AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Skrevet 19. oktober 2023 Skriver man da på et ark at feks. Jeg gir xxx fullmakt til å hente ut "medisin" for meg, og signatur? Holder det å ta bilde av legitimasjonen? vanskelig å ta med da vedkommende vil trenge dette selv i løpet av dagen.... Anonymkode: 90af2...68a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #2 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skriver man da på et ark at feks. Jeg gir xxx fullmakt til å hente ut "medisin" for meg, og signatur? Holder det å ta bilde av legitimasjonen? vanskelig å ta med da vedkommende vil trenge dette selv i løpet av dagen.... Anonymkode: 90af2...68a Jeg tror det er et skjema man skal bruke for sånt. Hos Apotek1 kan man i alle fall få skjema som man fyller ut, bare å spørre en av de ansatte etter fullmakt-skjema. (Vi har ikke andre kjeder i området, så jeg vet ikke hvilken praksis de har. Men jeg vil tro at det er lignende som her.) Hvem som gir fullmakt til hvem for hvor lang tid, bilde av legitimasjon til den som gir fullmakt, og signatur til den som gir fullmakt. Den som skal hente ut må kunne vise sin egen legitimasjon på forespørsel. Anonymkode: c2deb...bc7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #3 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror det er et skjema man skal bruke for sånt. Hos Apotek1 kan man i alle fall få skjema som man fyller ut, bare å spørre en av de ansatte etter fullmakt-skjema. (Vi har ikke andre kjeder i området, så jeg vet ikke hvilken praksis de har. Men jeg vil tro at det er lignende som her.) Hvem som gir fullmakt til hvem for hvor lang tid, bilde av legitimasjon til den som gir fullmakt, og signatur til den som gir fullmakt. Den som skal hente ut må kunne vise sin egen legitimasjon på forespørsel. Anonymkode: c2deb...bc7 dette er et engangstilfelle og må reise et stykke. Men kan kanskje hente ut skjema på apoteket her og bruke dit vi skal da? Anonymkode: 90af2...68a
Topsi Skrevet 19. oktober 2023 #4 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg har hentet ut, men da måtte j3g ha vedkommendes leg med meg 1
Irja Skrevet 19. oktober 2023 #5 Skrevet 19. oktober 2023 Finnes skjema på nett, men holder lenge å skrive på et ark. Dato, sted, underskrift. Ta med vedkommendes legitimasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #6 Skrevet 19. oktober 2023 Du må ha eget skjema beregnet for det og legitimasjon. Eneste unntaket er Virtus, de har egen app for dette. Anonymkode: 2e22b...beb
Hensatt Skrevet 19. oktober 2023 #7 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg fikk fullmakt på Apotek1 for flere familiemedlemmer under koronatiden. Men husker ikke hvordan jeg fikk det. Mener å huske at ene gangen hastet det veldig og at de da ringte vedkommende. Har også en fast for min ektefelle, men den må fornyes en gang i året med underskrift i apoteket av vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #8 Skrevet 19. oktober 2023 Det med å skrive lapp har fungert, men ikke ved veldig sterke medisiner, a og b preparater, fikk jeg beskjed om. Man kan få fullmaktsljema på apotek og da fungerer alt. Anonymkode: d7700...c1d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #9 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg bruker å skrive på et vanlig ark(med underskrift) og sende med mannen førerkortet mitt. Anonymkode: da77b...e37 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #10 Skrevet 19. oktober 2023 Enten fullmaktsskjema som er signert og levert apotek, da ser de på legitimasjonen til begge når man leverer skjemaet og legger det inn i systemet. Eller lapp med tekst ala "Jeg Anna Hansen gir Dag Svendsen fullmakt til å hente ut x medisiner for meg." Dato og signatur. Men da må du ha med legitimasjon fra den du skal hente til. Anonymkode: 895d1...463 1
Vimsepetra Skrevet 19. oktober 2023 #11 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): dette er et engangstilfelle og må reise et stykke. Men kan kanskje hente ut skjema på apoteket her og bruke dit vi skal da? Anonymkode: 90af2...68a Det vil jeg tro. Jeg skrev forresten lenger oppe om bilde av legitimasjon. Jeg husket feil angående det; bilde er ikke nok. Jeg og samboer hadde fullmakter fra/til hverandre en periode, og jeg måtte ha med hans legitimasjon sammen med fullmakten.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #12 Skrevet 20. oktober 2023 Her sendte jeg med lapp med fullmakt og legitimasjon. Ikke noe eget skjema. Fikk hentet ut morfin. Vedkommende kan jo for eksempel sende med passet sitt. Det brukes neppe i løpet av dagen. Anonymkode: b1e2d...477
Honey Dew Skrevet 20. oktober 2023 #13 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg tror det er et skjema man skal bruke for sånt. Hos Apotek1 kan man i alle fall få skjema som man fyller ut, bare å spørre en av de ansatte etter fullmakt-skjema. (Vi har ikke andre kjeder i området, så jeg vet ikke hvilken praksis de har. Men jeg vil tro at det er lignende som her.) Hvem som gir fullmakt til hvem for hvor lang tid, bilde av legitimasjon til den som gir fullmakt, og signatur til den som gir fullmakt. Den som skal hente ut må kunne vise sin egen legitimasjon på forespørsel. Anonymkode: c2deb...bc7 Nei, ts kan skrive en vanlig fullmakt, men legitimasjon må legges med. Ikke bildet av legitimasjon på mobil.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #14 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her sendte jeg med lapp med fullmakt og legitimasjon. Ikke noe eget skjema. Fikk hentet ut morfin. Vedkommende kan jo for eksempel sende med passet sitt. Det brukes neppe i løpet av dagen. Anonymkode: b1e2d...477 Passet er utgått på dato har nasjonalt ID kort, men det er eneste ID. Har bankkort, men det er uten bilde... Men uansett, snakket med apoteket det gjelder nå og bilde av ID er OK. Anonymkode: 90af2...68a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #15 Skrevet 20. oktober 2023 Her har jeg et utfylt fullmaktskjema som apoteket legger inn i sine databaser. Da har jeg med hennes Id og min ID. Du finner skjemaet på nett, husk underskrift fra den du skal hente medisinen for. Anonymkode: d3873...940
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #16 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Her har jeg et utfylt fullmaktskjema som apoteket legger inn i sine databaser. Da har jeg med hennes Id og min ID. Du finner skjemaet på nett, husk underskrift fra den du skal hente medisinen for. Anonymkode: d3873...940 Ja, vi har gjort dette på apoteket vi pleier å hente ut medisiner i. Men nå var det tomt på alle apotek rundt her så måtte til et annet sted for å få tak i. Anonymkode: 90af2...68a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #17 Skrevet 20. oktober 2023 Ser det har ordnet seg, men svarer likevel i fall andre lurer på det samme. Her kan du lese om fullmakt og laste ned fullmaktsskjema som kan brukes i samtlige apotek. https://www.apotek1.no/resepter-og-refusjon/fullmaktsskjema Anonymkode: 2f0ca...be1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå