AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Moren min prøver ut Hair Luxious-vitaminer mot hårtap, og ga meg en boks da jeg sa at jeg har begynt å røyte en del etter fødsel. Jeg fullammer, og oppdaget nå at det står på boksen at gravide og ammende anbefales å rådføre seg med lege før bruk. Har akkurat vært hos legen, og gidder ikke betale en egenandel for å spørre om disse vitaminene (da er det lettere å bare ikke ta de), men tenkte jeg kunne høre om noen her har erfaring med Hair Luxious, og eventuelt vet hva som kan være problematisk med å ta dette kosttilskuddet mens man ammer? Anonymkode: aef06...a25
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Vet ikke spesifikt om disse, men det meste som ikke er testet for gravide/ammende vil det stå en sånn føre-var advarsel på. En viss andel kan gå over i melken, for eksempel, og er kanskje ikke bra for baby. (Eller ikke, poenget er at det må testes for å vite.) Så er det jo gjerne en kost-nytte vurdering, hvor viktig er det for mor kontra risiko for baby. I og med at hårtap etter graviditet er hormonelt så tror jeg uansett ikke dette vil utgjøre noen forskjell, så jeg ville styrt unna for sikkerhets skyld. ( Vanligvis mister man hår jevnt og trutt, når det når en viss vekstfase. Graviditetshormoner gjør at håret man vanligvis ville mistet under graviditeten ikke faller ut. Etter graviditeten når disse hormonene bortfaller begynner da alt håret man skulle mistet å falle av samtidig. Ingenting vitaminer kan gjøre noe med, og har heller ikke noe å gjøre med amming som mange tror. Det er midlertidig, og det vokser ut igjen og går tilbake til normalen etterhvert.) Anonymkode: bdd40...f69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå