AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Rett på sak! Jeg fjernet to utvendige hemoroider forrige mandag. Fikk sykemelding en uke, altså tilbake til jobb på tirsdag. Selv om jeg er bedre smertemessig, og sikkert enda bedre over helga, ser jeg for meg noen problemer. Derfor håper jeg noen har erfaringer! Jeg klarer ikke sitte rett opp og ned lenge av gangen uten å få vondt, men jeg har stillesittende jobb. Paracet holder ikke når jeg har for vondt, men paralgin forte kan jeg jo ikke ta på jobben. Større dobesøk blir vel også utelukket, for jeg kan ikke bruke papir. Samtidig kan jeg jo ikke styre når jeg må på do. Hvordan i alle dager skal jeg løse dette? Hvor lang tid tok det før du var god nok til å komme tilbake i jobb? Når blir det bedre? Anonymkode: a1fc1...940
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Skrevet 20. oktober 2023 Kan ikke svare men lurer på hvordan operasjonen var? Jeg må ta en sånn operasjon før eller senere men er livredd. Men vil ikke gå rundt med utvendige hemoroider for alltid heller.. Anonymkode: 9d30b...571
Ulven Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 Når det gjelder dobesøk er en ketchupflaske genial. Lunket vann og man har en minidusj. Når det gjelder sitting vil jeg tro at du kan få det noe bedre ved å sitte på en badering eller en pute av typen Tempur el.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan ikke svare men lurer på hvordan operasjonen var? Jeg må ta en sånn operasjon før eller senere men er livredd. Men vil ikke gå rundt med utvendige hemoroider for alltid heller.. Anonymkode: 9d30b...571 For min del er det litt tidlig å se resultatet. Jeg er likevel ikke i tvil om at det var verdt det. Hvis du plages mye i forhold til hygiene, smerter og blødninger, ville jeg gitt det et forsøk. Operasjonen ble gjort i lett narkose og var ikke noe å grue seg til. Fikk også lokalbedøvelse, så kjente ingenting før dagen etter. De påfølgende dagene hadde jeg også mer ubehag en skarpe smerter. Det har hele veien vært små "tak" av smerte, særlig etter dobesøk, men det er ikke lenge av gangen for min del. Jeg har stort sett klart meg på paracet, men "takene" kan kreve mer. Det er også viktig å ta duphalac eller lignende, drikke masse og bevege seg litt for å gjøre dobesøk enklere. Så må du dusje etter bæsj, for du kan ikke bruke dopapir. Det er ikke en delikat operasjon og du må forberede deg på blod og smerte i dagene etter, men det kommer til å gå fint. Ta de smertestillende du får, så slipper du unna mye. Dusjen er også en god venn både for hygiene og lindring med litt kjølig vann. Anonymkode: a1fc1...940
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå