Gå til innhold

Zara - samme bukse og størrelse, men likevel ulik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte to av samme bukse fra Zara i samme størrelse, men når jeg prøver dem på er den ene større enn den andre. Jeg har ingen plagg fra zara fra før. Er det flere som har opplevd liknende?

Anonymkode: 70caa...252

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det hos H&M, to like bukser, samme artikkelnr, bare forskjellig farge. Den ene var perfekt, den andre bittelitt mindre.

Anonymkode: e8b1e...b62

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også opplevd det. Likte den første jeg kjøpte så godt at jeg kjøpte en til i en annen farge. Den siste prøvde jeg ikke, siden det var samme modell og størrelse. Den var mye mindre enn den første.

Det er nok ikke helt uvanlig.

• Liker 1
Skrevet

Ja, hos billigkjeder. Fast fashion blir produsert på samlebåndsfabrikker i Asia. Det sier seg selv at i produksjonen av billige klær så er ikke nøyaktige cm-mål så prekært. 

Anonymkode: 6137b...883

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte to helt like diesel i mørkeblå og lyseblå, den ene satt som et pølseskinn og den andre riktig.

Fikk forklart at mørke farger gjør at buksen blir mindre selv om størrelsene skal være helt lik og svarte jeans er verst, kan variere med 2 strl. 

Anonymkode: 98ea9...1aa

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, hos billigkjeder. Fast fashion blir produsert på samlebåndsfabrikker i Asia. Det sier seg selv at i produksjonen av billige klær så er ikke nøyaktige cm-mål så prekært. 

Anonymkode: 6137b...883

Feil. Det har med fargen å gjøre. 

Skrevet

Jeg opplevde dette i sko. Var kjempefornøyd med et par sko og kjøpte et par helt like i samme størrelse. De var for store 🙆‍♀️

Anonymkode: 4b808...559

Skrevet

Jeg opplevde det med Levi's en gang. Skulle ha samme buksa i både svart og blå. Den ene var stor i størrelsen og den andre liten i størrelsen.😅

Anonymkode: 1d0cf...c80

Skrevet

På Levis prøvde vi alltid flere bukser i helt samme str og vask for å få den «riktige», da de varierte i passform i samme størrelse. 

Den gang sa de at det var når stoffet ble skåret, at det ble skåret ut av stabler med stoff, og det kunne vri/flytte seg litt. 

Dette var på det glade 80-tallet. 

Anonymkode: 91474...d19

Skrevet

Jeg opplevde det for mange år siden (rundt 2007, kanskje?) med en dyr Fornarina-bukse. Tror den kostet 1599. Prøvde en svart bukse som satt helt perfekt, men ekspeditøren i butikken greide ikke å få av alarmen, så måtte finne en annen i samme modell, farge og størrelse. Denne var altfor trang, fikk den bare såvidt på meg. Sjekket inni buksa om den hadde fått feil lapp på seg, men sto riktig str inni buksa også. Så ikke bare på billigmerker at dette kan skje.

Og apropos Fornarina, lurer på om dette merket fortsatt eksisterer. Var jo superpopulært på 2000-tallet. Jeg elsket disse buksene og hadde mange av dem. Etter kanskje 2010, så poff, så var de borte. 

Ellers opplever jeg at de svarte jeansene nesten alltid er mindre i str enn de blå uansett merke, men i dette tilfellet var begge buksene svarte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 22.26):

Jeg kjøpte to helt like diesel i mørkeblå og lyseblå, den ene satt som et pølseskinn og den andre riktig.

Fikk forklart at mørke farger gjør at buksen blir mindre selv om størrelsene skal være helt lik og svarte jeans er verst, kan variere med 2 strl. 

AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 22.27):

Feil. Det har med fargen å gjøre. 

Hva var det med fargen som gjør at mørke bukser blir mindre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...