LadeJarl Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 På tide å få bort røykbilene eller? Burde vi rett og slett totalforby stinkende biler når vi vet at masse mennesker blir syke av den giftige eksosen..? 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg er helt for et forbud, ja. Men da må infrastruktur være tilrettelagt. Og det er det på ingen måte. Anonymkode: 7d499...443
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 Hvordan ser du for deg at godstransport skal foregå både i Norge og mesteparten av verden som ikke har infrastruktur for elektriske kjøretøy?. Anonymkode: e760d...3fb 3 3
Merlin Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 Har ikke predikanten talt om dette på bedehuset til den grønne religionen ? 🙃 https://www.motor.no/bilnytt-diesel-utslipp/nye-dieselmotorer-renvaskes-i-ferske-tester/111546 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #5 Skrevet 20. oktober 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan ser du for deg at godstransport skal foregå både i Norge og mesteparten av verden som ikke har infrastruktur for elektriske kjøretøy?. Anonymkode: e760d...3fb Enig. Kan legge til at 1/3 av verdens elektrisitet er laget av kull. Anonymkode: 56a06...b9b 1 2
drohatha Skrevet 20. oktober 2023 #6 Skrevet 20. oktober 2023 Totalforbud vil ikke funke, gradvis overgang er veien å gå. Man må ha tid til å utvikle den nødvendige teknologien. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #7 Skrevet 20. oktober 2023 Lol. Dere naive som tror at lille Norge bidra til klimaet når Kina bruker og kommer til å fortsette i å bruke kull. Har aldri møt så selvpiskende selv hatere enn dere norske. Hyklerer alle sammen. Materialistiske folk som kaster utrolig mye ting i søppelet. Anonymkode: 2677b...717 4 1
Tiuren Skrevet 20. oktober 2023 #8 Skrevet 20. oktober 2023 Etter det jeg har lest får VW ikke solgt batteribilene sine så de har midlertidig måttet stenge fabrikker, men de "konvensjonelle" produksjonslinjene fortsetter å gå. Da kan de jo "stimulere" salget i Norge... Lurer litt på om ingen biler fra VAG kommer til Norge med forbrenningsmotor? Vil jeg få service når jeg kommer med en 2024 modell Audi tdi som jeg har privatimportert? Det er ikke uten grunn enkelte spår VAG konsernet samme skjebne som Nokia (du husker de som var ledende på mobiltelefoni?). 3
Tiuren Skrevet 20. oktober 2023 #9 Skrevet 20. oktober 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Lol. Dere naive som tror at lille Norge bidra til klimaet når Kina bruker og kommer til å fortsette i å bruke kull. Har aldri møt så selvpiskende selv hatere enn dere norske. Hyklerer alle sammen. Materialistiske folk som kaster utrolig mye ting i søppelet. Anonymkode: 2677b...717 Du har mye rett i det du skriver, selv om jeg ikke liker formen det formidles med. Kan jeg spørre hva din kulturelle forankring er? 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #10 Skrevet 20. oktober 2023 LadeJarl skrev (1 time siden): På tide å få bort røykbilene eller? Burde vi rett og slett totalforby stinkende biler når vi vet at masse mennesker blir syke av den giftige eksosen..? Ja, spesielt på Svalbard er det praktisk med et forbud mot fossildrevne biler og snøscootere. Det reduserer nok utslippene markant!😆 (All strømproduksjon på Svalbard baserer seg på fossilt brennstoff.) Anonymkode: ae570...37e 2
LadeJarl Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter #11 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, spesielt på Svalbard er det praktisk med et forbud mot fossildrevne biler og snøscootere. Det reduserer nok utslippene markant!😆 (All strømproduksjon på Svalbard baserer seg på fossilt brennstoff.) Anonymkode: ae570...37e Vil nok redusere utslippene litt uansett serru, selv og elbil lades med 100% skitten strøm vil den forurense mindre enn fossilbiler og ha et lavere CO2 utslipp . 1
LadeJarl Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter #12 Skrevet 20. oktober 2023 Tiuren skrev (58 minutter siden): Etter det jeg har lest får VW ikke solgt batteribilene sine så de har midlertidig måttet stenge fabrikker, men de "konvensjonelle" produksjonslinjene fortsetter å gå. Da kan de jo "stimulere" salget i Norge... Lurer litt på om ingen biler fra VAG kommer til Norge med forbrenningsmotor? Vil jeg få service når jeg kommer med en 2024 modell Audi tdi som jeg har privatimportert? Det er ikke uten grunn enkelte spår VAG konsernet samme skjebne som Nokia (du husker de som var ledende på mobiltelefoni?). Hvis VW følger Nokia og Kodak inn i solnedgangen er det iallefall ikke fordi de satser for mye på elbil. 1 1
Pawn Hearts Skrevet 20. oktober 2023 #13 Skrevet 20. oktober 2023 1 hour ago, Tiuren said: Etter det jeg har lest får VW ikke solgt batteribilene sine så de har midlertidig måttet stenge fabrikker, men de "konvensjonelle" produksjonslinjene fortsetter å gå. Da kan de jo "stimulere" salget i Norge... Lurer litt på om ingen biler fra VAG kommer til Norge med forbrenningsmotor? Vil jeg få service når jeg kommer med en 2024 modell Audi tdi som jeg har privatimportert? Det er ikke uten grunn enkelte spår VAG konsernet samme skjebne som Nokia (du husker de som var ledende på mobiltelefoni?). Tja. VWs elbilsalg økte med 23,6 prosent i fjor: https://bil24.no/volkswagen-leverte-ut-330-000-elbiler-i-2022 Samtidig falt det totale salget deres med 4,6 prosent. Nå vet jeg ikke hvordan trenden er i år, men i fjor solgte de iallfall langt flere helelektriske biler enn året før, mens salget av andre biler sank. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #14 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, spesielt på Svalbard er det praktisk med et forbud mot fossildrevne biler og snøscootere. Det reduserer nok utslippene markant!😆 (All strømproduksjon på Svalbard baserer seg på fossilt brennstoff.) Anonymkode: ae570...37e Svalbard stengte faktisk ned kullkraftverket denne uken, nå er det dieselgeneratorer som står for mesteparten strømproduksjonen. Men Svalbard er et bra eksempel på hvordan det er i resten av verden, det er bare noen veldig få landsom har infrastruktur slik at elektriske kjøretøy kan være en løsning for noen få mennesker. Anonymkode: e760d...3fb 2 1
Antiviruset Skrevet 20. oktober 2023 #15 Skrevet 20. oktober 2023 LadeJarl skrev (2 timer siden): På tide å få bort røykbilene eller? Burde vi rett og slett totalforby stinkende biler når vi vet at masse mennesker blir syke av den giftige eksosen..? Det skjer i Norge, og ikke resten av Europa eller verden. Det er basert på hva som lønner seg her, og ikke noe annet. Elbilene forurenser så det holder de også, og i resten av verden er ikke infrastrukturen på plass til at de kan kutte fossile biler i det hele tatt. Det er det ikke i Norge heller slik sett. Men vi har hatt råd til å subsidiere elektriske biler noe enormt, og får manglende infrastruktur og mangel på strøm mitt i trynet! Hvordan tror du det vil utarte seg i resten av Europa som ikke er i nærheten en gang ! 3
Antiviruset Skrevet 20. oktober 2023 #16 Skrevet 20. oktober 2023 LadeJarl skrev (29 minutter siden): Hvis VW følger Nokia og Kodak inn i solnedgangen er det iallefall ikke fordi de satser for mye på elbil. Det kan da ikke sammenlignes og det vet du! VW i Norge taper ikke mye på å kutte salget her, heller tvert om. Men de vil aldri kunne leve på å gjøre det samme i resten av Europa og verden. Så at det skal redde noe som helst er utrolig naivt og tro. Resten av Europa har ikke infrastrukturen, nok strøm eller nett til å kunne gjøre som Norge, selv Norge har jo ikke dette. Bare å ta en titt på strømregningen. 2
Tiuren Skrevet 20. oktober 2023 #17 Skrevet 20. oktober 2023 (endret) 2 hours ago, Pawn Hearts said: Tja. VWs elbilsalg økte med 23,6 prosent i fjor: https://bil24.no/volkswagen-leverte-ut-330-000-elbiler-i-2022 Samtidig falt det totale salget deres med 4,6 prosent. Nå vet jeg ikke hvordan trenden er i år, men i fjor solgte de iallfall langt flere helelektriske biler enn året før, mens salget av andre biler sank. Det økte nok som du sier, men det er fordi man tvinger kundene til å velge elektrisk. Og opp 23% av veldig lite er ikke så imponerende når man har som mål å ikke produsere biler med forbrenningsmotor. https://www.motor.no/aktuelt/volkswagen-sterk-motvilje-mot-elbiler/251529 Sitat: Etterspørsel og produksjon ned: Volkswagen-ansatt: «Sterk motvilje mot elbiler» Ved en Volkswagen-fabrikk i Emden i Nordvest-Tyskland blir det sagt opp ansatte, kuttet skift og tatt tidlig sommerferie. Årsak: lav etterspørsel. https://www.tv2.no/broom/vw-kutter-utsetter-produksjonen-av-flaggskipet/15870299/ Sitat: Kutter og utsetter Volkswagen er blant produsentene som merker dalende interesse for elbiler. For øyeblikket skal etterspørselen ligge omtrent 30 prosent lavere enn tidligere prognoser fra selskapet. Dette er en av årsakene til at bilprodusenten nå stenger produksjonen ved fabrikken i Emden i seks uker. Samtidig varsler de at de vil redusere bemanningen ved anlegget fra 1.500 til rundt 1.200 arbeidere, skriver The Telegraph. Dette vil blant annet påvirke produksjonen av det nye flaggskipet ID.7, som egentlig skulle startet i juli, men som nå skyves til senere i år. Det er usikkert hvordan dette vil påvirke leveransene. De første bilene er ventet til Norge i fjerde kvartal i år. Og bare for å ta med KGs favoritt: https://www.document.no/2023/06/29/volkswagen-ansatt-kundene-har-en-sterk-motvilje-mot-elbiler/ Endret 20. oktober 2023 av Tiuren 2
LadeJarl Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter #18 Skrevet 20. oktober 2023 Tiuren skrev (33 minutter siden): Det økte nok som du sier, men det er fordi man tvinger kundene til å velge elektrisk. Og opp 23% av veldig lite er ikke så imponerende når man har som mål å ikke produsere biler med forbrenningsmotor. https://www.motor.no/aktuelt/volkswagen-sterk-motvilje-mot-elbiler/251529 Sitat: Etterspørsel og produksjon ned: Volkswagen-ansatt: «Sterk motvilje mot elbiler» Ved en Volkswagen-fabrikk i Emden i Nordvest-Tyskland blir det sagt opp ansatte, kuttet skift og tatt tidlig sommerferie. Årsak: lav etterspørsel. https://www.tv2.no/broom/vw-kutter-utsetter-produksjonen-av-flaggskipet/15870299/ Sitat: Kutter og utsetter Volkswagen er blant produsentene som merker dalende interesse for elbiler. For øyeblikket skal etterspørselen ligge omtrent 30 prosent lavere enn tidligere prognoser fra selskapet. Dette er en av årsakene til at bilprodusenten nå stenger produksjonen ved fabrikken i Emden i seks uker. Samtidig varsler de at de vil redusere bemanningen ved anlegget fra 1.500 til rundt 1.200 arbeidere, skriver The Telegraph. Dette vil blant annet påvirke produksjonen av det nye flaggskipet ID.7, som egentlig skulle startet i juli, men som nå skyves til senere i år. Det er usikkert hvordan dette vil påvirke leveransene. De første bilene er ventet til Norge i fjerde kvartal i år. Og bare for å ta med KGs favoritt: https://www.document.no/2023/06/29/volkswagen-ansatt-kundene-har-en-sterk-motvilje-mot-elbiler/ Morsomt å lese siden salget av elbiler øker dramatisk i hele verden.. Synd for VW som ikke klarer konkurransen mot Tesla og kineserne selvsagt...Trolig er VW i godt selskap da, tviler på at mange av de gamle i bilindustrien lever til 2030.. 1
Tiuren Skrevet 20. oktober 2023 #19 Skrevet 20. oktober 2023 13 minutter siden, LadeJarl said: Morsomt å lese siden salget av elbiler øker dramatisk i hele verden.. Synd for VW som ikke klarer konkurransen mot Tesla og kineserne selvsagt...Trolig er VW i godt selskap da, tviler på at mange av de gamle i bilindustrien lever til 2030.. Ja, godt kineserne tar ansvar og fyrer igang noen hundre kullkraftverk for å holde oss med elbiler. 2
LadeJarl Skrevet 21. oktober 2023 Forfatter #20 Skrevet 21. oktober 2023 Tiuren skrev (23 timer siden): Ja, godt kineserne tar ansvar og fyrer igang noen hundre kullkraftverk for å holde oss med elbiler. Vestlig media er glad i å skrive dritt om Kina, kina har klart å øke fornybarandelen på strømnettet fra 26-28% til over 50 % på ett år..1 fuckings år!... Ingen andre land i verden når kineserne til anklene engang når det gjelder å bygge ut sol/ vindkraft . 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå