Gå til innhold

Mor og datter har sykelig luktende avføring, far og sønn ikke. Har vært slik i åresvis. Hvordan? Er jo samme ernæring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I familien vår har det vært en slags dårlig running gag i alle år at man ikke kan gå på do etter de. Av en eller annen grunn lukter avføringen deres svært sterk, og litt sykelig. Når far og sønn får en lukt som bare er i nærheten av dette, vil det være et tegn på at noe er galt. Det er altså et unntak. Etter dem kan man gå på do alltid uten den store stanken.

Vi spiser jo mye det samme. Barna er født etter samme mor og skal ha noenlunde lik bakteriefauna. Hva kan være årsaken til denne forskjellen da?

Anonymkode: b4267...b46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk for allergier eller tarmsykdommer. Kan være cøliaki, melkeproteinallergi e.l. Ta en tur til legen og sjekk!

Skrevet

Nå selvdiagnostiserer jeg meg selv her, men jeg er nok litt laktoseintolerant. Symptomet for meg er magetrøbbel, blir oppblåst, jeg kan få diare, og ja - avføringen lukter nok mer. 

Jeg har aldri sett på meg selv som spesielt laktoseintolerant før det har slått meg litt i det siste, jeg spiser ting med laktose i rett som det er uten at jeg føler jeg har noen problemer. Men har aldri testet å gå på helt laktosefri diett en stund og så målt odør etter toalettbesøk, det kan jo være det hadde hatt noe effekt.

Så det kan jo være noe sånt. 

Intoleranse for noe mat og bakterier. 

En annen ting, men det er bare noen dager hver mnd - syklus kan påvirke, jeg er dårlig i magen to første dager med mens.

Anonymkode: e8ad2...cac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...