Gå til innhold

Hva gjør du for å koble helt av alene hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere koste jeg meg alltid i eget selskap. Nå kan jeg være plaget med tankekjør. Må bruke distraksjoner for å koble av. Hva gjør du for å koble helt av? 

Anonymkode: 2c7f2...1e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører på musikk, sitter ute å nyter solen eller ser på stjernene, tenner røkelse, røyker en joint, bader, lager god mat

Anonymkode: 22e78...a5f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

På vår/sommer/tidlig høst går det mye i hagearbeid, eller ofte er det digg å bare gå rundt og titte på det som spirer og vokser, og alle dyr og innsekter som kommer til. Det er faktisk helt skinnsykt avslappende 😂

I den kaldere delen av året kan jeg like å tegne, male, strikke, sy og bake/lage mat. Eller trene, det funker året rundt! Synes det er deilig å gjøre noe fysisk, eller bruke hendene for å komme ut av tankespinn.

Synes også det å meditere eller bare sitte stille å observere tankene uten å prøve å endre de kan hjelpe meg til å finne roen. Ofte er det noe hjernen min prøver å forstå eller rydde opp i når tankene overtar, og da hjelper det meg  å "ta i mot beskjeden" og bli bevist på hva det er den styrer med. Når jeg gjør det blir alt roligere med en gang.

Anonymkode: a01a7...0e1

Skrevet

deltar  i telle-trådene her på Kvinneguiden...   

Anonymkode: 6bf8a...3e8

Skrevet

Leser en bok eller strikker. Spiller på playstation eller wii. Spiller høy musikk og gjør ting i huset og/eller danser. 

Anonymkode: 3f703...14f

Skrevet

Leser bok, karaoke på youtube eller synge og/eller spille gitar eller piano, danser!, gamer, tegner eller maler, ser tv, film eller annet, men blir fort distrahert liker å fikle med noe samtidig som strikking eller som nevnt tegning. Syns det å rydde kan være godt også til tider. Yoga, skrive. Syns det er morsomt å ta bilder av fugler, spesielt lavterskel gjennom vinduet med nært fuglebrett. Har ikke tilgjengelige fugler selv nå, men om du har kanskje du liker det. De beveger seg så fort, så morsomt å se hvordanbildene blir, spesielt når utrykk som sinte øyne og slikt dukker opp. 

Tankekjør er noe dritt, håper det bedrer seg 😊

Har du prøvd den metoden når du skal kjenne etter i kroppen? Det er en slags meditasjon. La oss si at du ligger på gulvet, så prøver du å virkelig slappe av i alle deler av kroppen, så må du fokusere på foreksempel beina først, så oppover. Det syns jeg var kjempegodt, men fulgte en meditasjon av noe slag, yoga eith adriene. Vet ikke hvilken video, men kanskje noe sånnt hjelper? Tror det finns mye av det.

Anonymkode: a8cf9...bb2

Skrevet

Tar på joggedress og ser Netflix eller noe annet, hører på musikk, lager mat, åpner en god vin. 

Anonymkode: 521f6...f95

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Tidligere koste jeg meg alltid i eget selskap. Nå kan jeg være plaget med tankekjør. Må bruke distraksjoner for å koble av. Hva gjør du for å koble helt av? 

Kjøper en 6 pakning og sitter oppe og hører på musikk og bare chiller.

Anonymkode: d923c...480

Skrevet

Trener og går tur. Da finner jeg roen etterpå. Eventuelt vin. 

Anonymkode: 17319...7e1

Skrevet

Tar meg et glass vin og setter på en av mine feelgood serier, har gjerne strikking i tillegg. 

Er i hagen/drivhuset 

Musikk på øret og husvask, utrolig hvor mye jeg får gjort om jeg har tankekjør og trenger å distansere meg 

Anonymkode: 2983f...c36

Skrevet

Vasker hus, stryker tøy. Lager mat, supper og gryteretter for mange middager. Baker brød.

Setter på høy musikk og danser.

Strikker, syr, leser.

Og mye mer - nyter at huset er tomt!

Anonymkode: fc93f...027

Skrevet

Sluker bøker, lytter på musikk, jobber i hage/drivhus....

Anonymkode: de2c9...e13

Skrevet

minst mulig egentlig :) småpusleri, scroller litt, leser, film - ser ikke på klokka

Skrevet

Finner frem den største dildoen jeg har og trer meg på som en utslitt arbeidshanske mens jeg hyler og skriker så naboene tror det er ran på gang.

Anonymkode: 4d3d3...158

• Liker 2
Skrevet

Om jeg ønsker å skru av hodet, da er TikTok beste plassen. Video etter video og plutselig har 2 timer føket forbi.

Ellers går det i tv (serier, filmer, YT), lage mat, høre på lydbok eller podcast.

Bare gjøre ingenting, være helt alene. 

Anonymkode: 471f8...845

Skrevet

Tar noen øl og sitter på YouTube.

Anonymkode: 6b858...1d6

Skrevet

- netflix etc

-leser

-musikk

-rydder

Anonymkode: 48c7c...914

Skrevet

* Dataspill

* Youtube

* Netflix, Viaplay, Disney+, Amazon prime video

* Tiktok

Skrevet

Rydder i klesskap og skuffer med podkast på øret.

Anonymkode: 6ed5e...e08

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 19.05):

Musikk, musikk og musikk 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...