AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg er kronisk stressa og klarer aldri å slappe av. Jeg er helt utslitt. Har hatt det sånn siden jeg var barn og det blir bare værre. Jeg klarer ikke å slappe av og går på høygir. Har mye indre uro og angst. Er det farlig å være kronisk stressa i så mange år? Hva kan helseutfordringene være da? Anonymkode: 0509e...bba
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Skrevet 20. oktober 2023 Hei, Jeg er også kronisk stresset og har/har hatt noen helseplager i forbindelse med det. (Bl.a. IBS, migrene). Det er veldig individuelt hvordan mennesker påvirkes av kronisk stress, noen takler det mye bedre enn andre. Selv synes jeg det verste er redusert allmenntilstand, da spesielt når det gjelder din psykiske helse. Om du føler det påvirker helsa di ville jeg tatt det opp med fastlegen, eventuelt bedt om henvisning til samtaleterapi eller gruppeterapi. Anonymkode: 249c0...84a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 Du kan treffe den berømte veggen, da vil du til slutt ikke komme deg ut av senga lenger. Du kan bli svært utmattet og det kan vare i flere år. Oppsøk hjelp, hvis du ikke har gjort det ennå. Anonymkode: e8b09...03f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er kronisk stressa og klarer aldri å slappe av. Jeg er helt utslitt. Har hatt det sånn siden jeg var barn og det blir bare værre. Jeg klarer ikke å slappe av og går på høygir. Har mye indre uro og angst. Er det farlig å være kronisk stressa i så mange år? Hva kan helseutfordringene være da? Anonymkode: 0509e...bba Hvorfor har du valgt å la være å lære deg å slappe av? Jeg har all forståelse for at et barn som vokser opp i en dysfunksjonell familie med manglende evne eller vilje til å lære barn grunnleggende ferdigheter ender opp med å ikke lære seg å slappe av. Barn er prisgitt sine foreldres feil og mangler. Og har heller ingen særlig tilgang på informasjon som lar dem sammenligne den oppdragelsen de får med den andre barn får. Men barn blir jo voksne. Og et sted mellom ungdomsskole og voksenliv oppdager man at «folk flest» har fått en bedre opplæring med seg hjemmenfra, det være seg på ett eller flere eller (i verste fall) alle områder i livet. Og med tilgang på all verdens digitale veiledning og verifiserte forskningsartikler er det egentlig bare å sette i gang med den lengste fasen av oppdragelsen: den man selv utfører fra man fyller 18 til den dagen man dør. Jeg anbefaler at du lager deg en konkret, skriftlig og realistisk plan for hvordan du skal lære å slappe av. Sett deg konkrete, målbare delmål med noen ukers eller måneders mellomrom, og du bør mestre god, kontrollert og effektiv avslapping i løpet av et par år. Anonymkode: f73c4...1df
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvorfor har du valgt å la være å lære deg å slappe av? Tror du virkelig mennesker bevisst ikke "lærer seg å slappe av"? Anonymkode: 249c0...84a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå