AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Ja butikkene har fått inn julekaker og jeg lurer på hvilke julekaker du skal ha til jul? Selv skal jeg ha pepperkaker, kromkaker, havreflarn, risboller, Ellers vet jeg ikke. Anonymkode: 4d8a2...60a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Skrevet 20. oktober 2023 Serinakaker, risboller og hvite kakemenn (de man får kjøpt smaker veldig rart, uten at jeg har funnet ut av hvorfor. Hjemmebakt er noe helt annet 😍). Dette er «må ha»-kakene, og så baker jeg gjerne 3-4 andre typer i tillegg, men varierer litt fra år til år. Anonymkode: 18b51...a39
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg baker kakemenn, serinakaker, vaniljekranser, brune pinner, vepsebol, krumkaker og lefser Anonymkode: a44dc...ea9
Numii Skrevet 20. oktober 2023 #5 Skrevet 20. oktober 2023 Serinakaker, brune pinner, brente mandler og risboller med dronningsjokolade lager jeg selv, men må også ha mamma sine krumkaker og mandelflarn. Hun får selvsagt av det jeg har lagd, det blir fort veldig mye.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #6 Skrevet 20. oktober 2023 Vi baker smultringer, ingefærkaker, hvite kakemenn, brune pinner, havreflarn og krumkaker. Og i tillegg til kakene lager vi risboller, cornflakestopper, rocky road, oreofudge og karameller. Anonymkode: fa4a3...1a7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #7 Skrevet 20. oktober 2023 Pepperkaker, havreflarn, krumkaker, brune pinner, sjakkruter, delfiakake, goro. Og kanskje flere om tiden strekker til Anonymkode: 7a11e...742
Eneri Skrevet 20. oktober 2023 #8 Skrevet 20. oktober 2023 Tjukklefse, sjakkruter, mørdeigskaker m syltetøy, hvite kakemenn, karamellkaker (disse får jeg), krumkaker, kransekakepinner, risboller. Kanskje Sarah Bernard. Trodde jeg MÅTTE ha pepperkaker, men ble ikke til at vi bakte det ifjor, og det gikk faktisk helt fint!
Gjest Heidi Høst Skrevet 20. oktober 2023 #9 Skrevet 20. oktober 2023 Pepperkaker, brune pinner, skrull, nøttetopper og amaretti. Har mer fokus på lefsebaking enn kakebaking.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #10 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg skal bake lefser, aniskringler, pepperkaker og kokosmakroner. Anonymkode: 31bb6...fe9
Annie33 Skrevet 20. oktober 2023 #11 Skrevet 20. oktober 2023 Julekaker, pepperkaker, Sarah bernard, brune pinner pluss det ungene har lyst å bake
Arkana Skrevet 21. oktober 2023 #12 Skrevet 21. oktober 2023 Faste julekaker: Pepperkaker (inkludert pepperkakelandsby som familien pynter sammen), shortbread, kransekake/kransekakestenger, bordstabelbakkels og strull (litt som krumkaker bare veldig mye bedre). I tillegg baker vi en eller flere andre sorter litt etter humør og lyst, det kan være kokosmakroner, risboller, havreflarn, brune pinner eller noe annet.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #13 Skrevet 22. oktober 2023 Baker kolakaker (som er brune pinner?) og serinakaker, og kjøper pepperkaker. Også er det alltids noe annet mamma ordner med, som silkekaker/sjakkruter og krumkaker. Anonymkode: 07c55...1e1
Somle Skrevet 22. oktober 2023 #14 Skrevet 22. oktober 2023 Skal lage krumkaker og brune pinner. Kjøper nok pepperkaker også. Så er vi på det lokale julemarkedet og kjøper noe godt der også, varierer hva vi prøver ut.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #15 Skrevet 24. oktober 2023 Frister å lage lussekatter og Anonymkode: 4d8a2...60a
Jytte Skrevet 24. oktober 2023 #16 Skrevet 24. oktober 2023 (endret) Vet ikke. Men må bake noe og er ikke så glad i tørre kaker. Tenkte be familien en dag hvis de ikke drar på hytta. Hvis de kommer, noe jeg tror, må det være noe barna liker. En kremkake av noe slag eller en supersaftig sjokoladekake med masse fet krem. Er selv veldig glad i ostekake, men vet ikke om den faller i smak hos barna. Tror og håper jeg får lefser av min mor. Det vil si hvis jeg skal ha selskap. Det handler ikke om at jeg ikke kan bake, men hva jeg liker. Kan alltids kjøpe noe hos bakeren av tørre kaker, men sju slag blir det ikke. Endret 24. oktober 2023 av Jytte
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #17 Skrevet 24. oktober 2023 Pepperkaker, krumkaker, sånne pinner med kanel på (finske?), kransekake, delfiakake hvis jeg får tak i. Blir aldri vellykket når jeg prøver å lage dem selv. Anonymkode: 4cdbe...858
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #18 Skrevet 24. oktober 2023 Krumkaker pepperkaker julemenn Anonymkode: d26cd...874
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #19 Skrevet 24. oktober 2023 Kjøper pepperkaker. Lager risboller, havreflan og krumkaker. Det er egentlig for mye. Vi er to i huset. Anonymkode: 96ed9...eeb
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #20 Skrevet 24. oktober 2023 Begynner å bake julekaker allerede i november, så gleder meg masse Her blir det bakt pepperkaker, peppernøtter, jødekaker, mandelflarn, knekk med sjokolade og nøtter, brunsli, kransekakestenger/evt amaretti, skotske smørkjeks. Baker også stollen, lager marsipan og kandiserer appelsinskall. Har lyst til å bake brune pinner og berlinerkranser, men tror det blir litt mye selv om jeg fryser ned og gir bort. Lefser og smultringer kjøper jeg inn (virker som et strev å bake selv) Anonymkode: 8b9e9...f82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå