Gå til innhold

På grensen til mashandling, eller er det jeg som overreagerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har diagnosen alvorlig PTSD etter en overfallsvoldtekt da jeg jobbet i en flyktningleir i Hellas for etter par år siden.

Som følge av dette går jeg på diverse angstdempende medisiner, samt medisiner skal skal "døyve" de verste symptomer.

Doseringen min er på 2 tabletter morgen , 2 ulike tabletter kveld på kveld - samt noen jeg tar kun ved behov. Forleden hadde jeg noen skikkelige kraftige anfall og tok 3 tabletter av den behovsmedisinen, i tillegg til mine 2 vanlige tabletter på kveldstid. Jeg roet meg omsider og falt ganske raskt i søvn. Samboer forsøkte vekke meg opp, jeg responderte men var i en veldig dyp søvn. 

Morgenen etter da han skulle dra på jobb, var jeg helt ok i formen, men han nektet å gi meg tilbake medisinene mine. Detter imidlertid ikke poenget;

Poenget er har jeg insisterte på å få tilbake medikamentene og forsøkte ta dem fra ham. Han holdt på sitt. Det hele endte med at han håndterte meg så hardhendt at jeg begynte på blø på hendene/armene. Deretter tok han meg i skulderen og dytter meg hardt i veggen, hvor jeg slo hode og havnet med ett "pang" på gulvet. Forfjamset som jeg var, slengte han pakkene med medisinene medisinene i det han gikk ut døren for å dra til jobb. I det han sa at jeg aldri behøver å komme hjem igjen. Jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette? For mitt egen beste? Neppe! Er dette en form for partnervold? Jeg aner ikke! Han er i utgangspunktet en veldig god person, men muligens med ett sinnemestringsproblem..

Hjelp? Overreagerer jeg??

Hvordan forholde meg til hendelsen?

Nå sitter jeg på ett offentlige toalett på senteret og tør ikke gå hjem. 

Anonymkode: 751bf...30f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hjelp? Overreagerer jeg??

Hvordan forholde meg til hendelsen?

Nå sitter jeg på ett offentlige toalett på senteret og tør ikke gå hjem.

Ikke reis hjem, har du noen du kan reise til? 

Du kan anmelde og du kan gjøre det slutt. Men hva du enn gjør, ikke reis tilbake til den gjøken. 

Anonymkode: 259f7...d15

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig er dette vold!

Kontakt krisesenter!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Å true med å stjele andres medisinering er svært alvorlig. Og fysisk vold er selvsagt svært alvorlig. Har du noen du kan være med i natt? Eller kan du ta inn på hotell? Krisesenteret? Minimum opphold deg på en bensinstasjon ol i natt. 

Aner ikke hva som går av mannen men hold deg unna ham. Han vil deg ikke noe godt nå.

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Dette er vold og mishandling. Gjør det slutt øyeblikkelig og gå til politiet og få dokumentert skadene.

Skrevet

Du må få hjelp.

Ikke gå tilbake til en sånn mann. Han virker farlig

Anonymkode: 70415...763

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Går det bra med deg TS? 
Fant du et sted å reise til? 
håper du blir tatt vare på. 
klart dette er vold. Ganske grov vold faktisk! 
du må søke hjelp FØR du snakker med ham igjen. Ikke la ham manipulere deg til å tro at dette var din skyld!! 

Anonymkode: c223a...9b9

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke på grensen til mishandling. Dette er utøvelse av vold.
Å blande seg borti din bruk av legemidler er å misbruke en makt han ikke skal ha. Det er mulig at han ble redd da han ikke klarte å vekke deg skikkelig, men det var vel ditt motiv? Å få sove og koble ut.  Det har du rett til.
Jeg syns at du skal ringe VO-linjen 116 006 https://www.volinjen.no/ og få kompetent rådgivning om hvordan du skal håndtere den situasjonen du er i.
Han har retraumatisert deg, og hendelsen er ikke isolert fra det du har opplevd tidligere.
Egentlig gode personer; de oppfører seg ikke slik mot andre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...