AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Kjæresten min har lovet meg flere ganger at han skal slutte med rus. Jeg er ganske i mot slikt og han vet det. Vi har det ganske fint når vi er sammen, men plutselig har han tatt LSD en kveld og ser ikke problemet fordi det er ikke det verste stoffet. At jeg må åpne sinnet mitt synes han. Jeg føler meg bare dum som tilgir igjen og igjen. Jeg blir så skuffet og trist når han gjør det. Ville dere klart å se bort ifra noe slikt? Han sier jeg er alt han vil ha og at jeg er fremtiden hannes, men virker som han ikke vil gi slipp på LSD og sopp. En mann på 40 år... Anonymkode: 90418...0df
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Skrevet 20. oktober 2023 Hadde ikke kastet bort tiden min på en rusbruker som ikke vil bli rusfri nei. Anonymkode: e5be3...014 20 10
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 "Ville dere klart å se bort ifra noe slikt? " - Altsa, jeg ville ikke blitt sammen med en narkis i utgangspunktet. Bra folk som har det bra driver ikke med narkotika. Finn deg en bedre mann med skikk på livet. I allefall ikke få barn med han!! Anonymkode: 7ba82...016 8 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 Absolutt ikke. Har nulltoleranse for rus. Jeg har vokst opp med en alkoholisert far samt flere søskenbarn som viet livet sitt til rus og deretter kriminalitet. Det finnes i min verden ingen unnskyldning/forklaring som er bra nok til å forsvare bruken av det. Det vil ødelegge han og deretter deg, er min erfaring. Du har all rett til å gå ❤️ Anonymkode: 4ccdc...fda 7 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #5 Skrevet 20. oktober 2023 Du er ikke alt han vil ha. Det kan virke som han vil ha rusen mer siden han finner rare unnskyldninger og forsøker å dytte problemet over på deg (ikke det verste stoffet. Du må åpne sinnet ditt.) Det er pisspreik som gagner hans kjærlighet for rus og sjader deg når det går mot det du selv mener og ønsker. Ønsket ditt er helt legitimt. Ønsker deg all mulig lykke til og styrke til å ta sunne valg for deg selv og fremtiden din. Anonymkode: 3e296...42a 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #6 Skrevet 20. oktober 2023 Min mann drikker ikke alkohol en gang. Ville aldri vært sammen med en som casually tok LSD... Anonymkode: d8f75...fa4 2
Phoenix Heart Skrevet 20. oktober 2023 #7 Skrevet 20. oktober 2023 Rusen er viktigere enn deg. Ikke kast bort livet ditt på en rusmisbruker. 4
PM75 Skrevet 20. oktober 2023 #8 Skrevet 20. oktober 2023 Alle rusmisbruker finner gode unnskyldninger for å fortsette med rusen. Du må bestemme deg for om du vil ha dette i livet ditt eller ei. For meg hadde LSD definitivt vært en deal-breaker!! 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #9 Skrevet 20. oktober 2023 Du sier egentlig selv hva ditt svar på spørsmålet er. Dette er ikke greit for deg, og da er det ikke relevant hva andre ville godtatt. Men spør du meg, så var jeg i samme situasjon for mange år siden da jeg var i tjueårene, og jeg valgte bort mannen som ikke ville velge bort rusen. Jeg er i førtiårene og ville i hvert fall ikke akseptert det nå. Anonymkode: 525d7...9f8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #10 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg har nulltoleranse for narkotikamisbruk. Jeg hadde gjort det slutt med én gang hvis samboeren min hadde brukt narkotika. At han selv hadde synes at LSD er ufarlig, og at jeg måtte åpne sinnet mitt, hadde bare bekreftet at jeg hadde gjort det rette valget. Anonymkode: 220dc...52f 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #11 Skrevet 20. oktober 2023 Nei altså han må du bare kutte ut. Anonymkode: 32550...d96 2
Fru Uperfekt Skrevet 20. oktober 2023 #12 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjæresten min har lovet meg flere ganger at han skal slutte med rus. Jeg er ganske i mot slikt og han vet det. Vi har det ganske fint når vi er sammen, men plutselig har han tatt LSD en kveld og ser ikke problemet fordi det er ikke det verste stoffet. At jeg må åpne sinnet mitt synes han. Jeg føler meg bare dum som tilgir igjen og igjen. Jeg blir så skuffet og trist når han gjør det. Ville dere klart å se bort ifra noe slikt? Han sier jeg er alt han vil ha og at jeg er fremtiden hannes, men virker som han ikke vil gi slipp på LSD og sopp. En mann på 40 år... Anonymkode: 90418...0df LSD er temmelig ille så nei hadde ikke godtatt det. Fleinsopp og gall kanskje, ellers hadde jeg møtt, pro legalisering av lettere stoffer, meg i døren 2
Fru2020 Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg var gift med en som drakk for mye. Jeg klarte ikke bryte ut av forholdet på atten år. Da gikk jeg på en smell som har ført til at jeg er uføretrygdet. En mann som ruser seg elsker rusen høyere enn sin partner. 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #14 Skrevet 21. oktober 2023 Ville absolutt aldri ha vært sammen med en rusmisbruker!! Anonymkode: 3ffde...761 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #16 Skrevet 21. oktober 2023 For min del er det fascinerende at han liker å ta psykedeliske stoffer, da jeg prøver det selv en sjelden gang, og er klar over at psykedelika er en egen kategori som skiller seg markant fra andre rusmidler, og det har mye mer å by på enn tradisjonelle rusmidler. Blant annet er psy svært lite avhengighetsskapende. Jeg hadde egentlig foretrukket en partner med erfaring med psykedeliske stoffer enn en uten. Når det gjelder andre stoffer og alkohol har disse betydelig avhengighetsrisiko til sammenlikning, og da hadde jeg vært meget skeptisk. Spørsmålet blir vel konteksten, tar han andre rusmidler også, hvor ofte tar han sopp og syre, hvordan fungerer han ellers i livet? Som sagt, for min del hadde det vært et stort pluss om en svært oppegående mann i 40 årene hadde sans for sopp og syre, uten at han brukte andre rusmidler. Da hadde jeg gjerne delt opplevelser med ham. Derimot hadde jeg klart styrt unna et voksent menneske med generelle rusproblemer og større utfordringer i livet, for det hadde blitt for dårlig match Anonymkode: f3927...2f8 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #17 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For min del er det fascinerende at han liker å ta psykedeliske stoffer, da jeg prøver det selv en sjelden gang, og er klar over at psykedelika er en egen kategori som skiller seg markant fra andre rusmidler, og det har mye mer å by på enn tradisjonelle rusmidler. Blant annet er psy svært lite avhengighetsskapende. Jeg hadde egentlig foretrukket en partner med erfaring med psykedeliske stoffer enn en uten. Når det gjelder andre stoffer og alkohol har disse betydelig avhengighetsrisiko til sammenlikning, og da hadde jeg vært meget skeptisk. Spørsmålet blir vel konteksten, tar han andre rusmidler også, hvor ofte tar han sopp og syre, hvordan fungerer han ellers i livet? Som sagt, for min del hadde det vært et stort pluss om en svært oppegående mann i 40 årene hadde sans for sopp og syre, uten at han brukte andre rusmidler. Da hadde jeg gjerne delt opplevelser med ham. Derimot hadde jeg klart styrt unna et voksent menneske med generelle rusproblemer og større utfordringer i livet, for det hadde blitt for dårlig match Anonymkode: f3927...2f8 En rusmisbruker er en rusmisbruker uansett hvordan man vender på det. At du liker rus får bli din sak, for vanlige mennesker er sånt en dealbreaker. Anonymkode: ba342...7ba 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #18 Skrevet 21. oktober 2023 38 minutter siden, AnonymBruker said: En rusmisbruker er en rusmisbruker uansett hvordan man vender på det. At du liker rus får bli din sak, for vanlige mennesker er sånt en dealbreaker. Anonymkode: ba342...7ba Du må gjerne mene dette. Men rekreasjonel bruk av feks fleinsopp gjør ikke en person til rusmisbruker noe mer enn det å ta seg en pils på lørdags kveld gjør det til alkoholiker. Jeg kan forstå at psykedeliske stoffer kan virke skremmende på dem som har lite erfaring med det. Nå er det slik at både psylosibin, ketamin og MDMA blir forsket på som behandlingsmiddel innen psykiatrien blant annet. Rekreasjonel brukt av rusmidler gjør det ikke til en rusmisbruker altså Anonymkode: f3927...2f8 1 1 5
mereo Skrevet 21. oktober 2023 #19 Skrevet 21. oktober 2023 For min del hadde det vært ett klart nei! 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #20 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du må gjerne mene dette. Men rekreasjonel bruk av feks fleinsopp gjør ikke en person til rusmisbruker noe mer enn det å ta seg en pils på lørdags kveld gjør det til alkoholiker. Jeg kan forstå at psykedeliske stoffer kan virke skremmende på dem som har lite erfaring med det. Nå er det slik at både psylosibin, ketamin og MDMA blir forsket på som behandlingsmiddel innen psykiatrien blant annet. Rekreasjonel brukt av rusmidler gjør det ikke til en rusmisbruker altså Anonymkode: f3927...2f8 Jo. Men fortsett bare å lev i selvbedraget ditt om at du ikke er en rusmisbruker. Anonymkode: ba342...7ba 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå