AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #61 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er ikke helt endimensjonalt, så kan hende du passer bra inn. En mannlig håndverker, i hvert fall i bransjer som krever fagutdanning og fremdeles domineres av etnisk norske, for eks elektrikere eller rørleggere, har ikke nødvendigvis lav status. Ofte tjener de ganske godt også, sånn type 1 mill i året hvitt og 1 mill til svart (hvis de vil). Driver de eget firma tjener de kanskje enda mer. En mannlig håndverker har kanskje lavere status enn en mannlig advokat, men han har definitivt høyere status enn en mannlig jurist i offentlig sektor med en årslønn på 600k-1 mill i året. De fleste kvinner ser på menn med høyere utdanning og jobb i offentlig sektor, selv i jobber som er høytlønte til off. sektor å være, som tapere. Anonymkode: 3615b...5eb Mannen min er ikke norsk, tjener ikke over 1 million og driver ikke eget firma. Anonymkode: 68fa3...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #62 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var 9 da jeg var i forhold med eksene. De var rundt 4-5. Hva har det å si? Anonymkode: 68fa3...f0b AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hva var det som var så morsomt? Anonymkode: 68fa3...f0b Ja det er morsomt. Du ranker deg som 9 men eksene dine var 4 - 5 🤣 Anonymkode: 231df...b49
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #63 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er morsomt. Du ranker deg som 9 men eksene dine var 4 - 5 🤣 Anonymkode: 231df...b49 Jeg var ung, modellslank, med pent ansikt, høyere utdanning med toppkarakterer, smart, empatisk og huslig. Mine ekser var begge overvektige, uten høyere utdanning, ingen skolelys, gjennomsnittelig lønn, lite huslige og dårlige holdninger til kvinner. Anonymkode: 68fa3...f0b 2
Fighter83 Skrevet 20. oktober 2023 #64 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg har egentlig bare delvis problemer med dette ordet og helt i mot det : kun "gami" for dem som lurte.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #65 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjelder dette damer også, eller kun når menn jobber deltid? Anonymkode: b92b8...40a Selvfølgelig. Derfor tror jeg ikke noe på myten om hjertekirurgen som slår seg sammen med Rema-betjenten, eller professoren som faller pladask for vaskehjelpen på universitetet. Det er bare tull. Anonymkode: 33c9d...702 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #66 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er morsomt. Du ranker deg som 9 men eksene dine var 4 - 5 🤣 Anonymkode: 231df...b49 Er du 14 år ( i hodet)? Det er vel ingen oppegående mennesker over 15:år som "ranker" andre mennesker etter utseendet på den måten? Anonymkode: c05b8...f7e 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #67 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er du 14 år ( i hodet)? Det er vel ingen oppegående mennesker over 15:år som "ranker" andre mennesker etter utseendet på den måten? Anonymkode: c05b8...f7e Jeg ranker ingen jeg. Hun sa selv hun var 9 og eksene var/er 4 & 5 — mao. Hun ranker seg og andre selv. Anonymkode: 231df...b49
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #68 Skrevet 20. oktober 2023 Kvinner har siden tidenes morgen giftet seg oppover, såkallt hypergami. Hysterisk morsomt at kvinner i 2023 fremdeles fornekter det for å sette seg i ett bedre lys. Kvinners største fiende er statistikk. Anonymkode: 1b629...378
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #69 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kvinner har siden tidenes morgen giftet seg oppover, såkallt hypergami. Hysterisk morsomt at kvinner i 2023 fremdeles fornekter det for å sette seg i ett bedre lys. Kvinners største fiende er statistikk. Anonymkode: 1b629...378 Mrn se deg rundt da. Hvor mange oppriktig vellykka høystatusmenn ser du rundt deg? Kanskje opp i mot 10 av 100? Hvor mange tilsvarende kvinner ser du? 25 av 100? 30 av 100? 40 av 100? Menn er ikke mye å se opp til om dagen, de har klart tilpasningen til moderne tider mye dårligere enn kvinner. Anonymkode: 33c9d...702 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #70 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner har siden tidenes morgen giftet seg oppover, såkallt hypergami. Hysterisk morsomt at kvinner i 2023 fremdeles fornekter det for å sette seg i ett bedre lys. Kvinners største fiende er statistikk. Anonymkode: 1b629...378 Vis oss den (norske) statistikken, da. Det er forøvrig ingen som nekter for at hypergami eksisterer, men vi er uenige i din påstand om utbredelsen av det. Og så skal man ikke glemme at statistikk handler om utbredelse av et spesifikt fenomen, det er ikke en allmenngyldig "sammhet". Anonymkode: c05b8...f7e 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #71 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Erfarer at både kvinner og menn er flokkdyr, bare på litt forskjellige områder. Kvinner kan forkaste menn fordi venninner ikke synes han er noe digg. Menn kan la være å kjøpe en bil bare fordi kompiser synes den er ukul. Anonymkode: a15ce...a82 Det er temmelig vanlig å ikke synes menn til venninner et noe digg. Jeg synes ikke noen av mennene til mine venninner er noe digg, og kunne aldri vært sammen med dem eller ønsket sex med dem selv. Det er uvesentlig for både meg og dem, for vi har bare ulik smak, og vi har følelser for egen mann som venninner selvfølgelig ikke har for vår mann. Utover valg av menn er vi egentlig ganske like vi i venninnekretsen. Heldige med både utseende og hode, og mye de samme verdiene og prioriteringer. Smaken er likevel som baken når det gjelder menn vi har falt for og stiftet familie med, og vi venninner er kun opptatt av om menn til venninner er hyggelige som venner. Mann med dårlig personlighet hadde vi ikke likt at en venninne hadde dratt inn i omgangskretsen vår, men å synes at mannen er digg/sexy er fullstendig uvesentlig. Faktisk bare bra at vi ikke synes det, og helt normalt at vi ikke synes det. Jeg tenner ikke på noen av mine venninners menn. Kan ikke engang forestille meg sex med dem. Det er fint, ok, normalt og absolutt ingen grunn til at noen av oss skulle være misfornøyd, for som venner og del av omgangskretsen er de alle supre og oppegående menn det er hyggelig å tilbringe tid med i sosiale anledninger, og det er hva som er vesentlig. Samt at venninner har et godt liv med dem. Anonymkode: 60ed7...4ee 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #72 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er en kvinnelig jurist som er sammen med en mannlig håndverker. Før det var jeg sammen med en mannlig mekaniker. Kan du fortelle meg hvordan jeg passer inn i dette hypergamiet? Anonymkode: 68fa3...f0b Satt og lurte på det samme. Jeg er lege og mannen min jobber med å montere/installere garasjeporter. Han jobber også noe redusert, og er mer hjemme med barna våre en hva jeg er. Jeg har all respekt og beundring for mannen min. Dette snakket om at kvinner ser mot «status», utdanning, penger etc, er ikke et fenomen jeg kjenner meg igjen i. Det samme går igjen hos mine kollegaer og blant våre venner. Mine kvinnelige kollegaer er i forhold med menn av et vidt spekter av utdannelser, yrker osv. Da jeg studerte og jobbet i USA, så jeg derimot at dette nok er noe mer vanlig. Samme med tradisjonelle kjønnsroller osv som vi har beveget oss bort i fra her til lands for lenge siden. Anonymkode: 8fe9d...a0a 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #73 Skrevet 20. oktober 2023 Riktig nok fra 2010, men omhandler noen av påstandene som fremkommer i tråden. https://kjonnsforskning.no/nb/2010/04/penger-viktigst-menn-kjaerlighet-kvinner Anonymkode: 8fe9d...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #74 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Riktig nok fra 2010, men omhandler noen av påstandene som fremkommer i tråden. https://kjonnsforskning.no/nb/2010/04/penger-viktigst-menn-kjaerlighet-kvinner Anonymkode: 8fe9d...a0a Burn!! 🤣🤣🤣 Anonymkode: 68fa3...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #75 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvorfor skal fedre som jobber deltid få mindre respekt enn mødre som jobber deltid? Eller sier at du alle som jobber deltid får mindre respekt? Anonymkode: b92b8...40a Nei. Menn og kvinner tenner på forskjellige ting. Kvinner (flest) tenner på variasjoner av alpha oppførsel: Makt . Evnen til å påvirke andre. Dominans. Spesielt evnen til å dominere andre menn. Føle seg beskyttet og ivaretatt. Beundring. Kvinner tenner lett på menn de beundrer. Å være stolt av. Lite av dette kommer hjemmeværende menn tilgode. En hjemmeværende mann scorer høyt på omsorg og slike ting. Men det er ikke det som får eggstokkene til å rasle. Kvinner har generelt mye større utfordringer med å forsørge menn enn omvendt i tillegg. Anonymkode: b5ef8...989 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #76 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kvinner har siden tidenes morgen giftet seg oppover, såkallt hypergami. Hysterisk morsomt at kvinner i 2023 fremdeles fornekter det for å sette seg i ett bedre lys. Kvinners største fiende er statistikk. Anonymkode: 1b629...378 Kvinner ble forsøkt gift oppover av sine fedre. Det var vanlig. Har lite med dagens samfunn å gjøre. Noen går etter sosial status, penger osv. Både kvinner og menn gjør det, men det er nok lettere for kvinner. Problemet er når ekteskapet er over. Da står man tomhendt igjen, så de fleste vet at det oftest ikke er en god løsning. Anonymkode: c68c6...4cc 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #77 Skrevet 21. oktober 2023 Menn vil ikke ha syke damer og kvinner vil ikke ha fattige menn. Menn går når dama blir syk, og damer går når mannen mister jobben. Det er satt på spissen. Men finnes tall bak. Anonymkode: 07c7d...278
Andro Skrevet 21. oktober 2023 #78 Skrevet 21. oktober 2023 Alle bør bli provosert av å bli frarøvet lykke, slik manglende selvråderett alltid er. Vanvittig respektløst, og en infantilisering av kvinner som er arrogant og kvalmende patriarkalsk. Å ta valg på vegne av andre er ikke omsorg, det er overgrep. 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #79 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kvinner har siden tidenes morgen giftet seg oppover, såkallt hypergami. Hysterisk morsomt at kvinner i 2023 fremdeles fornekter det for å sette seg i ett bedre lys. Kvinners største fiende er statistikk. Anonymkode: 1b629...378 Hvorfor var det sånn da? Tenk tenk tenk..kan det være noen detaljer i fortiden, som kan for at hypergami var normalen? 🤔🤔🤔🤔 Ganske viktige detaljer også, åpenlyse kan man også si. Er din største fiende logikk? Anonymkode: 6f903...1d9 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #80 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kvinner har siden tidenes morgen giftet seg oppover, såkallt hypergami. Hysterisk morsomt at kvinner i 2023 fremdeles fornekter det for å sette seg i ett bedre lys. Kvinners største fiende er statistikk. Anonymkode: 1b629...378 Det som virkelig er det morsomme her, er når man tar i betraktning alle trådene om hvor vanskelig og urettferdig det er for dagens menn å 'få" sex, kjæreste etc., der det hevdes at det var mye enklere før i tiden, når kvinner ikke kunne stille så høye krav. Hvordan får du den påstanden til å rime med din? Anonymkode: c05b8...f7e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå