AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Ønsker å gi noe ekstra fint til sønn på 16 år som inviterte venner som ikke kunne komme. Han gamer en del og er ellers opptatt av trening og gitar. Liker å oppleve nye ting. Har noen tips til konkret gave på selve dagen? Er det noe som er "hot" blant denne aldersgruppen akkurat nå? (Han er ikke den som gir beskjed, men tenker alltid at det er for mye så sier ikke noe til oss om ønsker) Håper noen har tips! Anonymkode: 504d6...6a9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Skrevet 20. oktober 2023 Hvor mye tenker du det kan koste? Anonymkode: 2de9d...27e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 En ny mobiltelefon. Den sist utgitte iphone eller android av typen han liker best. Anonymkode: c6f55...9fb 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 Har du spurt hva han ønsker seg da? Hvilken prisklasse tenker du?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #5 Skrevet 20. oktober 2023 North Face dunjakke/boblejakke? Anonymkode: 23c53...caa
I Grosny Skrevet 20. oktober 2023 #6 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ønsker å gi noe ekstra fint til sønn på 16 år som inviterte venner som ikke kunne komme. Han gamer en del og er ellers opptatt av trening og gitar. Liker å oppleve nye ting. Har noen tips til konkret gave på selve dagen? Er det noe som er "hot" blant denne aldersgruppen akkurat nå? (Han er ikke den som gir beskjed, men tenker alltid at det er for mye så sier ikke noe til oss om ønsker) Håper noen har tips! Anonymkode: 504d6...6a9 Jeg tenkte på en eller annen konsertopplevelse med interessant gitarspill. https://operatilfolket.no/konserter/konsert-unionen-gitartrio/ Men jeg ville ha ønsket meg noe annet, som er fryktelig dyrt: En rå sykkel:https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=321661479
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #8 Skrevet 20. oktober 2023 I Grosny skrev (1 time siden): Jeg tenkte på en eller annen konsertopplevelse med interessant gitarspill. https://operatilfolket.no/konserter/konsert-unionen-gitartrio/ Men jeg ville ha ønsket meg noe annet, som er fryktelig dyrt: En rå sykkel:https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=321661479 Det gitarspillet tror jeg ikke vil slå an, ikke er de kjent heller. Får «kulturelle skolesekken» vibes. Den sykkel var jo ekstremt spesifikt, skal man først svi av 15K på gave tror jeg at både ny mobil, gaming PC, merkeklær hadde slått mye bedre an. En dyr sykkel er litt sært om man ikke er spesielt interessert. Noe jeg ikke tror sønnen til ts er, for da hadde hun ikke spurt. Er man helt i villrede er pengegave det safeste. Jeg synes det er litt rart å spørre på et forum, ingen her kjenner gutten, det burde egentlig mor gjøre. Er man så lite engasjert i egne barn sine interesser, at man vet så lite at man må spørre på kg, så mener jeg pengegave eer tryggest. Anonymkode: c9235...db0
I Grosny Skrevet 20. oktober 2023 #9 Skrevet 20. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det gitarspillet tror jeg ikke vil slå an, ikke er de kjent heller. Får «kulturelle skolesekken» vibes. Den sykkel var jo ekstremt spesifikt, skal man først svi av 15K på gave tror jeg at både ny mobil, gaming PC, merkeklær hadde slått mye bedre an. En dyr sykkel er litt sært om man ikke er spesielt interessert. Noe jeg ikke tror sønnen til ts er, for da hadde hun ikke spurt. Er man helt i villrede er pengegave det safeste. Jeg synes det er litt rart å spørre på et forum, ingen her kjenner gutten, det burde egentlig mor gjøre. Er man så lite engasjert i egne barn sine interesser, at man vet så lite at man må spørre på kg, så mener jeg pengegave eer tryggest. Anonymkode: c9235...db0 Kg i dette tilfellet er en brainstorm, og det er ingen dårlig ide. Kanskje det penser TS inn på et bra tankespor. Jeg synes ikke pengegaveideen din var dårlig. Grom sykkel er veldig spesifikt, det er jeg enig i, men han er sportsgutt. Dessuten skal man kjenne gutten for å forstå hvilken type sykkel og størrelse som blir bra for han og hans bruksområde (dumt å gi han en Specialized Roubaix hvis han ønsker seg en Orbea Oiz). Angående pengegave. Man kan vippse pengegave med gavepapireffekt. Har man en ide om hva man vil gi kan man skrive det på vippsbeskjeden, f.eks. " Delfinansiering av en pent brukt rå sykkel eller noe annet fint". Endret 20. oktober 2023 av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #10 Skrevet 20. oktober 2023 Han ønsker seg en spesifikk Replay bukse, men jeg ønsker gjerne å overraske med noe annet også. Kanskje noe han selv ikke ville kommet på. Gjerne ikke så veldig dyrt, maks 600,- Jeg mener det lønner seg å bruker tid på å undersøke om det kommer noen gode, kreative forslag fra dere. Har god erfaring med tips herfra i andre saker Anonymkode: 504d6...6a9 1
I Grosny Skrevet 20. oktober 2023 #11 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han ønsker seg en spesifikk Replay bukse, men jeg ønsker gjerne å overraske med noe annet også. Kanskje noe han selv ikke ville kommet på. Gjerne ikke så veldig dyrt, maks 600,- Jeg mener det lønner seg å bruker tid på å undersøke om det kommer noen gode, kreative forslag fra dere. Har god erfaring med tips herfra i andre saker Anonymkode: 504d6...6a9 Man kan få en god bordtennisracket for den prisen.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #12 Skrevet 20. oktober 2023 Et kjæledyr fra Finn? Anonymkode: 19526...536
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 Her fikk 16 åringen sessongkort i slalombakken. Anonymkode: 05963...361
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #14 Skrevet 21. oktober 2023 Sekstenåringen her dro sammen med meg for å velge ut klær (3000 kr) Han har ellers bare fått pengegaver fra øvrig familie. En ny mobil hadde nok ikke slått feil hos de fleste tenåringer, finnes en del «nybrukt» eller kampanjer man kan følge med på. Anonymkode: 3d5ce...c7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå