AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Noe jeg har tenkt på er hvordan det finnes giftige folk og gutter, møte noen og i ettertid har jeg skjønt at denne personen ikke har noe empati for meg siden han prøvde å såre meg med vilje mot slutten for en eller annen grunn før han endelig slutta å snakke med meg for godt, men betyr ikke dette at han da ikke hadde noe empati for meg, om han med vilje prøver å såre meg og ikke bryr seg om meg? Hvis det er tilfelle, hvorfor var han snill når vi hadde kontakt da? Før alt dette skjedde, at han er snill og hørte på det jeg hadde å si betyr vel han hadde empati for meg? Fordi han trengte jo ikke å være snill, men han valgte å være for å gjøre meg glad da eller? Som igjen betyr han brydde seg om hvordan jeg følte? Så dette henger jo ikke sammen, noen som har forklaring? Vi hadde ikke sex, så til dere som kommer til å kommentere han gjorde dette for sex, vi hadde ikke det så dt er ikke grunnen. Anonymkode: 84166...5db
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Skrevet 20. oktober 2023 Godt spørsmål Anonymkode: 84166...5db
I Grosny Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noe jeg har tenkt på er hvordan det finnes giftige folk og gutter, møte noen og i ettertid har jeg skjønt at denne personen ikke har noe empati for meg siden han prøvde å såre meg med vilje mot slutten for en eller annen grunn før han endelig slutta å snakke med meg for godt, men betyr ikke dette at han da ikke hadde noe empati for meg, om han med vilje prøver å såre meg og ikke bryr seg om meg? Hvis det er tilfelle, hvorfor var han snill når vi hadde kontakt da? Før alt dette skjedde, at han er snill og hørte på det jeg hadde å si betyr vel han hadde empati for meg? Fordi han trengte jo ikke å være snill, men han valgte å være for å gjøre meg glad da eller? Som igjen betyr han brydde seg om hvordan jeg følte? Så dette henger jo ikke sammen, noen som har forklaring? Vi hadde ikke sex, så til dere som kommer til å kommentere han gjorde dette for sex, vi hadde ikke det så dt er ikke grunnen. Anonymkode: 84166...5db Det er ganske vanlig å være snill ganske ofte, og bli ekkel når man f.eks. er sur, har vondt i hodet eller ikke får viljen sin. Man trenger ikke bry seg all verden for å være snill. Det kan jo være morsomt å være snill, man kan oppleve mer glede med det. Endret 20. oktober 2023 av I Grosny korrektur 2
Virrevirrevapp Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 De fleste giftige folk er ikke slemme hele tida, da hadde jo alle løpt unna dem med en gang. De fleste er slemme etterhvert, for å få vilja si eller få makt og kunne styre en person de er kommet nær. De er altså ikke snille for å vise empati men for å lure folk nær seg, som en edderkopp som spinnere et fint nett som kan gås på inntil man sitter fast.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #5 Skrevet 20. oktober 2023 Noen føler de må være frastøtende for å kutte kontakten. Anonymkode: 171d0...855 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #6 Skrevet 20. oktober 2023 Folk er sammensatte. Ingen er snille hele tiden. Enig i at mange kan bli fæle når det ikke går deres vei. Anonymkode: c7625...26a 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #7 Skrevet 20. oktober 2023 I hvilket sammenheng er dette? Anonymkode: c7dbb...cd7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #8 Skrevet 20. oktober 2023 Mener ikke å være slem her, men - og jeg skjønner at du er veldig ung - du har nok sett for mange Disney-filmer hvis du tror at verden kan deles inn i «snille» og «slemme». Folk er mye mer komplekse enn som så. Vi har det alle i oss å være både snille og slemme, i varierende grad selvsagt. Selv de som gjør de mest horrible ting slik som misbruk av barn, kan være hyggelige og måke oppkjørselen for naboen sin. En tabbe mange gjør er å tro de vet alt om et menneske på bakgrunn av hvordan de fremstår i offentligheten eller i første fase av datingen. Du bør være litt mer kritisk og observere folk i flere situasjoner før du trekker konklusjoner om hvordan de «er». Anonymkode: a9344...879
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #9 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mener ikke å være slem her, men - og jeg skjønner at du er veldig ung - du har nok sett for mange Disney-filmer hvis du tror at verden kan deles inn i «snille» og «slemme». Folk er mye mer komplekse enn som så. Vi har det alle i oss å være både snille og slemme, i varierende grad selvsagt. Selv de som gjør de mest horrible ting slik som misbruk av barn, kan være hyggelige og måke oppkjørselen for naboen sin. En tabbe mange gjør er å tro de vet alt om et menneske på bakgrunn av hvordan de fremstår i offentligheten eller i første fase av datingen. Du bør være litt mer kritisk og observere folk i flere situasjoner før du trekker konklusjoner om hvordan de «er». Anonymkode: a9344...879 Jeg vet det, det var ikke det jg lurte på eller spurte. Hva får han ut av å være snill mot meg når han egentlig er en slem person? Det var heller ikke slik at han gjorde det for sex fordi det fikk han aldri, så hva er årsaken? Han må ha gjort fordi han ville det, men hvis det er for å få meg til å føle meg bedre betyr det jo at han på et tidspunkt brydde seg om hvordan jeg følte? Anonymkode: 84166...5db
ClausSaus Skrevet 20. oktober 2023 #10 Skrevet 20. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): [..] Hva får han ut av å være snill mot meg når han egentlig er en slem person? Det var heller ikke slik at han gjorde det for sex fordi det fikk han aldri, så hva er årsaken? [..] Her svarer du på ditt eget spørsmål. Han spilte snill for å få sex. Klassisk adferd fra en stakkars idiot som er "oppdratt korrekt" til å tro at måten å få damer til sengs på er å "være snill gutt". Og da han ikke fikk noe ble han forbannet. Helt etter oppskriften, med andre ord. Endret 20. oktober 2023 av ClausSaus 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #11 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva får han ut av å være snill mot meg når han egentlig er en slem person? Det er jo det den andre sier her; hvordan kan du si hva personen "egentlig" er? De fleste av oss er jevnt over snille, men har noen mørkere sider i oss. Han ville tydeligvis avslutte kontakten med deg, og noen ganger må man være litt ufyselig, for å få den andre til å slippe taket. Anonymkode: 2b185...c16 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #12 Skrevet 20. oktober 2023 Noen er bare slik. Min mann er supersnill, veldig inkluderende osv med andre, utenforstående, de som ikke er i familien. Han elsker å bli elsket. Han nyter oppmerksomhet og tuller og fjaser. Meg glemmer han rett som det er, tar ikke hensyn, gir ikke omsorg osv. Selv vil han ha det men han klarer ikke å gi det. Vi har vært i lag siden vi var unge, hadde jeg vist det jeg vet i dag så hadde jeg løpt. Reagerer du allerede nå så ikke involver deg ytterligere, han er defekt. Anonymkode: 28d82...015 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #13 Skrevet 20. oktober 2023 ClausSaus skrev (5 minutter siden): Her svarer du på ditt eget spørsmål. Han spilte snill for å få sex. Klassisk adferd fra en stakkars idiot som er "oppdratt korrekt" til å tro at måten å få damer til sengs på er å "være snill gutt". Og da han ikke fikk noe ble han forbannet. Helt etter oppskriften, med andre ord. Tror du leser litt for fort, les igjen. Jeg skriver at han aldri fikk sex, så det gir ikke mening at han var snill, fordi han visste han ikke kunne få det også. Anonymkode: 84166...5db
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #14 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo det den andre sier her; hvordan kan du si hva personen "egentlig" er? De fleste av oss er jevnt over snille, men har noen mørkere sider i oss. Han ville tydeligvis avslutte kontakten med deg, og noen ganger må man være litt ufyselig, for å få den andre til å slippe taket. Anonymkode: 2b185...c16 Så du sier at han var slem så jeg skulle slippe taket? Anonymkode: 84166...5db 1
ClausSaus Skrevet 20. oktober 2023 #15 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du leser litt for fort, les igjen. Jeg skriver at han aldri fikk sex, så det gir ikke mening at han var snill, fordi han visste han ikke kunne få det også. Anonymkode: 84166...5db Selvfølgelig så han for seg at han kunne få det. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #16 Skrevet 20. oktober 2023 De aller fleste er snillere enn deres normal tidlig i relasjoner: fordi det er fordelaktig for å oppnå det man ønsker: å bli likt av den andre, som er viktig samme om endelig målsetning er vennskap, forhold eller sex. At folk blir slem, etter noe tid, kan handle om mye: den vanligste årsaken er nok at de har mye mistet interessen. Andre årsaker at de ikke er så grei, når de er seg selv, har det vanskelig, eller er stygg fordi de ønsker den andre parten skal ende relasjonen fordi de er konfliktsky. Anonymkode: 72810...306 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #17 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Så du sier at han var slem så jeg skulle slippe taket? Anonymkode: 84166...5db Jeg sier bare at det går an. Anonymkode: 2b185...c16 2
Gjest Refreng Skrevet 20. oktober 2023 #18 Skrevet 20. oktober 2023 Det beste du kan gjøre er å forsøke leve deg inn i hvordan han tenker og føler. Forsøk å "være" en person som ikke egentlig bryr seg i tankene dine. Forsøk å tenke som en person som ikke bryr seg, men som fortsatt ønsker å ha kjæreste slik at han for eks har noen som rydder hjemme, noen å ha sex med osv. Hva ville du gjort for å holde på en annen person? Hva ville du gjort for å å den til å tro at du brydde deg? Hva ville du sagt for å holde på personen lengst mulig? Hadde det funket å kjefte og rakke ned på personen etter å ha vært sammen i 2 uker? Lite sannsynlig, personen hadde stukket. Så hva kunne du gjort for å forsøke være i forholdet lengst mulig, selv om du så på det som kjedelig å hjelpe den andre? Et annet scenario: se for deg at du liker at folk tror du er snill og klok. Du vet at du egentlig gir faen i andre mennesker, men du elsker at andre sier at du er kul og snill og kanskje ser opp til deg. Du elsker følelsen av at andre liker deg. Hvordan skal du få mennesker til å annerkjenne deg, når du egentlig driter i dem og deres behov? Hva må du gjøre for å få skryt? Når du begynner å pirke i disse tingene, så kan du gradvis begynne forstå hvorfor egoistiske og kyniske mennesker også kan være "snille" iblant. De er ikke nødvendigvis snille fordi de vil du skal ha det bra, de er snillw fordi de vet at da kan de holde på deg, de kan føle at de er overlegne personer som andre ser opp til osv. Det finnes mange egoistiske grunner til å være snill mot andre
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #19 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): hvorfor var han snill når vi hadde kontakt da? Fordi han da hadde noe å tjene på det. Anonymkode: 9fad9...5be 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #20 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg synes som sagt ikke du skal være så opphengt i kategorier som snill/slem, har empati/har ikke empati osv. Det eneste du kan vite om andre er atferden deres, du kan ikke vite noe om hvorfor de gjør det ene eller det andre, eller hvordan de «egentlig» er. Han her oppførte seg bra en stund, så oppførte han seg dårlig mot deg (synes du). Ikke tenk på hvorfor, det er bare å konstanterer at han ikke var noe for deg. Kanskje han mistet interessen, kanskje han bare er en sånn som liker å få folk på kroken osv. Umulig å vite. Anonymkode: a9344...879 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå