AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Hei, jeg har akkurat hatt praksis (er student innen helsefag), og under praksisen lot jeg merke til en kollega som jeg syns var veldig kjekk, jeg har valgt å ignorere det til praksis var ferdig for å være profesjonell og fokusert på studiet og praksisen,. Jeg tok kontakt for å spørre om han hadde interesse for å bli bedre kjent, (ikke fått noe svar enda) etter jeg var ferdig i praksis, men kan veilederen min bli sur i etterkant av sluttevaluering om hun hører om dette? Kan hun da melde meg inn til f eks skole? Ville stryke meg? Ble litt engstelig av situasjonen med å prøve seg i det hele tatt og nå stresser enda mer for at hun skal finne på noe rar måte å spinne ting på Anonymkode: 54827...07e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 Normale folk vil ikke bry seg, og hvem har kapasitet til å bry seg om det sosiale livet til tidligere elever? Anonymkode: 718d5...c69
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Normale folk vil ikke bry seg, og hvem har kapasitet til å bry seg om det sosiale livet til tidligere elever? Anonymkode: 718d5...c69 Ikke bekymre deg for det, ikke noe feil å bli kjent med en tidligere kollega eller for den sags skyld eksisterende. Nå vet jeg riktignok ikke om du er kvinne eller mann, men om du er mann skal man i disse Mee too tider trå varsomt. Men så lenge dette er alt du skre uten seksualisering eller lignende vil jeg tro dette er godt innenfor ift å sjekke respons, et sted må en jo starte for å finne en kjæreste (Det er fortsatt ikke forbudt) Mvh Mann Anonymkode: 2befc...16c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #5 Skrevet 20. oktober 2023 Veileder skal vurdere deg i din praksis. Ikke vurdere hva du gjør på fritiden eller etter endt praksisperiode. Jeg har vært praksisveileder flere ganger og hva studentene gjør på fritiden er ikke min sak. Bortsett fra i ett tilfelle som omhandlet rus mm. Da tok jeg det opp fordi det negativt påvirket arbeidsplassen og studentens muligheter for bestått praksis Anonymkode: 2e26d...89d 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #6 Skrevet 20. oktober 2023 Hei! Ja det som har vært problematisk her er at hun jeg hadde som veileder er litt makt gal, ringer til jobbene til elevene sine og spør om de kommer forsent dit osv, hun er typen til å dra det alt for langt så jeg ble bare veldig stresset, men finnes det noen konsekvenser jeg kan få i forhold til skoleløp for at jeg skrev til han? Var ikke noe seksuelt på noen måte, kun en veldig hyggelig melding som også ga han plass til å si nei dersom han ikke er interessert Anonymkode: 54827...07e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #7 Skrevet 20. oktober 2023 Hva slags kollega er dette? Det vil jo sjelden være passende for en elev å legge an på en "kollega" på arbeidsplassen. Anonymkode: ac5ee...0d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå