AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #41 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker du at direktører har mer spennende å snakke om enn håndverkere? Det er jeg skeptisk til. Det finnes masse kjedelige mennesker i alle yrker. Anonymkode: c2ab2...71a Selvfølgelig. Men det er flere smarte og kulturelle mennesker blant høyt utdannede. Anonymkode: 68fa3...f0b 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #42 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du 7 eller høyere utseendemessig? Anonymkode: 231df...b49 Var 9 da jeg var i forhold med eksene. De var rundt 4-5. Hva har det å si? Anonymkode: 68fa3...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #43 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker du at direktører har mer spennende å snakke om enn håndverkere? Det er jeg skeptisk til. Det finnes masse kjedelige mennesker i alle yrker. Anonymkode: c2ab2...71a Folk som har gått på universitetet, reiser, leser Aftenposten og og en bok eller to i måneden har som regel mer interessante ting å snakke om, ja. Anonymkode: 33c9d...702
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #44 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk som har gått på universitetet, reiser, leser Aftenposten og og en bok eller to i måneden har som regel mer interessante ting å snakke om, ja. Anonymkode: 33c9d...702 De er ofte mindre konspitullinger a la vaksinenektere og lignende raringer. Det er flest konspirasjonsteoretikere blant lite utdannede mennesker. Anonymkode: 68fa3...f0b 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #45 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var 9 da jeg var i forhold med eksene. De var rundt 4-5. Hva har det å si? Anonymkode: 68fa3...f0b LOL Anonymkode: 231df...b49
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #46 Skrevet 20. oktober 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: ... respekt, beundring, makt... hvor mye av det har en hjemmeværende pappa som blir forsørget av kona. Hvor turn off er det lengden? Anonymkode: b5ef8...989 Hvorfor skal fedre som jobber deltid få mindre respekt enn mødre som jobber deltid? Eller sier at du alle som jobber deltid får mindre respekt? Anonymkode: b92b8...40a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #47 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er ofte mindre konspitullinger a la vaksinenektere og lignende raringer. Det er flest konspirasjonsteoretikere blant lite utdannede mennesker. Anonymkode: 68fa3...f0b Av typen som tror på hypogami og sånn. Men bevares, skjønner det er mer bekvemt å skylde på kvinners drift mot menn med høyere status enn å forandre seg selv litt. Anonymkode: 33c9d...702 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #48 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal fedre som jobber deltid få mindre respekt enn mødre som jobber deltid? Eller sier at du alle som jobber deltid får mindre respekt? Anonymkode: b92b8...40a Spør kvinner? Det står og faller med dem. Anonymkode: 231df...b49
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #49 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Av typen som tror på hypogami og sånn. Men bevares, skjønner det er mer bekvemt å skylde på kvinners drift mot menn med høyere status enn å forandre seg selv litt. Anonymkode: 33c9d...702 Der bekrefter du dette! Anonymkode: 231df...b49
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #50 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hypergami er likestilt eller høyere. Ikke bare høyere. Og det er høyst reelt. Når kvinner gjør det slutt med eksiterende partner er det forsket mye på. (og det er kvinner som dumper) Typiske faresignaler: Dama har fått ny jobb= Mer penger mer ansvar, mer status. Dama har gått ned mye i vekt = Plutselig blir menn som ikke ga henne oppmerksomhet tidligere interessert. Oppgradering skjer fordi hun har sjangs på "bedre" menn enn hun har i dag. Fedmeoperasjon = Skilsmisse ... Anonymkode: b5ef8...989 Sånn er jo mange menn også. Tjener de mer eller endrer livet til det bedre, så vil de ha penere/yngre/slankere/mer status dame. En del folk er sånn, uansett kjønn. Anonymkode: 07c7d...278 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #51 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): LOL Anonymkode: 231df...b49 Hva var det som var så morsomt? Anonymkode: 68fa3...f0b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #52 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sånn er jo mange menn også. Tjener de mer eller endrer livet til det bedre, så vil de ha penere/yngre/slankere/mer status dame. En del folk er sånn, uansett kjønn. Anonymkode: 07c7d...278 Selvfølgelig gjør de det, i stor skala. Kurt Nilsen skilte seg for eksempel fra kona etter at han gikk fra å være en rørlegger til verdensstjerne. Mange utenlandske kjendiser bytter ut kona med en yngre modell. Så da bedriver de også hypergami i stor stil? Anonymkode: 68fa3...f0b 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #53 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): De som ikke er oppdatert på eliteserien er ligger selvfølgelig langt under eliten av menn. Anonymkode: a15ce...a82 Men majoriteten av norske menn og kvinner lever ikke i en slik '"Exit-verden", og jeg tror faktisk ikke at de er interessert i det, heller. Det du snakker om her, er et oppkonstruert fenomen som hører mer hjemme i amerikanske realityserier enn i norsk hverdagsliv. Anonymkode: c05b8...f7e 4 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #54 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3710922/The-REAL-reason-modern-marriages-end-Women-likely-divorce-stay-home-dads-fail-live-breadwinner-stereotype.html Jepp. Det stemmer. Ingen blir raskere dumpet eller utsatt for utroskap enn hjemmeværende menn som ikke er "brødvinnere". Mannen blir hjemme med barna. Kona jobber seine kvelder og kommer hjem til en mann som "kun" tar vare på barna. han får et nærmere forhold til barna som skaper dårlig mors samvittighet og den irritasjonen vil gå utover han. Over tid bygger det seg opp en "resentment"/harme, irritasjon. Din status er høyere enn hans og dermed skapes det dynamikker som dreper din respekt for han og du vil finne ut at du har mer respekt for kolleger, du har mer til felles for kolleger og kanskje du møter en dyktig mann i jobben du beundrer og respekterer mer??. Men du må gå hjem å dele seng og forsørge en mann med mindre suksess du ikke respekterer like høyt. Så kommer prosjektet eller seminaret på hotell med kollegaen. Så kommer utroskapen. Men det kokes ned til verdier og mål. Ikke hypergami Ditt forhold er brudd på hypergamiet og da får man utfordringer. Som ei dame med suksess uttrykte det:" Her var hun sjef på jobben , masse respekt, masse ansvar og tunge avgjørelser. Så var det meningen at hun skulle komme hjem "gå ned" på en mann hun forsørget?? Det føltes visstnok bare feil. Dette bør menn være veldig klar over.. Anonymkode: b5ef8...989 Ingen fare, de færreste kvinner og ca ingen menn i Norge blir forsørget - i Norge har vi sponsede skoler og barnehager så det lønner seg å ha 2 voksne i jobb. Anonymkode: 07c7d...278 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #55 Skrevet 20. oktober 2023 52 minutter siden, AnonymBruker said: Husk at du skal ta med fyren i selskap hvor du skal vise han frem for mannlige kolleger med høyere status, mer suksess og mer makt enn han. Hele dynamikken blir "rar". Tipper dine kolleger vil oppfatte at du er utenfor hans liga og anta du er klar for oppgradering og tilbudene vil komme. Gi det litt tid😊 Anonymkode: b5ef8...989 Tror du har sett litt for mye på dårlige TV-serier. Jeg er lite sammen med kolleger på fritiden. Vi har barn, så jeg prioriterer tid med de. De fleste kollegene mine har også familier Anonymkode: b92b8...40a 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #56 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Folk som har gått på universitetet, reiser, leser Aftenposten og og en bok eller to i måneden har som regel mer interessante ting å snakke om, ja. Anonymkode: 33c9d...702 Direktøren leser ikke Aftenposten, heller Finansavisen og Dagens næringsliv. Videre så leser direktøren stort sett flere bøker enn 1-2 bøker i måneden. Men det behøver ikke nødvendigvis å være noe tunge greier, direktøren bruker bøker for å rømme vekk fra alt stresset som følger med jobben. Siste bøkene direktøren har pløyd igjennom er klimakvadretten av Maja Lunde, som flittig har blitt diskutert mellom direktøren og ektefellen håndtverkeren. Direktøren og håndtverkeren snakker flittig om ting som opptar de begge: politikk, klima, samfunn og makroøkonomi. Den kulturelle biten utestår, da verken direktøren eller håndtverkeren er av den kulturelle sorten. Direktøren synes praktiske anlagte menn er sexy, og er lei av typiske corporate menn (kollegene til direktøren) som beskrives i denne tråden under "makt, respekt and so on..". Direktøren synes slike menn stort sett er tafatte og på grensen til feminine, og kunne aldri hatt et slikt eksemplar av en mann som ektemann. Anonymkode: 780a1...4b8 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #57 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Selvfølgelig gjør de det, i stor skala. Kurt Nilsen skilte seg for eksempel fra kona etter at han gikk fra å være en rørlegger til verdensstjerne. Mange utenlandske kjendiser bytter ut kona med en yngre modell. Så da bedriver de også hypergami i stor stil? Anonymkode: 68fa3...f0b En del fokuserer bare på kvinners adferd som mulig hypergami, og ikke på menns. Anonymkode: 07c7d...278 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #58 Skrevet 20. oktober 2023 54 minutter siden, AnonymBruker said: Husk at du skal tilbringe mange dager og kvelder og ferier med fyren, og da holder det ikke å ha kun puling til felles. Det er gørr å leve med en fyr som bare snakker om fotball og det han ser på TV eller videoer han har sett fra YouTube. Like barn leker best. Anonymkode: 33c9d...702 Gjelder dette damer også, eller kun når menn jobber deltid? Anonymkode: b92b8...40a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #59 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er en kvinnelig jurist som er sammen med en mannlig håndverker. Før det var jeg sammen med en mannlig mekaniker. Kan du fortelle meg hvordan jeg passer inn i dette hypergamiet? Anonymkode: 68fa3...f0b Dette er ikke helt endimensjonalt, så kan hende du passer bra inn. En mannlig håndverker, i hvert fall i bransjer som krever fagutdanning og fremdeles domineres av etnisk norske, for eks elektrikere eller rørleggere, har ikke nødvendigvis lav status. Ofte tjener de ganske godt også, sånn type 1 mill i året hvitt og 1 mill til svart (hvis de vil). Driver de eget firma tjener de kanskje enda mer. En mannlig håndverker har kanskje lavere status enn en mannlig advokat, men han har definitivt høyere status enn en mannlig jurist i offentlig sektor med en årslønn på 600k-1 mill i året. De fleste kvinner ser på menn med høyere utdanning og jobb i offentlig sektor, selv i jobber som er høytlønte til off. sektor å være, som tapere. Anonymkode: 3615b...5eb
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #60 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Folk som har gått på universitetet, reiser, leser Aftenposten og og en bok eller to i måneden har som regel mer interessante ting å snakke om, ja. Anonymkode: 33c9d...702 Jeg tikker av på alle de boksene og jeg tror at det er feilslått å anta a priori at jeg er noe mer interessant enn en snekker. Kan det tenkes at du «lurer deg selv» til å tro at vekttallene mine gjør meg bedre egnet til å snakke om livet og kjærligheten, når det kanskje vel så mye handler om at jeg har råd til å bo i et fint hus og får respekt fra enkelte deler av samfunnet? Anonymkode: c2ab2...71a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå