AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Vår venninnegjeng drar på en hyttetur sammen vanligvis 1 gang i året. Dette er som regel sååå hyggelig! Denne gangen har det blitt masse drama pga en kollega hun har dratt med seg. Vi andre hadde ikke møtt hun før turen, men vi godtok at hun ble med. Problemene begynte da jeg merket at hun kollegaen til venninna mi hele tiden "trakk seg unna" oss andre på en måte. Vi pleier alltid spille masse kortspill og sånt sammen, men ofte så forsvant hun venninna på rommet eller satt seg i stua med en bok. Det er jo utrolig uhøflig å holde på sånn når man er på hyttetur med andre! Etter at dette hadde holdt på i et par dager konfronterte jeg henne med dette, og hun begynte å sippe! I alle dager. Hun sa at siden hun var ny i gjengen og hun blir fort sliten av masse folk og trenger sin egen tid, så trekker hun seg unna. Dette er jo totalt bullshit, ingen blir så sliten av å sitte sammen med andre og ha det hyggelig at de må sette seg med en bok mens vi andre spiller kort! Jeg ble drit sur og sa det rett ut til henne at dette lager så dårlig stemning blant oss andre at hun holder på sånn. Men nei da, da ble også venninna mi sur PÅ MEG?! Er da ikke jeg som går rundt og furter for meg selv og sprer dårlige vibes, ærlig talt. Dette endte med at kollegaen til venninna mi reiste hjem fra hytta! Herregud, og nå er venninna mi drit sur på meg og det er bare masse dritt. Sorry for langt innlegg men ja, kjenner bare at jeg er så sur på hele opplegget nå. Noen som har råd eller noe til dette? Anonymkode: 7cb8b...0eb 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vår venninnegjeng drar på en hyttetur sammen vanligvis 1 gang i året. Dette er som regel sååå hyggelig! Denne gangen har det blitt masse drama pga en kollega hun har dratt med seg. Vi andre hadde ikke møtt hun før turen, men vi godtok at hun ble med. Problemene begynte da jeg merket at hun kollegaen til venninna mi hele tiden "trakk seg unna" oss andre på en måte. Vi pleier alltid spille masse kortspill og sånt sammen, men ofte så forsvant hun venninna på rommet eller satt seg i stua med en bok. Det er jo utrolig uhøflig å holde på sånn når man er på hyttetur med andre! Etter at dette hadde holdt på i et par dager konfronterte jeg henne med dette, og hun begynte å sippe! I alle dager. Hun sa at siden hun var ny i gjengen og hun blir fort sliten av masse folk og trenger sin egen tid, så trekker hun seg unna. Dette er jo totalt bullshit, ingen blir så sliten av å sitte sammen med andre og ha det hyggelig at de må sette seg med en bok mens vi andre spiller kort! Jeg ble drit sur og sa det rett ut til henne at dette lager så dårlig stemning blant oss andre at hun holder på sånn. Men nei da, da ble også venninna mi sur PÅ MEG?! Er da ikke jeg som går rundt og furter for meg selv og sprer dårlige vibes, ærlig talt. Dette endte med at kollegaen til venninna mi reiste hjem fra hytta! Herregud, og nå er venninna mi drit sur på meg og det er bare masse dritt. Sorry for langt innlegg men ja, kjenner bare at jeg er så sur på hele opplegget nå. Noen som har råd eller noe til dette? Anonymkode: 7cb8b...0eb Eh jo, det er du som sprer dårlige vibes… Du vet ikke hvorfor denne venninnen blir sliten av å være sosial. Noen har høytfungerende autisme og trekker seg tilbake når det blir for mye, jeg personlig sliter med å være sosial over tid , så jeg må trekke meg tilbake og hvile/ koble ut innimellom. Kanskje venninnen sliter med depresjon, eller annen sykdom. Anonymkode: 3b1e0...ce7 97 2 56
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 20. oktober 2023 Skjønner henne godt. Kortspill er dritkjedelig. Det er mye hyggeligere å trekke seg litt tilbake iblant med en bok. Anonymkode: 80f88...f38 57 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 20. oktober 2023 Uff, så utrolig dårlige antenner du har. Og så ufint du oppførte deg. Er jo du som ødela stemningen, slik jeg ser det. Man er forskjellige, og det burde absolutt respekteres. Anonymkode: 17792...67c 79 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg forstår det snart er helg, men dette var et dårlig forsøk, TS. 1/10. Anonymkode: 2410a...37f 59 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eh jo, det er du som sprer dårlige vibes… Du vet ikke hvorfor denne venninnen blir sliten av å være sosial. Noen har høytfungerende autisme og trekker seg tilbake når det blir for mye, jeg personlig sliter med å være sosial over tid , så jeg må trekke meg tilbake og hvile/ koble ut innimellom. Kanskje venninnen sliter med depresjon, eller annen sykdom. Anonymkode: 3b1e0...ce7 Trenger ikke være sykdom eller diagnose en gang, bare litt introvert. Anonymkode: 0ccad...cc6 43 14
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #7 Skrevet 20. oktober 2023 Herre, det er du som skulle vært sendt hjem. Folk er forskjellige. Dere kunne hatt en koselig tur selvom kollegaen ikke ville spille spill vel! Er dere andre 6 år eller? Anonymkode: 66df5...612 36 9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #8 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herre, det er du som skulle vært sendt hjem. Folk er forskjellige. Dere kunne hatt en koselig tur selvom kollegaen ikke ville spille spill vel! Er dere andre 6 år eller? Anonymkode: 66df5...612 Kortspill og lignende. Mener ikke nødvendigvis at vi sitter og spiller vriåtter i timesvis men det var et eksempel på at vi gjør sosiale ting på hytta. Da er det ganske frekt å sette seg ned med bok fra hennes side var pointet mitt Anonymkode: 7cb8b...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #9 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er jo totalt bullshit, ingen blir så sliten av å sitte sammen med andre og ha det hyggelig at de må sette seg med en bok mens vi andre spiller kort! Jeg blir så sliten. Men jeg hadde droppet hele hytteturen når jeg vet at jeg må reise med folk som sliter meg ut. Anonymkode: d2a4c...380 12
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #10 Skrevet 20. oktober 2023 Det er jo du som burde dratt hjem. Slutt å bry deg med hva andre gjør, pass på deg selv. Er dere 14 år? Anonymkode: 07b4a...0b0 13 7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #11 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forstår det snart er helg, men dette var et dårlig forsøk, TS. 1/10. Anonymkode: 2410a...37f Og meningen med denne kommentaren var hva? Anonymkode: 7cb8b...0eb
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #12 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo du som burde dratt hjem. Slutt å bry deg med hva andre gjør, pass på deg selv. Er dere 14 år? Anonymkode: 07b4a...0b0 Faktisk snart 30 men takk. Skjønner ikke hvorfor du mener at jeg burde dratt hjem? Anonymkode: 7cb8b...0eb 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 Populært innlegg #13 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg nekter å tro at noen voksne har så lite kunnskap om mennesker som det TS later til å ha. Anonymkode: 26f8d...7b1 57 10
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #14 Skrevet 20. oktober 2023 Det er du som lager drama, hva med å prøve å bli kjent med kollegaen, spørre hva hun liker å gjøre og ta hensyn til det? Jeg vet ikke hvor mange dere er, men det kan være litt overveldende å være ny i en etablert gruppe og du virker ikke akkurat som en inkluderende person. Anonymkode: 0e21a...ba8 22
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #15 Skrevet 20. oktober 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forstår det snart er helg, men dette var et dårlig forsøk, TS. 1/10. Anonymkode: 2410a...37f Ja, alt for åpenbar og ganske triviell. Anonymkode: 425bd...6ad 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #16 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Faktisk snart 30 men takk. Skjønner ikke hvorfor du mener at jeg burde dratt hjem? Anonymkode: 7cb8b...0eb Fordi du oppfører deg utrolig dårlig!! Anonymkode: 53811...af6 15 7
Blåjojo Skrevet 20. oktober 2023 #17 Skrevet 20. oktober 2023 Ja. Skjerp deg! Mange som blir slitne av sånt og trenger egentid. Om du har problemer med å godta at ikke alle har samme nivå av toleranse for støy og sosialt samvær som det du har, så er det du som har problemet. 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #18 Skrevet 20. oktober 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Faktisk snart 30 men takk. Skjønner ikke hvorfor du mener at jeg burde dratt hjem? Anonymkode: 7cb8b...0eb Fordi du oppfører deg dårlig, du har jo null antenner og sprer dårlig stemning, og var ufin mot kollegaen. Er ikke rart venninna di er sur på deg. Neste gang håper jeg de tar med kollegaen igjen og lar deg bli igjen hjemme. Og jeg tror ikke et sekund på at du er snart 30, du kan ikke være voksen og ha så lite innsikt. Anonymkode: 07b4a...0b0 18 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #19 Skrevet 20. oktober 2023 Du lagde for mye drama, men kollegaen burde droppet å være med om hun konstant måtte ha egentid. Dere er begge to problem i gruppen. Anonymkode: bddc3...c20 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #20 Skrevet 20. oktober 2023 Wow, du har levd i snart 30 år og du har så lite sosiale antenner? Noen trenger mer alenetid enn andre, spesielt blant nye folk. Det kan være ulike diagnoser, at hun er sliten om dagen, eller bare at hun er veldig introvert og ikke orker å være "på" hele dagen. Det er faktisk ganske normalt, overraskende at du ikke har møtt på denne "problemstillingen" før nå. Derav kommentarene om troll lenger oppe i tråden. Og ja, det er definitivt du som sprer dårlig stemning. Ut fra det du skriver har hun jo ikke gjort noe galt, bare trukket seg litt unna når hun har behov for det. Det er da helt lov. Og slik du skisserer det er jo den høflige måten å gjøre det på, hvor man bare setter seg med en bok eller går på rommet litt. Det hadde vært uhøflig dersom hun høylytt hadde klaget over at dere skulle være sosiale hele tiden, men hun har altså bare trukket seg litt tilbake. Jeg forstår godt at hun ble lei seg og reiste hjem når du faktisk reagerte med å bli sint på henne for det. Du er en mobber. På våre hytteturer hvor det er mye sosialt har de fleste perioder hvor de trekker seg litt tilbake for å få ladet opp batteriene igjen, det er da virkelig helt normalt. Anonymkode: d5bbb...2bd 13 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå