Gå til innhold

Gravid i første trimester og har mistet ALL sexlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har liksom hørt at mange får økt sexlyst under graviditet. Jeg er i uke 7, og har virkelig hatt null lyst på sex siden jeg ble gravid…

Synes det er litt trist, siden jeg vet jo at det kommer til å bli lite sex i perioden etter at baby kommer. Det er selsvagt helt greit, men da hadde jeg håpet på en «god periode» med partner nå. 

Hva er deres erfaringer? Noen andre som har opplevd å miste lysten?

Anonymkode: be999...0e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kommer tilbake.

• Liker 2
Skrevet

Det er både helt normalt og helt lov. Vi hadde sex sist gang i svangerskapsuke 10. derifra skulle barnet bli nesten 1 år før vi kom i gang igjen.

Ja, jeg har en tålmodig mann ❤️

Anonymkode: f7646...031

• Liker 1
Skrevet

Her var vel sist gang i sånn uke 15 eller noe. Uke 35 nå. Regner med den dukker opp igjen etter hvert ^,^ vi har det helt fint sånn da

Anonymkode: 155fb...60c

Skrevet

18 år senere og den har enda ikke kommet tilbake.....

Anonymkode: 282c8...7c6

• Liker 1
Skrevet

Ganske normalt at det er labert, i alle fall tidlig. Noen opplever mer lyst utover svangerskapet. Jeg hadde mer lyst enn normalt da jeg var i 3.trimester.

Anonymkode: 454c4...5f1

• Liker 1
Skrevet

Opplevde det samme, var som å skru av en bryter i 1. trimester. Kom seg rundt uke 14, men er fortsatt ikke helt som før. Men vi har fokus på kos og annen nærhet, og så hender det at jeg gir han en runk om jeg er opplagt men ikke føler helt for å ha sex selv. Gjorde ikke det i 1. trimester altså, da hadde jeg 0 lyst. Så det blir kanskje bedre utover i svangerskapet 😊 Husk å være nær hverandre og kose også uten sex.

Anonymkode: 2d1d0...b3b

• Liker 1
Skrevet

Det går over. 1 trimester er unntakstilstand. Kommer tilbake i 2 trimester, sammen med energien og livsgleden 😁😁

Anonymkode: b47ef...85f

• Nyttig 1
Skrevet

Veldig veldig individuelt, så ikke len deg for mye på hvordan andre sier det blir! Jeg hadde tvert imot hørt om mange som mistet sexlyst helt under hele svangerskapet, så jeg ble veldig overrasket over at jeg ikke hadde det sånn.

Jeg har ganske lav sexlyst til vanlig,  men den har vært unormalt høy hele svangerskapet, selv i 1. trimester da jeg var kontinuerlig kvalm, og selv om jeg hele veien har vært utrolig sliten. For min del har nok økt hormonnivå og følsomhet hatt mye å si, samt at jeg til vanlig er mye stresset for småting og har litt mye fokus på meg selv og egne utfordringer, mens graviditeten har fått meg til å føle meg mye mer tilknyttet samboer på en annen måte, jeg har blitt mye mer kjærlig og fysisk. Så man vet ikke hva man får på forhånd.

så om det endres kommer sikkert an på hvorfor den har forsvunnet, om det er hormonelt eller endret fokus er det ikke sikkert det blir bedre, om det er kvalme blir det trolig bedre (selv om noen er kvalme hele veien blir de fleste heldigvis bedre litt uti 2. Trimester), om det gjelder energi og slitenhet ellers er det noen som får masse energi i 2. Trimester, mens andre bare blir gradvis mer slitne.

Tror ikke du kan gjøre mer enn å ta det som det kommer og snakke med partner om det, og evnt finne andre løsninger man kan trives med i mellomtiden - hvertfall viktig at han forstår hvor det kommer fra og at manglende lyst er vanskelig for deg også - her i huset har jeg hvertfall brukt mye tid på å forberede både meg og samboer på mulige tørkeperioder på den fronten, selv om det ikke har blitt så mye av ennå

Anonymkode: b363c...15f

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det går over. 1 trimester er unntakstilstand. Kommer tilbake i 2 trimester, sammen med energien og livsgleden 😁😁

Anonymkode: b47ef...85f

Ikke nødvendigvis,her er ungen 3 år og fremdeles like laber

Anonymkode: e065c...88c

• Liker 1
Skrevet

Forvente sexlyst i første trimester? Jeg hadde ikke engang livslyst. 

Gi deg en pause, kroppen din jobber beinhardt med å skape et nytt menneske - sex er faktisk noe av det siste du bør tenke på når du kjenner at din lyst er borte. 

Anonymkode: ddb46...38c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...