Gå til innhold

Forteller dere deres traumar til den dere dater ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg hva som har skjedd i forrige forhold som du ikke likte eller dine traumar? Jeg vil gjerne fortelle han det og at jeg har trust issues pga det jeg har opplevd med mine forrige ex kjærester og hva de har gjort, men skal aldri det igjen, de bruker jo bare det imot deg og nå har du gitt dem nøkkelen på hvordan de kan såre deg skikkelig, så dette er noe jeg har lært å aldri dele, bedre å ta det med en terapeut istenfor. Er dere enig eller uenig? Og noen som har delt sine forrige opplevelser før med den du er sammen med nå? Hvordan gikk det?

Anonymkode: 105a0...116

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deler ikke så mye men så er det jo lenge siden det meste skjedde. 

Fortalte at jeg kastet opp da siste eksen gikk.

Anonymkode: b159e...a26

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Har ikke noe traumer med ekser.

De jeg har datet har derimot ofte minst én. Jeg får dem til å fortelle om de. Så prater vi mer om hva de lærte tok med seg videre og være bevisst på hva de ikke vil ha i et nytt forhold.

Jeg er veldig på å snakke om erfaringer og alle typer traumer. Synes det er viktig da de erfaringene er med på å forme oss med mennesker. 

Hver mann jeg har datet har delt sine tøffeste traumer og største skam innen 7-14 dager.

Skrevet

Forteller ikke sånne ting under datingfasen nei. 

Jeg fortalte litt ullent at jeg hadde litt vanskelig for å stole på folk, men ingen detaljer. Da vi ble bedre kjent, og jeg ble trygg på ham, åpnet jeg mer opp. Han tok meg veldig seriøst, lot meg styre tempo, og var veldig fin. Etterhvert har jeg fortalt alt, og jeg opplever at han verner om det han vet, han har fått en ekstra omsorg for meg, og han blir ordentlig "løvemamma" hvis han senser at jeg reagerer på noe. Selv om han ikke alltid forstår mine triggere osv, så stiller han seg aldri kritisk til det eller tror at jeg overdriver/spiller på noe måte. Full respekt (uten å behandle meg som et barn, som mange har en tendens til synes jeg). Han forsvarer meg alltid, er alltid på min side. Og han forstår den tillitserklæringen det er å få komme inn i noens innerste. Nå har vi vært sammen i 8 år, han er fortsatt helt fantastisk.

Anonymkode: 29db3...f67

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Det er klart man må på et tidspunkt fortelle det, men i dating fasen er det såkalte Red flag i hvert fall for meg, som har hatt noen damer å er 50 år

Traff to kjempeflotte damene jeg traff på Tinder, begge hadde for tung bagasje så nå prøver jeg å lære meg å ikke fokusere så mye på utseendet.

Mitt råd er jobb deg gjennom dine utfordringer om du skal få et godt kjæresteforhold, det skal ikke være din nye partners byrde at du har trust issues.

Anonymkode: b0abc...1c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da tenker jeg hva som har skjedd i forrige forhold som du ikke likte eller dine traumar? Jeg vil gjerne fortelle han det og at jeg har trust issues pga det jeg har opplevd med mine forrige ex kjærester og hva de har gjort, men skal aldri det igjen, de bruker jo bare det imot deg og nå har du gitt dem nøkkelen på hvordan de kan såre deg skikkelig, så dette er noe jeg har lært å aldri dele, bedre å ta det med en terapeut istenfor. Er dere enig eller uenig? Og noen som har delt sine forrige opplevelser før med den du er sammen med nå? Hvordan gikk det?

Nei, bli ferdig med slikt før du dater så slipper det å bli en sak

Anonymkode: 8c1ac...e48

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke fortalt noe slikt i dating-fasen. Han du møter er ikke din psykolog. Slike ting bør man ta opp med en profesjonell. Hvis dere etablerer et forhold er det noe helt annet, da åpner man seg opp gradvis. 

Anonymkode: 9fcae...ebf

• Liker 3
Skrevet

Har brent meg på det. Ble brukt imot meg senere i forholdet. 

Anonymkode: ad3a9...669

• Liker 3
Skrevet

Det eneste jeg har fortalt under datingen, var at mine samtlige tre langvarige partnere var utro mot meg, og at jeg har nulltoleranse mot utroskap, så hvis den aktuelle mannen tror at han i fremtiden vil få behov for å ligge med andre mens han er i et forhold med meg, må jeg rett og slett takke nei til videre treff.

Anonymkode: e086e...d44

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har brent meg på det. Ble brukt imot meg senere i forholdet. 

Anonymkode: ad3a9...669

Akkurat det der, gjelder desverre ikke bare innenfor dating.

Eg begynner fort å bli skeptisk til dem som åpner seg for mye og for fort. Har vært borti en "kompis" i en vennegjeng som begynte å åpne seg om litt av hvert bland annet at han hadde forsøkt å ta selvmord.

Nå tror eg det bare var tull i etterkant da han brukte det som taktikk på å komme nærmere innpå folk og få vite hemmeligheter. Han var flink til å spørre og grave, lyve og manipulere.

Var borte hos han engang og hadde noe øl, hjalp han med å flytte ut av leiligheten. Drev å spurte meg ut om alt. Han var av sånn typen du kan si alt til meg.

Eg hadde da noe flott på gang med ei da som vi holdt hemmelig av diverse årsaker, men han visste om det. Hadde busta meg på fest før.

Han skulle da ut å kjøre eit flyttelass. Viste seg han tok kontakt med hu eg holdt på med og fortalte litt av hvert, mens eg var igjen i leiligheten hans. Hadde visst tatt lydopptak og greier.

Ble riktig så ille, men eg og flammen fikk pratet ut og hu kjente meg heldigvis bedre. Vi ble enige i ettertid at han må ha vært loddrett en psykopat.

Anonymkode: d3d9c...62e

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det eneste jeg har fortalt under datingen, var at mine samtlige tre langvarige partnere var utro mot meg, og at jeg har nulltoleranse mot utroskap, så hvis den aktuelle mannen tror at han i fremtiden vil få behov for å ligge med andre mens han er i et forhold med meg, må jeg rett og slett takke nei til videre treff.

Jeg ville holdt dette for meg selv. Det jeg hører er at noe ved deg fikk TRE menn til å være utro som feks at du mistenker utroskap før forholdet har begynt…

Anonymkode: 766b5...c6f

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at hvis det er en god mann som du ønsker å ha i livet, så tåler han å høre om dine traumer. Gjør han ikke det, er han ikke noe å spare på. Ved å være ærlig om hvem du er og din historie danner du ett godt grunnlag for forholdet, så fremt mannen er verdt å spare på. 
Første gang min mann ba meg på date, var jeg sykemeldt pga av traumer, og jeg takka nei pga av det. Senere dro vi på date og har nå vært lykkelig gift i mange år. Verdens beste og snilleste mann fant jeg.  

Anonymkode: 878ec...f4b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ville holdt dette for meg selv. Det jeg hører er at noe ved deg fikk TRE menn til å være utro som feks at du mistenker utroskap før forholdet har begynt…

Anonymkode: 766b5...c6f

Hvor mistenker jeg utroskap før forholdet har begynt? Utroskap fra mine ekser skjedde langt ut i forholdet, og jeg har aldri vært mistenksom eller sjalu. Men når man leser her på KG, er det mange som fremsnakker utroskap, og flere mener at man bør ha en liberal holdning til utroskap. Derfor sa jeg til min nåværende mann da vi datet, at utroskap fra hans side ville bety slutten av forholdet. Og nei, det er ikke min skyld eller "noe ved meg" som fikk tre menn til å være utro. Halvparten av alle mennesker er utro, så det er ikke akkurat så veldig uvanlig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mistenker jeg utroskap før forholdet har begynt? Utroskap fra mine ekser skjedde langt ut i forholdet, og jeg har aldri vært mistenksom eller sjalu. Men når man leser her på KG, er det mange som fremsnakker utroskap, og flere mener at man bør ha en liberal holdning til utroskap. Derfor sa jeg til min nåværende mann da vi datet, at utroskap fra hans side ville bety slutten av forholdet. Og nei, det er ikke min skyld eller "noe ved meg" som fikk tre menn til å være utro. Halvparten av alle mennesker er utro, så det er ikke akkurat så veldig uvanlig.

Ikke meg du sitter til men. Du mistenker utroskap når du føler for å fortelle han fort om dette og sier han blir kutta av om han er utro.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo veldig merkelig om alle de 3 du har vært med er utro, noe feil gjør du. Selvom de fleste er utro er det ikke alle.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke meg du sitter til men. Du mistenker utroskap når du føler for å fortelle han fort om dette og sier han blir kutta av om han er utro.

Nei, jeg mistenker ingenting. Vi satt og pratet løst og fast om holdninger, ønsker og verdier, blant annet hverandres syn på utroskap. Da nevnte jeg at jeg dessverre har opplevd utroskap flere ganger tidligere, og at jeg hadde nulltoleranse mot utroskap. Hvor ser du at jeg mistenker noen? Han fortalte for så vidt det samme - at hans ekskone var utro mot ham med hans bestekompis, og at han kommer til å avslutte forholdet hvis jeg er utro. Hva er galt med å ha en slik avklarende diskusjon tidlig i et forhold?

• Liker 1
Skrevet
isutt skrev (1 minutt siden):

Det er jo veldig merkelig om alle de 3 du har vært med er utro, noe feil gjør du. Selvom de fleste er utro er det ikke alle.

Nei, jeg gjør ingen feil. Slutt med victim blaming. Min nåværende mann er ikke utro mot meg, flørter ikke med andre damer og gjør ikke noe som kan fremprovosere utroskap. Vi har vært sammen i mange år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du har trøst issues pga. du blei negleskjert av din egen når du var baby.

Anonymkode: c6e50...cb2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som en type betroelse som heller vil tiltrekke seg utro folk som vil prøve å utsette deg for dette en fjerde gang. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som en type betroelse som heller vil tiltrekke seg utro folk som vil prøve å utsette deg for dette en fjerde gang. 

Den fjerde (altså, nåværende mann) har ikke vært utro mot meg, og heller ikke gitt noen "signaler" om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...