Gå til innhold

Hva tjener en assisterende rektor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å finne den stillingsbeskrivelsen på udf.no

Anonymkode: 4d62d...75e

Skrevet

Sannsynligvis 490-530 tusen norske kroner. 

Anonymkode: 84c12...681

Skrevet

Hm, jeg gjetter 700.000. Kommer nok litt an på kompetansen til vedkommende og om det er på en barneskole eller en høyskole.

Anonymkode: 68cf0...398

• Liker 2
Skrevet

Det spørs på størrelsen på skolen, om den er offentlig eller privat og på kommunen den er i. 
Det er som regel lett å finne ut av. Her er klippet fra oslo kommune: (lønnstrinnene ligger på Oslo kommunes hjemmesider)

IMG_4935.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Anonymkode: 84c12...681

Morsom du.

Anonymkode: d10c7...845

Skrevet
kissmequick skrev (6 minutter siden):

Det spørs på størrelsen på skolen, om den er offentlig eller privat og på kommunen den er i. 
Det er som regel lett å finne ut av. Her er klippet fra oslo kommune: (lønnstrinnene ligger på Oslo kommunes hjemmesider)

IMG_4935.jpeg

Hvorfor ikke linke til hva lønnstrinnene gir i kronebeløp? Hvorfor gjøre det halvveis?

Anonymkode: 02b2b...e77

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Altså? Ha litt kontakt med virkeligheten!

En 19-åring med Barne og Ungdomskole VGS utdanning har 490.000kr i året

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor ikke linke til hva lønnstrinnene gir i kronebeløp? Hvorfor gjøre det halvveis?

Anonymkode: 02b2b...e77

Fordi det jeg fant frem er vanskelig å finne, og krever at man vet hvor det ligger. Lønnstrinn Oslo kommune finner du ved å skrive inn lønnstrinn Oslo kommune inn i søkefeltet på en hvilken som helst søkemotor og klikke på første treff. Men det er vel ca 750000-800000, siden du spør så pent.

Endret av kissmequick
  • Liker 1
Skrevet

Ca 700-800 000 avhengig av utdannelse, ansiennitet og størrelse på skole.  

Anonymkode: bfd96...823

Skrevet

Ca 700-800 stemmer nok. Ass. rektor på skolen jeg jobber ligger på 820. 

Anonymkode: 7b900...229

Skrevet

Må si forskjellen ned til lektor med tillegg med maks ansiennitet er liten. Spesielt en rektorstilling, det er jo i praksis en stor lederstilling (hvis det er en stor skole er det en av de større lederstillingene i kommunen), med mye ansvar  og personalansvar. De fleste har også lang ansiennitet og lederutdanning. Jeg hadde helt ærlig forventet at en rektor på en stor skole (500-600+ elever) hadde tjent oppimot millionen. 

Anonymkode: 843f9...1aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må si forskjellen ned til lektor med tillegg med maks ansiennitet er liten. Spesielt en rektorstilling, det er jo i praksis en stor lederstilling (hvis det er en stor skole er det en av de større lederstillingene i kommunen), med mye ansvar  og personalansvar. De fleste har også lang ansiennitet og lederutdanning. Jeg hadde helt ærlig forventet at en rektor på en stor skole (500-600+ elever) hadde tjent oppimot millionen. 

Glem det, ser at Oslo kommune har helt andre lønnstrinn enn jeg er vant med, lønnstrinn 67 var jo rundt der. 

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg jobber som assisterende rektor. Hvilken lønn du har kommer an på hvor stor skole du jobber på. Selv synes jeg ikke lønna står i forhold til ansvar og oppgaver. Det er heller ikke noe særlig mer enn jeg fikk som kontaktlærer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...