Gå til innhold

Sykt barn i bhg-alder og jeg kan føde når som helst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere hatt sykt barn samtidig som dere straks skulle føde? Hvordan gikk det? Måtte far være hjemme med sykt barn og du føde alene?

Anonymkode: 9a52e...907

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har dere hatt sykt barn samtidig som dere straks skulle føde? Hvordan gikk det? Måtte far være hjemme med sykt barn og du føde alene?

Har ikke opplevd det, men har barnet besteforeldre i nærheten som dere kan avtale med? Eventuelt noen gode venner som kjenner barnet godt? En tante eller onkel?
Jeg avtalte med min nærmeste venninne at jeg skulle ringe hvis jeg trengte hjelp i forbindelse med fødsel, da hadde hun lyd på telefonen om natten og var klar for å rykke ut 😊

Anonymkode: 33927...a94

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har barn som er kronisk syk, ordnet barnevakt. De fleste har forståelse for at far trenger å være med mor i en slik situasjon, syk ei eller ei.

Anonymkode: c0d47...02e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Far har sykt barn så lenge du ikke er i fødsel,
når du er i fødsel ordner far barnevakt for det syke barnet og blir med deg på fødsel.

Anonymkode: b8bc7...6af

• Liker 1
Skrevet

Eldste hadde omgangssyke da fødselen startet. Foreldrene mine passet som planlagt og det gikk helt fint! :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har ikke opplevd det, men er nå gravid selv og har 2 barn fra før. Hvis det skjer at ett eller begge barna våre blir syke og fødselen starter, så drar jeg til føden alene. Det er noe med det at barna faktisk skal føle seg trygge og trenger foreldre når dem er syke. 

Anonymkode: c4a26...6ed

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Barnet skal være ganske dårlig for at man ikke får barnevakt om fødselen starter, jeg hadde ihverrtfall strekt meg langt og tatt feks barnebarnet når den tiden kommer. Må være innlagt på sykehus, men har man et tett bånd til barnebarnet kunnen man vel vært på sykehuset med søskenet om det var sånn. Jeg hadde stilt opp, om så ungen spydde. 

Anonymkode: 0328a...302

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Barnet skal være ganske dårlig for at man ikke får barnevakt om fødselen starter, jeg hadde ihverrtfall strekt meg langt og tatt feks barnebarnet når den tiden kommer. Må være innlagt på sykehus, men har man et tett bånd til barnebarnet kunnen man vel vært på sykehuset med søskenet om det var sånn. Jeg hadde stilt opp, om så ungen spydde. 

Anonymkode: 0328a...302

Jeg tenker mer på hva som er best for barnet jeg da.. datteren min på 3 er glad i besteforeldrene/tantene sine, men når hun er syk hadde det nok vært forferdelig om mamma eller pappa ikke var der 🥺 

Anonymkode: c3bc5...d47

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tenker mer på hva som er best for barnet jeg da.. datteren min på 3 er glad i besteforeldrene/tantene sine, men når hun er syk hadde det nok vært forferdelig om mamma eller pappa ikke var der 🥺 

Det går nok fint i en ekstremsituasjon som fødsel er. Og ingen skade er skjedd. 

Anonymkode: 4d9ce...7c8

• Liker 4
Skrevet

Her veide hensynet til det barnet vi allerede hadde tyngst. Far ble selvsagt hjemme med det syke barnet. Jeg er voksen kvinne og klarte fint å føde på egenhånd. Far og barnet kom på besøk når barnet var frisk igjen. 

Anonymkode: 57bb4...dd1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Her var sykt barn hjemme med bestemor. ☺️ Hun elsker å være med bestemoren sin, så det var ikke noe problem sånn sett. Far var på barselhotellet med meg og baby første natta, noe jeg er glad for da jeg var helt utslitt etter fødsel og et døgn der jeg ikke hadde sovet og knapt spist og drukket, men med en gang jeg var litt oppå igjen så dro han hjem til 3-åringen. 

Anonymkode: cfdc1...7c0

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo an på barnet :) Mitt barn har vært med bestemoren sin et par ganger når hun var syk før og det gikk fint, de har et godt forhold og hun er nære med bestemor og trygg på henne. Så om barnet ikke var veldig syk hadde det gått fint her. Men om barnet trenger mamma eller pappa ville jeg født alene og bedt pappa være med eldste barnet :) 

Anonymkode: b45cc...434

Skrevet

Om du føder midt på natta bør dere vel ha en barnevakt i beredskap uansett. Ellers må søsken være med på sykehuset.

Anonymkode: 72607...d86

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Far har sykt barn så lenge du ikke er i fødsel,
når du er i fødsel ordner far barnevakt for det syke barnet og blir med deg på fødsel.

Anonymkode: b8bc7...6af

Sønnen min hadde influensa rett før termin. Hadde jeg gått i fødsel da, så hadde vi ikke sendt han og influensavirus til barnevakt, men far måtte blitt hjemme med ham.

Anonymkode: c63cd...5d1

• Hjerte 1
Skrevet

Dersom barnet har trygge besteforeldre eller andre omsorgspersoner som kan passe det, ser jeg ingen grunn til at far skal måtte være hjemme med mindre det er snakk om alvorlig sykdom. Jeg tror det er viktig for begge at far er med på fødselen. 

Anonymkode: 8ca95...f85

• Liker 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Snakk med de som eventuelt skal være barnevakt for barne, om de fortsatt ønsker å passe et sykt barn. 

I verste fall må du dra alene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kommer veldig an på hvor sykt barnet er? Kjedelig for lillesøsken å høre fortellingen om at storesøsters 38,3 i feber var så viktig at pappa fikk ikke med seg fødselen din?😅 

Anonymkode: 3d889...169

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på formen og hvor sykt barnet er. Jeg satt på gulvet og lekte med ungen på 1,5 år da jeg fikk rier. Fødte få timer senere.  Det gikk fint, men visste jeg kunne ringe etter hjelp og få det ganske raskt. 

Anonymkode: c8e85...192

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer an på formen og hvor sykt barnet er. Jeg satt på gulvet og lekte med ungen på 1,5 år da jeg fikk rier. Fødte få timer senere.  Det gikk fint, men visste jeg kunne ringe etter hjelp og få det ganske raskt. 

1,5 åringen var hjemme fra barnehagen pga sykdom 

Skrevet

Vi var i en lignende situasjon. Vi har ingen familie i nærheten, så plan A var at kommende storesøster skulle være hos noen naboer av oss (med barn i samme barnehage som hun kjenner godt). Men når hun ble syk med ørebetennelse og høy feber så kom min mor (som bor fem timer unna) hit istedet. Tanken var at hun skulle bli til ungen var frisk eller baby kom (og lillebror ble født under et døgn etter at hun kom 😅). Men hadde hun ikke kunnet det, hadde jeg reist på sykehuset uten mannen min. Jeg er glad for at han fikk være med på fødselen, men det hadde jo gått bra uten han også. 

Anonymkode: f4094...f28

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...