Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #1 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg starter en egen tråd siden den andre kampsporttråden her bare var tull... Kunne tenkt meg å starte på en form for kampsportskurs. har vært innom klassisk yoga og meditasjon, har sansen for østlig avspenning/treningsformer. Er ellers passelig godt trent, men liten av vekst. Kunne tenkt meg den "minst voldelige", hvis dere skjønner hva jeg mener? Fokus bør være på teknikk og kroppsbeherkelse. Men skjønner at man må tåle en støkk. Er nok innerst inne litt feig for å skulle slenge noen i matta/bli slengt i matta, tror derfor det er en terskel jeg må over som kan være bra for meg. Tror dessuten det vil gi meg en trygghet å ha lært noe slikt i forhold til selvforsvar. Noen forslag? Hva er fordeler/ulemper ved de forskj? Det finnes jo så mange, hvordan klare å velge? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 26. januar 2006 #2 Del Skrevet 26. januar 2006 Da ville jeg foreslått capoeira. Men det er jo ikke egentlig en kampsport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polluela Skrevet 26. januar 2006 #3 Del Skrevet 26. januar 2006 Tai Chi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 26. januar 2006 #4 Del Skrevet 26. januar 2006 Da ville jeg foreslått capoeira. Men det er jo ikke egentlig en kampsport. ← Ja, har tenkt på det også. Men jeg har lyst til å prøve en kampsport med nærkontakt også, altså en ordentlig kampsport. Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #5 Del Skrevet 26. januar 2006 Ja, har tenkt på det også. Men jeg har lyst til å prøve en kampsport med nærkontakt også, altså en ordentlig kampsport. Noen forslag? ← Det er litt nærkontakt i Capoeira også, bare du kommer litt opp i gradene. Du blir fort felt i bakken hvis du blottlegger deg. Ellers kan Aikido kanskje være hva du er ute etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 26. januar 2006 #6 Del Skrevet 26. januar 2006 Tai chi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #7 Del Skrevet 26. januar 2006 Tai chi! ← Hun ønsket nå litt kontakt. Stas å stå for deg selv under skyggen til treet i sommervarmen, men mye kamp blir det ikke ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 26. januar 2006 #8 Del Skrevet 26. januar 2006 Tai Chi er faktisk en kampsport! Men du skal trene noen år for å egentlig kunne bruke det som selvforsvar. De har også en gren av det der de trener med sverd. Min Tai Chi lærer, på Norsk Tai Chi senter på Skøyen i Oslo, husker jeg var rimelig imponert over gjesten de hadde den gangen jeg trente der. Han var asiat og liten av vekst, men gjorde kort prosess med de langt større motstanderene sine. Jeg var ikke der så lenge da jeg bare hadde betalt for et kurs over ti ganger. Men kunne godt tenke meg å starte opp igjen samme sted. Dyktig lærer. Artig sport. Og vi trente mot partnere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 26. januar 2006 #9 Del Skrevet 26. januar 2006 Hun ønsket nå litt kontakt. Stas å stå for deg selv under skyggen til treet i sommervarmen, men mye kamp blir det ikke ut av det ← Se Betty Boops svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #10 Del Skrevet 26. januar 2006 Tae Kwon Do. Mine barn har gått på det en stund. Jeg er tilhenger av selvforsvar og disiplinkontroll men motstander av kampsport delen. I Tae Kwon Do kan du velge bort slossingen i svært stor grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #11 Del Skrevet 27. januar 2006 Ville nok også anbefale deg aikido. Men uansett kampsport, du må nok trene det over lengre tid før du skal kunne bruke det som forsvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #12 Del Skrevet 27. januar 2006 aikido, jiu jitsu og judo. Nyttige saker. Kjenner ikke aikido noe særlig, men de to andre er supre for jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Griffin Skrevet 28. januar 2006 #13 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Karate er en ypperlig kampsport... Vil selvsagt anbefale Kyokushinkai Karate, da jeg har trent dette i en del år selv. Det funker svært bra som trim for de som vil ha det som mosjon, det er morsomt, det er holdningsskapende og det er en trygghet å kunne. Vi trener fleksibilitet, motorikk, kondisjon, styrke, kata (mønster), kamp, rent selvforsvar og tilogmed smertepunkt... I Trondheim (hvor jeg trener) har vi Nidaros Kyokushinkai Karateklubb (se http://www.nidaroskarate.com/) eller gå inn på http://www.nkko.no/ for se om det er en klubb i nærheten av deg. Det er MIN anbefaling i hvertfall... Hvis du/noen lurer på noe så ta kontakt med meg på XXXX eller gå inn på en av hjemmesidene jeg nevnte og ta kontakt med noen der. E-postadressen er fjernet. Våre regler Druscilla - mod Endret 28. januar 2006 av Druscilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 28. januar 2006 #14 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg trente wado ryu-karate i noen år, det er en av de litt mykere formene for karate. Du kan også i stor grad selv velge hvor hard eller myk den skal være - det gjelder vel for så vidt mange kampsporter. I klubben vår hadde vi både tøffinger som virkelig satset og som konkurrerte, og folk som drev med det som rehabilitering etter skader osv. Jeg trodde at jeg var pysete da jeg begynte, men alt etter første trening var jeg hodestups forelsket, og plutselig slengte jeg folk i matta som bare det. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 31. januar 2006 #15 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg vil anbefale Tai Chi, Jiu Jutsu, Aikido eller Kung Fu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 31. januar 2006 #16 Del Skrevet 31. januar 2006 Har selv gått på karate. Er ganske god trening og det går rett på sak. Har hørt om folk med erfaring av kung fu og taekwondo at det er mye kata-trening og at man går sakte frem. Av karate, er det forskjellige typer. Kyokushin budokai-karate er en lett blanding av klassisk karate, jodo og street fight(eller noe slikt). Så hvis du vil sloss, men samtidig lære teknikker, kan jeg vel anbefale det. Hva med å titte innom litt forskjellige klubber/grener og se hva de har å by på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shi Skrevet 1. februar 2006 #17 Del Skrevet 1. februar 2006 Vil også anbefale Aikido. Myk, fartsfull, meditasjon, nærkontakt, forsvar og sosialt er mine erfaringer. Ligner på Jiujiutsu, men er ikke så brutal. Ikke særlig med slag og spark og hopp og sprett. Mye rulling, kast og låseteknikker. I Oslo er det flere forskjellige klubber, noen fokuserer mer på en myk og mediterende stil, andre mer på den litt "harde" kontante. Og så er det flere midt i mellom. Så alle kan finne noe som passer en selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå