre slikt jævla piss..er du klar over hvor mange barn og ungdommer det går til helvete med fordi voksne folk som deg sitter å forer dem med slikt piss? Det er stor forskjell på å behandle alvorlig syke mennesker med feks MDMA - hvor dosen er tilpasset og pasienten nøye observert - kontra Gate-MDMA solgt til barn og ungdommer..som VIL ende opp med en avhengighet.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #40 Skrevet 7. november 2023 Vera skrev (2 minutter siden): Du må faen slutte å spre slikt jævla piss..er du klar over hvor mange barn og ungdommer det går til helvete med fordi voksne folk som deg sitter å forer dem med slikt piss? Det er stor forskjell på å behandle alvorlig syke mennesker med feks MDMA - hvor dosen er tilpasset og pasienten nøye observert - kontra Gate-MDMA solgt til barn og ungdommer..som VIL ende opp med en avhengighet. Er absolutt enig i at MDMA er noe man skal være forsiktig med og at bruk av MDMA til rekreasjonelle formål er problematisk, men avhengighet i tradisjonell forstand er sjelden et problem med MDMA. De delene av rusen som oppleves som behagelig med MDMA avtar svært raskt ved hyppig bruk, lenge før det er noen reell fare for å utvikle avhengighet. Det at andre prater piss betyr ikke at du også må gjøre det. Anonymkode: dc38a...6cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå