AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Hei For 1 år siden la jeg om kostholdet og begynte å ta trappa i stedet for heisen. Også hjemme hvor det er 9 etg. Det var grusomt, men jeg tenkte at det ville bli bedre etter hvert.... Det har det ikke blitt! for 10 uker siden stengte de heisen hjemme, så nå må jeg gå opp alle etasjene 2-4 ganger hver dag. Men hvorfor blir det ikke noe lettere?? Står med melkesyre fra helvetet og tårer i øya mens jeg peser som en ku i 6 etg, og må dra meg opp de sisste 3... Når kan man egentlig forvente fremgang?? Må legge til at jeg har ME og Lipødem, kan det være årsaken til at det ikke blir bedre? Anonymkode: 392ae...7f7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Skrevet 20. oktober 2023 Du har gått trappene i ett helt år uten noe fremgang? Lenge siden du har tatt blodprøver for å sjekke mangler (feks jern og d-vitamin)? Sykdommene du har kan selvsagt føre til økte smerter og at det er tyngre å gå trapper for deg enn andre, men du burde jo merke noe fremgang likevel. Men jeg hadde det sånn som deg (bortsett fra lipødem), og fant ut at jeg var helt tom for d-vitamin. Så ble litt bedre etter jeg begynte med behandling for det. Anonymkode: cd351...96e 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #3 Skrevet 30. oktober 2023 Får du nok proteiner så du bygger lktt muskler av "treningen"? Anonymkode: 6687e...48b 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 Du går ikke hurtigere opp trappene uten å skjønne det? Altså legger deg på samme relative anstrengelsesnivå, slik du blir like utmattet hver gang? Anonymkode: 496b3...fa3 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #5 Skrevet 5. november 2023 Hei! Det høres ut som du har gjort en stor innsats med å ta trappen i stedet for heisen, og det er virkelig imponerende! Når det gjelder hvor lang tid det tar å se fremgang, kan det variere fra person til person. Det kan være flere faktorer som påvirker hvor raskt du merker forbedringer, inkludert helsen din og eventuelle underliggende tilstander som ME og Lipødem. Det kan være lurt å snakke med en helsepersonell for å få mer spesifikk veiledning basert på din situasjon. Husk at enhver innsats du gjør for å være aktiv er flott, og det tar tid å bygge opp styrke og kondisjon. Hold motet oppe, du er på rett vei! Anonymkode: 96e01...7fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå