Gå til innhold

Hvor lenge hadde du sug etter snus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har forsøkt å slutte med snus utallige ganger. Har prøvd i flere år av og på faktisk. Har klart å holde meg alt i fra ett døgn til 3 måneder men faller alltid tilbake på snus. 

Nå på siste forsøk holdt jeg meg i 3 uker, men så var jeg så lei av å kontant tenke på snus hver gang jeg våknet og flere ganger i løpet av dagen at jeg til slutt begynte igjen. 

Hører noen sier at suget forsvant etter 10 dager osv. Kan ikke forstå at suget for noen går bort så kjapt? Hvorfor sitter det så lenge i hos meg?? 

Livet et liksom ikke det samme uten.. og hvor lenge må jeg føle det slik? Det er jo selvpining. 

Anonymkode: 074e8...4bd

Skrevet

Samme her. Jeg lå på sykehus i 6 dager, temmelig nedsløvet. Da jeg våknet til live igjen hadde jeg helt glemt at jeg snuset, ingen problem det. Men da jeg ble utskrevet var det første jeg gjorde var å gå innom butikken og skaffe meg snus. Bare MÅTTE ha den til kaffe når jeg kom hjem. Så tror denne snusingen er psykologisk betinget. 

Anonymkode: 2bddb...640

Skrevet

Den forsvinner ikke hos meg ser det ut til. Har sprukket igjen etter 5 måneder. Sist etter 9. Men er i en tøff situasjon og har nok å fokusere på enn å holde meg unna den snusen. 

• Liker 1
Skrevet

Holdt meg snusfri ca like lenge som deg TS. Å lurer på det samme.

Er så likegyldig og det bekymrer meg. Istedefor å være stolt over at jeg faktisk klarer meg uten snus så er jeg likegyldig og synes alt er kjedelig. Iitt sånn at du tenker hva er egentlig vitsen med å lide seg gjennom dette- bedre å fortsette med snusing.

Er det verdt det liksom.. når går det over/,,blir bedre. 

Det må skje snart hvisikke så sprekker jeg 😭

Anonymkode: 1d02f...a9f

Skrevet

Jeg klarte å være snusfri i flere år, men sprakk for to år siden da jeg var gjennom en stressende periode. Har snust siden, men prøver å slutte igjen nå. Jeg sluttet egentlig aldri å ha lyst på snus, men suget ble mindre. Det er ganske demotiverende å skulle slutte nå når jeg vet at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å slutte å ha lyst på snus.. 

• Liker 1
Skrevet

Ca ett år her. Hadde heldigvis viljestyrke nok til å ikke sprekke. Hadde da snusa i 20 år

Anonymkode: 792a6...f2b

Skrevet

3 dager, etter over 20 år med en boks om dagen.

Anonymkode: 2a614...d08

Skrevet

7 år senere og fremdeles savn

Anonymkode: 87b94...5f3

Skrevet

Den første uka var verst, så ble det bedre og bedre. Jeg kunne fremdeles huske godt hvor deilig det var med en snus i flere år etterpå, men jeg ønska ikke å gå gjennom den første uka en gang til så jeg falt aldri for den fristelsen.

Anonymkode: 1ddd2...442

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 10.01):

Hei! 

Jeg har forsøkt å slutte med snus utallige ganger. Har prøvd i flere år av og på faktisk. Har klart å holde meg alt i fra ett døgn til 3 måneder men faller alltid tilbake på snus. 

Nå på siste forsøk holdt jeg meg i 3 uker, men så var jeg så lei av å kontant tenke på snus hver gang jeg våknet og flere ganger i løpet av dagen at jeg til slutt begynte igjen. 

Hører noen sier at suget forsvant etter 10 dager osv. Kan ikke forstå at suget for noen går bort så kjapt? Hvorfor sitter det så lenge i hos meg?? 

Livet et liksom ikke det samme uten.. og hvor lenge må jeg føle det slik? Det er jo selvpining. 

Anonymkode: 074e8...4bd

Selve det fysiske suget gikk vel ordentlig bort etter et par måneder, men jeg kan fortsatt få lyst på snus nå 4 år etter at jeg sluttet 😄

Anonymkode: 1a08a...07e

Skrevet

Jeg tror nok du vil ha et sug til du dør, så jeg tror det handler om å bare venne seg til det. 

Jeg er 441 dager nå. 

Anonymkode: 712e4...92e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...