Gå til innhold

Influencere og (manglende) utdanning

Ebbeliten

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mange influencere som ikke har utdanning?? Når de allikevel tjener godt og har muligheten, så er det jo nær sagt ingen av dem som benytter anledningen til å studere og skaffe seg reell kompetanse de kan leve av når de har blitt yesterdays news? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de ikke gidder?

Altså mange forstår ikke nytten av å utdanne seg, og en annen ting er at utdannelse ikke er alt.

For mange er det å bli kjendis alfa omega, og selv om du og jeg ikke forstår hvorfor det, så er det sånn mange unge tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fordi de blir rike på å prakke ræl på følgere som ikke har noe liv enn å leve gjennom influencere. Kjøper de parfymen til Linni så blir de bestevenninner, tror de. 

Litt rart fordi gjenvinning og miljø er jo helt in nå. Likevel prakker 'kjendiser' alt mulig man må kjøpe. Forstår ikke at det er mulig. Slutt å følg dem, så må de ut i vanlig jobb de og.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fines det jo influensere med mye utdanning også, psykolog med sovepose er første jeg kommer på og fotbalfruen har vel studert journalist tror jeg. Men det er vel en litt alternativ karriere vei, kansje ikke A4 menneskene som velger den retningen. Så de føller kansje ikke det vanlige løpet som alle andre med videregående, universitett og så jobb. Jeg er enig i at det ofte er lurt å ta utdanning, men realkompetanse har verdi det også! Jeg tror en tidligere stor blogger vill kunne bruke kompetansen sin i informasjons eller reklame jobber om de blir lei av å blogge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...