AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 For et halvt år siden ble det slutt mellom meg og kjæresten, og en av grunnene til det var at jeg ikke ville gå med på kravene han stilte til meg som jeg måtte oppfylle hvis vi skulle flytte sammen. Blant annet krevde han at jeg skulle sørge for at han fikk et kontor som han kunne ha PC og 3D-printer på og utebod for å snekre i. Han mente at jeg kunne selge leiligheten som jeg og datteren min bor i og bruke egenkapitalen til å kjøpe et rekkehus som var stort nok til oss alle tre, og ta opp lånet alene. Vi bor i en by der boligprisene er skyhøye, så lånet ville blitt stort og rentene er jo høye nå (hvis jeg i det hele tatt hadde fått et så stort lån). Han ville ikke bruke av sin egenkapital, men ville leie ut sin leilighet og betale husleie til meg. Jeg måtte si nei, for jeg ville ha tatt hele ansvaret for boligen alene og ville vært helt avhengig av ham for å betale avdragene. Hvis han hadde gjort det slutt og flyttet ville jeg bli sittende alene med et gigantisk lån, og som alenemor må jeg tenke fornuftig og kan ikke risikere at hjemmet til meg og ungen går på tvangsauksjon. Han sa at hvis jeg ikke ville kjøpe bolig til oss kunne han flytte inn i vår leilighet, men da måtte jeg sette bort alle tingene til meg og datteren min som står i bodene nå på et lager slik at han kunne overta begge bodene til sine hobbyer. Jeg måtte også si nei til dette, for siden leiligheten vår er liten trenger jeg bodene til å oppbevare f.eks. kjøkkenmaskiner, støvsuger osv, som jeg må ha tilgang til. Så da ville han ikke flytte sammen med meg. Jeg lurer på om det å bo sammen med meg og ungen egentlig betydde noe for ham i det hele tatt. Har hatt samboere før og ingen har stilt krav. Jeg føler at han utnyttet det at jeg er alenemor og gjerne skulle ha hatt mer hjelp i hverdagen til å stille urimelige krav og brukte trusler om å ikke flytte inn med meg som pressmidler. I dag tenker jeg at jeg har det bedre uten ham og er glad til for at han er borte, men jeg klarer ikke slutte å spekulere på om det er normalt å stille materielle krav som den andre må oppfylle før samboerskap. Jeg tjener litt bedre enn ham og har en følelse av at jeg skulle være sugarmama – for en voksen mann i 40-åra som selv har en god jobb. Anonymkode: 6fcc8...f2a 16
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Skrevet 20. oktober 2023 Tror du vet selv at dette ikke er normalt, mer trenger vel ikke å bli sagt om den saken. Kudos for at du kom deg bort 👏🏻 Anonymkode: cd67f...830 27 10
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): men jeg klarer ikke slutte å spekulere på om det er normalt å stille materielle krav som den andre må oppfylle før samboerskap. Jeg tjener litt bedre enn ham og har en følelse av at jeg skulle være sugarmama Selvsagt er det ikke normalt. Anonymkode: 8655e...5b7 2 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 Vær glad du er kvitt denne fyren. Bedre å bo med bare barnet, enn med en sånn fyr 😬 Anonymkode: 2415f...58e 6 1 8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #6 Skrevet 20. oktober 2023 Gi deg selv kred for å ikke ha gjort den gigant feilen å gi etter på disse kravene og flytte sammen med han!! 👏 Her ønsket han å skvise mest mulig ut av deg og situasjonen for egen vinning. Anonymkode: 81951...d07 5 8
Million Skrevet 20. oktober 2023 #7 Skrevet 20. oktober 2023 For en sleiping. Kreve, kreve, du skal ta lånet, og han skal seile gjennom livet og bare få alle sine krav møtt, men du må skaffe det han vil ha.... Vær glad du er kvitt han. Han hørtes ut som et dårlig papir. 4 5
katties Skrevet 20. oktober 2023 #8 Skrevet 20. oktober 2023 Om han har massevis av ting som ikke passer inn i en leilighet så får han jo ikke drevet med hobbyene sine hjemme. Det kan være stusslig for han. Virker jo ikke som han følte seg sikker på å bli sammen med deg hvis han ville ha leiligheten sin tilgjengelig i tilfelle noe, og rart at han ikke forstår at du da får alt styret med å flytte igjen. Samtidig aå ville det ikke nødvendig is være noe lettere om dere begge hadde eid leiligheten og skulle dele den likt ved flytting. Kjenner flere damer som heller vil eie 100% selv og at kjæresten betaler leie. Hvis de så slulle selge så får de mer enn de ellers ville fått, og kan lettere gå tilbake til liten leilighet. Dere hørtes jo bare ikke kompatible ut, og virker ikke som noen av dere var helt klare for et forhold.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #9 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For et halvt år siden ble det slutt mellom meg og kjæresten, og en av grunnene til det var at jeg ikke ville gå med på kravene han stilte til meg som jeg måtte oppfylle hvis vi skulle flytte sammen. Blant annet krevde han at jeg skulle sørge for at han fikk et kontor som han kunne ha PC og 3D-printer på og utebod for å snekre i. Han mente at jeg kunne selge leiligheten som jeg og datteren min bor i og bruke egenkapitalen til å kjøpe et rekkehus som var stort nok til oss alle tre, og ta opp lånet alene. Vi bor i en by der boligprisene er skyhøye, så lånet ville blitt stort og rentene er jo høye nå (hvis jeg i det hele tatt hadde fått et så stort lån). Han ville ikke bruke av sin egenkapital, men ville leie ut sin leilighet og betale husleie til meg. Jeg måtte si nei, for jeg ville ha tatt hele ansvaret for boligen alene og ville vært helt avhengig av ham for å betale avdragene. Hvis han hadde gjort det slutt og flyttet ville jeg bli sittende alene med et gigantisk lån, og som alenemor må jeg tenke fornuftig og kan ikke risikere at hjemmet til meg og ungen går på tvangsauksjon. Han sa at hvis jeg ikke ville kjøpe bolig til oss kunne han flytte inn i vår leilighet, men da måtte jeg sette bort alle tingene til meg og datteren min som står i bodene nå på et lager slik at han kunne overta begge bodene til sine hobbyer. Jeg måtte også si nei til dette, for siden leiligheten vår er liten trenger jeg bodene til å oppbevare f.eks. kjøkkenmaskiner, støvsuger osv, som jeg må ha tilgang til. Så da ville han ikke flytte sammen med meg. Jeg lurer på om det å bo sammen med meg og ungen egentlig betydde noe for ham i det hele tatt. Har hatt samboere før og ingen har stilt krav. Jeg føler at han utnyttet det at jeg er alenemor og gjerne skulle ha hatt mer hjelp i hverdagen til å stille urimelige krav og brukte trusler om å ikke flytte inn med meg som pressmidler. I dag tenker jeg at jeg har det bedre uten ham og er glad til for at han er borte, men jeg klarer ikke slutte å spekulere på om det er normalt å stille materielle krav som den andre må oppfylle før samboerskap. Jeg tjener litt bedre enn ham og har en følelse av at jeg skulle være sugarmama – for en voksen mann i 40-åra som selv har en god jobb. Anonymkode: 6fcc8...f2a Han høres ut som en fyr du absolutt ikke bør være sammen med, så jeg tror det var like greit at det ble slutt. Dette er selvfølgelig ikke normalt. Anonymkode: 46eef...cb3 4 1
I Grosny Skrevet 20. oktober 2023 #10 Skrevet 20. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Anonymkode: 6fcc8...f2a I gamle dager så handlet ekteskap ofte om økonomi og allianser, og økonomi er fortsatt en faktor i mange relasjoner. Han vet hvor vakker han er og tenker vel at han kan utnytte denne ressursen til å hanke inn en fet gevinst. Interressant det med sugarmummykonseptet, det viser at likestillingen har kommet langt Endret 20. oktober 2023 av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #11 Skrevet 20. oktober 2023 I Grosny skrev (Akkurat nå): I gamle dager så handlet ekteskap ofte om økonomi og allianser, og økonomi er fortsatt en faktor i mange relasjoner. Han vet hvor vakker han er og tenker vel at han kan utnytte denne ressursen til å hanke inn en fet gevinst. Eh? Har ts sagt et ord om utseendet på denne fyren? Nei. Du bare sitter og gjetter og antar masse uten rot i virkeligheten! Anonymkode: 57b71...e07 3 2
I Grosny Skrevet 20. oktober 2023 #12 Skrevet 20. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eh? Har ts sagt et ord om utseendet på denne fyren? Nei. Du bare sitter og gjetter og antar masse uten rot i virkeligheten! Anonymkode: 57b71...e07 Hun har ikke sagt det nei, men et eller annet bør han ha når han tror han kan lande slike krav. Men jeg kan selvfølgelig ta feil. Endret 20. oktober 2023 av I Grosny 2
FrueF Skrevet 20. oktober 2023 #13 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vær glad du er kvitt denne fyren. Bedre å bo med bare barnet, enn med en sånn fyr 😬 Anonymkode: 2415f...58e Ja! Barnet tar jeg med glede ansvar for, men ikke en voksen mann med god jobb - jeg vil ha et likestilt forhold med en mann som tar ansvar på lik linje med meg. 1 2
FrueF Skrevet 20. oktober 2023 #14 Skrevet 20. oktober 2023 (endret) I Grosny skrev (4 minutter siden): Hun har ikke sagt det nei, men et eller annet bør han ha når han tror han kan lande slike krav. Han er pen, men pressmiddelet hans var ikke utseendet, det er at jeg er alenemor og svært gjerne vil ha hjelp i hverdagen, noe jeg teoretisk sett ville fått i et samboerskap. Endret 20. oktober 2023 av FrueF 1
Gjest Sprite Skrevet 20. oktober 2023 #15 Skrevet 20. oktober 2023 FrueF skrev (Akkurat nå): Han er pen, men pressmiddelet hans var ikke utseendet, det er at jeg er alenemor og svært gjerne vil ha hjelp i hverdagen, noe jeg teoretisk sett ville fått i et samboerskap. Garantert ikke av han der! Det kan jeg nesten love deg
GammelKaktus Skrevet 20. oktober 2023 #16 Skrevet 20. oktober 2023 Uff, han høres ut som en bortskjemt drittunge, for en taper, good riddance. Ville heller vært alenemamma i 100 ganger enn et samliv med noe slikt. Skrekk og gru. 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #17 Skrevet 20. oktober 2023 Sprite skrev (7 minutter siden): Garantert ikke av han der! Det kan jeg nesten love deg Det har du nok rett i. Han hjalp til en del når han var på besøk, men jeg er slettes ikke sikker på at han ville stilt mye opp hvis vi flyttet sammen. Det skjønner jeg nå - et halvt år etter... Anonymkode: 6fcc8...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #18 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): For et halvt år siden ble det slutt mellom meg og kjæresten, og en av grunnene til det var at jeg ikke ville gå med på kravene han stilte til meg som jeg måtte oppfylle hvis vi skulle flytte sammen. Blant annet krevde han at jeg skulle sørge for at han fikk et kontor som han kunne ha PC og 3D-printer på og utebod for å snekre i. Han mente at jeg kunne selge leiligheten som jeg og datteren min bor i og bruke egenkapitalen til å kjøpe et rekkehus som var stort nok til oss alle tre, og ta opp lånet alene. Vi bor i en by der boligprisene er skyhøye, så lånet ville blitt stort og rentene er jo høye nå (hvis jeg i det hele tatt hadde fått et så stort lån). Han ville ikke bruke av sin egenkapital, men ville leie ut sin leilighet og betale husleie til meg. Jeg måtte si nei, for jeg ville ha tatt hele ansvaret for boligen alene og ville vært helt avhengig av ham for å betale avdragene. Hvis han hadde gjort det slutt og flyttet ville jeg bli sittende alene med et gigantisk lån, og som alenemor må jeg tenke fornuftig og kan ikke risikere at hjemmet til meg og ungen går på tvangsauksjon. Han sa at hvis jeg ikke ville kjøpe bolig til oss kunne han flytte inn i vår leilighet, men da måtte jeg sette bort alle tingene til meg og datteren min som står i bodene nå på et lager slik at han kunne overta begge bodene til sine hobbyer. Jeg måtte også si nei til dette, for siden leiligheten vår er liten trenger jeg bodene til å oppbevare f.eks. kjøkkenmaskiner, støvsuger osv, som jeg må ha tilgang til. Så da ville han ikke flytte sammen med meg. Jeg lurer på om det å bo sammen med meg og ungen egentlig betydde noe for ham i det hele tatt. Har hatt samboere før og ingen har stilt krav. Jeg føler at han utnyttet det at jeg er alenemor og gjerne skulle ha hatt mer hjelp i hverdagen til å stille urimelige krav og brukte trusler om å ikke flytte inn med meg som pressmidler. I dag tenker jeg at jeg har det bedre uten ham og er glad til for at han er borte, men jeg klarer ikke slutte å spekulere på om det er normalt å stille materielle krav som den andre må oppfylle før samboerskap. Jeg tjener litt bedre enn ham og har en følelse av at jeg skulle være sugarmama – for en voksen mann i 40-åra som selv har en god jobb. Anonymkode: 6fcc8...f2a Dette er selvsagt ikke normalt. Vær glad for valget du tok og at det ikke ble dere. En slik egoist hadde det blitt mange problemer med. Vil du ha noe pent så kjøp et maleri. Anonymkode: 05efe...15c 1
Gjest Sprite Skrevet 20. oktober 2023 #19 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det har du nok rett i. Han hjalp til en del når han var på besøk, men jeg er slettes ikke sikker på at han ville stilt mye opp hvis vi flyttet sammen. Det skjønner jeg nå - et halvt år etter... Anonymkode: 6fcc8...f2a Gjør deg selv en tjeneste. Bo alene!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #20 Skrevet 20. oktober 2023 Sprite skrev (10 minutter siden): Gjør deg selv en tjeneste. Bo alene! Jeg gjør det Det jo til tider hardt å være alenemor, men det lille mennesket man står på for er jo verdt all innsatsen! Og jeg er jo glad for at jeg slipper å ta vare på en voksen mann i tillegg. Anonymkode: 6fcc8...f2a 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå